Forte ?
Fra : Peter

Dato : 19-02-01 10:37

Hej allesammen
Jeg er lige blevet anbefalet Forte og har hentet den nyeste (1,8/32,548) men
jeg har et problem med den
Da jeg endelig havde fået den til at lægge mine news som jeg gerne ville
have dem (næsten) ligger de med de nyeste nederst, og det er da 100 % træls
når jeg er vandt til OE
Hvordan får jeg nu forte til at lægge de nyeste øverst ??

mvh
Peter Micheelsen

Fra : Mogens

Dato : 19-02-01 10:54

On Mon, 19 Feb 2001 10:37:25 +0100, "Peter" <lpm@it.dk> wrote:

> [...]
>når jeg er vandt til OE
>Hvordan får jeg nu forte til at lægge de nyeste øverst ??

General Preferences > Message List

Nederste 2 bokse

Mvh Mogens

Fra : Peter

Dato : 19-02-01 13:46

1000 tak for hjælpen
Men det gav desværre lige et ? mere da den nu ligger svaret øvers også, nu
vil jeg nemlig gerne have det således at den lægger svaret nedenunder ?
hvordan gør jeg nu det ?

mvh
Peter Micheelsen

Fra : Mogens

Dato : 19-02-01 13:54

On Mon, 19 Feb 2001 13:46:01 +0100, "Peter" <lpm@it.dk> wrote:

> [...]
>vil jeg nemlig gerne have det således at den lægger svaret nedenunder ?

Sorry, det kan jeg desværre ikke svare på.

Mvh Mogens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-02-01 14:28

Peter skrev:

>Jeg er lige blevet anbefalet Forte og har hentet den nyeste (1,8/32,548) men
>jeg har et problem med den

Lille note: Kalde det "Agent" i stedet for, for det hedder det.

>Hvordan får jeg nu forte til at lægge de nyeste øverst ??

Det gør du ikke.

Det kan godt lade sig gøre som Mogens beskriver, men så kan den
ikke lægge dem i tråd, og det er vigtigere end sorteringens
retning. Lær at leve med at de gamle står øverst, og trøst dig
med at det er mest logisk (man starter jo øverst oppe når man
skriver en tekst).

Agent har så fortræffelige metoder til at manøvrere at
sorteringen bliver ligegyldig. Jeg starter i toppen og bruger N
til at springe til det næste ulæste indlæg.

Kik i øvrigt på min hjemmeside. Dels er der en side med nogle
gode råd om Agent, dels er der en komplet oversigt over hele min
opsætning. Jeg har nok ændret en lille smule hist og pist siden
jeg lavede oversigten, men i alt væsentligt bruger jeg den samme
opsætning.

Direkte links:   http://lundhansen.dk/bertel/agent/agenttips.htm

http://lundhansen.dk/bertel/agent/agentopsaetning.htm

--
Bertel
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-02-01 15:32

On Mon, 19 Feb 2001 14:27:46 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamto@lundhansen.dk> wrote:

>Agent har så fortræffelige metoder til at manøvrere at
>sorteringen bliver ligegyldig. Jeg starter i toppen og bruger N
>til at springe til det næste ulæste indlæg.

Bingo. Det trick bruger jeg også på min Free Agent her i firmaet, og
min "rigtige" Agent derhjemme. Det bliver meget let at overskue nye
meddelelser på denne måde.

Nu mangler jeg bare en feature, som "highlighter" tråden, såfremt en
skulle have svare på et af mine indlæg, som man kan i MacSoup, som jeg
brugte i mine glade Mac-dage.

Hans Pedersen
Coming up: http://lommecomputer.dk
ICQ: 9178476

Fra : CHRistian

Dato : 19-02-01 17:39

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk>'s posting:

>Det gør du ikke.

Og dog. Ja, det er godt nok ikke nyeste øverst, men det begrænser da
de viste indlæg.
Groupe --> View Mess --> Unread

--
Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Fra : Peter

Dato : 20-02-01 10:26

1000 tak for hjælpen allesammen
Jeg tror jeg med tiden skal blive rigtig glad for Agent

Jeg har endda slettet mine newsgrupper i OE, så nu er det bare at øve
sig

Men ..........
Jeg har et problem som i måske kan hjælpe mig med
i Dk.binaer spurgte jeg hvordan jeg skulle se disse billeder (tror jeg
det er) som jeg i OE bare ser som tal bogstaver og tegn og andet
ulæseligt
Jeg fik at vide at jeg skulle bruge Agent, den kan se det som det
skal, men for mig ses det stadig som ovenstående ulæselige tegn m.m.
selv om jeg nu bruger Agent.
Hvordan kan jeg så se det ?
det er rent nysgerrighed
mvh
Peter Micheelsen
lpm@it.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-02-01 07:12

Peter skrev:

>Jeg fik at vide at jeg skulle bruge Agent, den kan se det som det
>skal, men for mig ses det stadig som ovenstående ulæselige tegn m.m.

Prøv at trykke Ctrl-R.

Hvis det løser problemet, havde du fået sat "Raw mode" til.

Jeg har sat en knap i panelet der kan slå raw mode til og fra.
Jeg bruger den aldrig for Ctrl-R er så logisk. Men knappen bliver
hvid hvis raw mode er aktiveret, og det er en praktisk lille
advarsel.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Peter

Dato : 21-02-01 23:13

1000 tak for hjælpen
nu tror jeg det bare kører

mvh
Peter micheelsen

Fra : Peter

Dato : 20-02-01 23:12

1000 tak for hjælpen
nu har jeg så et andet nok lille problem, men stort nok til mig
Jeg skiftede til Agent pga. at jeg spurgte i dk.binaer omkring nogle
billeder som jeg kun så som mærkelige bogstaver, tal og andre tegn, og
blev anbefalet Agent som efter sigende skulle kunne vise dem som
billeder, men nej, jeg ser det stadig bare som bogstaver m.m.

hvad gør jeg galt ?
mvh
Peter Micheelsen
lpm@it.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 21-02-01 00:26

On Tue, 20 Feb 2001 23:12:14 +0100, Peter <lpm@it.dk> wrote:

>blev anbefalet Agent som efter sigende skulle kunne vise dem som
>billeder, men nej, jeg ser det stadig bare som bogstaver m.m.
>
>hvad gør jeg galt ?

Ikke noget. Marker de pågældende indlæg, højre klik på dem og tryk på
Join. Nu virker det fint.
Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-02-01 03:42

Wed, 21 Feb 2001 00:25:39 +0100, skrev Poul Erik Lindaa
<pe.lindaa@aof.dk>:

>Ikke noget. Marker de pågældende indlæg, højre klik på dem og tryk på
>Join. Nu virker det fint.

Det er sådan at enkelt indlæg ikke bliver samlet af Agent, hvorfor har
jeg ikke rigtig fundet ud af.

Normalt er den default sat til at samle splittede meddelelser, men
tjek for en sikkerheds skyld i
Group => Default properties => Recieve messages => Join multipart
messages..., at der er et flueben i de to bokse.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.