sende variabler videre og videre...
Fra : Brian

Dato : 21-08-02 08:32

Hej

Har en lille ting som driller
Mere precist et spørgeskema med 90 spørgsmål.
Jeg har delt skemaet op i 7 sider.

Nu så til spørgsmålet:
På første side sender jeg 15 variabler i en form videre til side to, hvor de
bliver kogt ned til 6.
På side 2 er der igen 15 spørgsmål. hvordan får jeg de 6 variabler jeg har
lavet sendt videre sammen med de 15 nye fra side( som også er i en form) 2 ?

Håber spørgsmålet er defineret godt nok...

/brian

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-08-02 08:31

> [...]
> lavet sendt videre sammen med de 15 nye fra side( som også er i en form) 2 ?
>
> Håber spørgsmålet er defineret godt nok...

Smid variablerne i et hidden inputfield..

<input type="hidden" name="var1_side1" value="<?=$_POST['var1']?>">

Ellers via sessions...

http://www.php.net/session

mvh
Johan

Fra : Sinkbæk

Dato : 21-08-02 08:32

"Brian" <spamme@it-bakken.dk> skrev i en meddelelse:
> [...]
> lavet sendt videre sammen med de 15 nye fra side( som også er i en form) 2
?

Hej Brian!

Du kan fx anvende sessions til at gemme dine variabler fra side til side.
Læs mere her:
http://dk.php.net/manual/en/ref.session.php

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com
- Broder Salsa: "København det er altid kokos"

Fra : Larz

Dato : 21-08-02 11:04

Brian wrote:
> [...]
> lavet sendt videre sammen med de 15 nye fra side( som også er i en form) 2 ?

De andre foreslår sessions, det er udemærket! Men der er også et
alternativ - f.eks. kan du sætte dette ind på hver side:

foreach ($_POST as $key => $var)
{
   echo "<input type='hidden' name='$key' value='$value'>\n";
}

--
-
Lars

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 21-08-02 16:38

Wednesday 21 August 2002 12:03, Larz <lp@your-pants.coder.dk> wrote:
> [...]
>
> foreach ($_POST as $key => $var)
> {
> echo "<input type='hidden' name='$key' value='$value'>\n";

Udfra et sikkerhedsmæssigt synspunkt er dette ikke den bedste idé. Data
gemt i klienten kan man ikke stole på.

Er det ikke muligt at bruge sessions, kan troværdigheden af
hidden-fields dog højnes ved at benytte md5 checksums af de benyttede
data.

$checksum_phrase = "Meget lang sætning som ingen nogensinde gætter";
$data = "klient data";
$digest = md5($data.$checksum_phrase);

og så indsætte

<input type="hidden" name="data" value="$data">
<input type="hidden" name="digest" value="$digest">

Hvis der så er uoverenstemmelse med $data og $digest, dvs.
md5($data.$checksum_phrase) != $digest

har klienten ændret data.

--
mvh Jakob Kirkegaard