Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken fotoprinter til max. 1500?
Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-08-02 18:31

Hej.

Jeg skriver i denne gruppe, på trods af at nogen måske ville henvise
mig til en hardwaregruppe. Men jeg skal bruge en printer til mine
digitalfoto fra mit Canon PowerShot A40, og vil have de
fotointeresseredes bemærkninger.

Min budgetramme siger max. 1500 kr. Hvad ville I købe af fotoprinter i
dag, til den pris? Jeg har kig på en Epson C-80. Har nogen erfaringer
med den?

Mine kriterier er kvalitet og driftsøkonomi, i nævnte rækkefølge. Støj
og hastighed betyder ikke så meget.
--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Henrik Witting

Dato : 19-08-02 19:23

In article <qja2mucedvd1q3nqi34dab0ia2bc23rn3k@4ax.com>, h2ns@nospam.dk
says...
> [...]
> med den?
>
> Mine kriterier er kvalitet og driftsøkonomi, i nævnte rækkefølge. Støj

Hej NG,

Jeg er ny i denne gruppe, da jeg er en dykker med nyfunden interesse i
fotografering over og under vandet.

Jeg stod selv i samme situation for ca. 1 måned siden og valgte Canon
S520. Jeg havde undersøgt markedet, og min vurdering i
kvalitets/driftsøkonomi spørgsmålet var ovennævnte printer. Derudover,
så understøtter Canon S520 også EXIF Print, som jeg ser som en helt klar
fordel. En forklaring af EXIF Print finder du ved hjælp af nedenstående
link.
Canon havde lavet en undersøgelse af driftsøkonomien i blækprintere, og
den undersøgelse er nok ikke ringe at have i baghovedet. Check evt.
nedenstående link, tag dog undersøgelsens resultat med et gran salt. Dog
tror jeg godt man kan bruge den til lidt.

Canon's undersøgelse af driftsøkonomien i blækprintere:
http://www.canon.dk/bodyframes/pdf/pressemeddelelse-blaek.pdf

Forklaring af EXIF Print:
http://consumer.usa.canon.com/printers/exif_print.html

Håber jeg kunne hjælpe dig lidt,

/Henrik

--
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸><((((º>

HENRIK WITTING

"Scuba Diving... another great activity
where your main goal is to not die" - Jerry Seinfeld

Fra : J@N

Dato : 19-08-02 22:35

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med den?
>
> Mine kriterier er kvalitet og driftsøkonomi, i nævnte rækkefølge. Støj

Hej Hans

Hvis det er kvalitet og driftsøkonomi der har første prioitet, så vil jeg
anbefale en tur til Merlin eller andre der kan tage et ramkort.
Kvaliteten er i top og prisen er i bund.
10x15 kr. 2,-
13x18 kr. 4,-

Det kan du ikke lave billigere og bedre selv, og så slipper du oven i købet
for at sidde og skære billederne til, samt diverse paperjam.
Prøv det før du køber en printer.

Jan

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-08-02 21:42

On Mon, 19 Aug 2002 22:35:14 +0100, "J@N" <itjf@nospam.dk> wrote:

>Prøv det før du køber en printer.

Hej Jan.

Det er et godt pointe. Det vil jeg prøve.

Men også tak til Henrik for hans indlæg om printere. Tak for det.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 20-08-02 08:45

"J@N" <itjf@nospam.dk> wrote in news:ajrknm$j28$1@sunsite.dk:

> [...]
>
> Det kan du ikke lave billigere og bedre selv, og så slipper du oven i
> købet for at sidde og skære billederne til, samt diverse paperjam.

Jeg kunne ikke være mere enig!

En faktor som du, Hans, mangler at tage med i dine overvejelser er
bekvemmelighed. Jeg bruger lang tid på at køre forbi Merlin for at hente
billeder, læg dertil benzin og slid på bilen, og så kom jeg frem til at en
inkjet printer var den rigtige løsning til mange af de billeder jeg skulle
lave. Billeder som skal holde så lang tid som muligt ryger stadig til
Merlin.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP