Pigtråds-dansktop genudgivelser
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-08-02 18:05

P3-MUSIKKEN STÅR FORAN DET TOTALE KOLLAPS I DANMARK

Genudgivelse af glade pigtrådsorkestres musik

Angrebene på en dunkende musik, som i forvejen lider voldsomt under stort
pres fra slagermusikken, fortsætter nu med endnu voldsommere kraft. Det er
et par pladeselskaber som nu vil udnytte at folk mere og mere giver
P3-musikken den kolde skulder og vender den ryggen. Her får vi lige en
oversigt over genudgivelserne som kommer i den nærmeste fremtid.

NY CD MED DEFENDERS
Et dejligt blødt pigtrådsorkester som hoppede med på "den danske bølge" i
1966. Tidspunktet hvor stort set alle pigtrådsorkestre skiftede fra at synge
på engelsk til dansk og dermed blev succesfulde dansktoporkestre.
Den tidligste dansktopmusik bestod meget af pigtrådsmusik. Vi husker jo
alle: Ved landsbyens gadekær og Jeg ringer på fredag og Belinda.
Nå, men Defenders er kendt for bl.a.: Jeg har aldrig fået noget, Der er
lys i lygten lille mor, Ti små snavsede fingre, Solskin om bord, Vi har det
åh åh, og En lille nisse rejste

NY CD MED HITMAKERS
Også et lækkert pigtrådsorkester. De hoppede også med på "den danske bølge".
De er bl.a. kendt for: Træd an ved makronerne, Lille Viggo Vekselstrøm,
Helledusseda og En er for lille.
Jørgen Krabbenhøft har solo lavet den meget kendte landeplage "Baby
fjæs". Den var med til at puste liv i pigtråds-rock´n´roll-ens
danskesprogede revivel-periode fra 1974-1977, som bl.a.blev ledet af Bamses
Venner og Tyggegummibanden.

NY CD MED SIR HENRY AND HIS BUTLERS
Endnu endnu endnu et behageligt lyttevenligt pigtrådsorkester i
Clifters-stilen (Clifters er Danmarks suverænt populæreste nuværende
pigtrådsorkester ledet af Johny Reymer. Han sprang også med på "den danske
bølge" med Lille fregnede Louise, men det var allerede i 1964)
Sir henry and His Butlers er bla. kendt for: Jeg havde engang en båd og
Jeg tror på sommeren. Af deres engelsksprogede plader var der et væld af
kæmpe landeplager. Husker vi alle ikke Sweet Lucinda og Hej di hej hoo.
Gruppen eksisterer stadig

NY CD MED DANISH SHARKS
Det var et utradtionelt pigtrådsorkester som IKKE hoppede med på "den danske
bølge". De havde ikke forstået at pigtrådspublikummet var det samme som
dansktoppublikummet. De skrev derved under på deres egen dødsdom.
Tilhængerne forsvandt og gruppen blev hurtigt opløst. Et af medlemmerne
hoppede over til Defenders og kom dermed til at spille dansktopmusik.

NY CD MED DANNY AND ROYAL STRINGS
De hoppede heller ikke på "den danske bølge" i starten, tilhængerne
forsvandt og gruppen opløstes. Et af medlemmerne samlede dog hurtigt Royal
Strings igen. Det var Lars Stryg og gruppens tilhængere vendte tilbage + det
halve af befolkningen skulle man tro. For nu skulle der spilles
pigtråds-dansktop så folk blev væltet omkuld. den fik hele armen. De fik en
så enorm succes at de den dag idag stadig har rekorden på Dansktoppen med
"Aldrig mer må jeg se dig". Det er den plade som har været længst på
Dansktoppen. Nemlig over 1 år. De har også rekorden med den 3. mest populære
plade i Danmark. Det var "Hvor er det sted", som også har været på
Dansktoppen næsten et år. Gruppen eksisterer vist nok stadig.

Jov-jov her er noget at glæde sig til.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-02 18:25

"Åge Halldorsson" wrote:

> P3-MUSIKKEN STÅR FORAN DET TOTALE KOLLAPS I DANMARK

Dokumentation?

> ... dunkende musik lider voldsomt under stort pres
> fra slagermusikken ...

Dokumentation?

> ... folk giver mere og mere P3-musikken den kolde skulder
> og vender den ryggen ...

Dokumentation?

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Norman

Dato : 19-08-02 19:00

Åge lader sig sjældent distrahere af fakta........

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-08-02 19:05

Karsten Strandgaard Jørgensen <strandgaard@rocketmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D6129FB.8E5A85F5@rocketmail.com...

> Dokumentation?
______

Dokumentation:
Se musiksalgslisten hvor slagermusikken sælger mere og mere. Den kan nu når
de allerhøjeste pladser på top 10. I denne uge: Freddy Brech (med fortyskede
dansktopslagere-cd), Heidi Hauge (med sin traditionel country-cd) og
Brødrene Olsen (med deres tilbage-til-den-gamle-stil-cd).
Nu truer Helmuth Lotti med sin nye cd, På slaget tovl huserer stadig i
toppen. Nu kommer så dette pigtråds-dansktop.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-02 19:33

"Åge Halldorsson" wrote:

> Se musiksalgslisten hvor slagermusikken sælger mere og mere.

Hvorfor skulle 2 dansktop-cd'er på top 10 få al musik som spilles på P3
til at kollapse?

Fra : Johnny 99

Dato : 20-08-02 01:33

"Karsten Strandgaard Jørgensen"

> Hvorfor skulle 2 dansktop-cd'er på top 10 få al musik som spilles på P3
> til at kollapse?

Er det ikke selektiv virkelighed?
Man udvælger "bidder" og tilpasser det til
en virkelighed,som man ønsker den,
og udelader,i dette tilfælde visse fakta.

Åge's våde drøm er at vi alle smider vores "ring i næsen"-musik ud,og
køber en masse dansk musik
fra 60'erne og 70'erne.
At alt ville blive ligesom før.

Fra : QuickMic

Dato : 19-08-02 20:36

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6132a2$0$27886$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nu truer Helmuth Lotti med sin nye cd.......

"truer"

HØRT Åge.......dér holder jeg s*u for en gang skyld med dig. Og det burde
også være strafbart at true med den slags cd'er.......

QM

Fra : Peter Juhl

Dato : 20-08-02 16:09

Åge Halldorsson wrote:

> Nu truer Helmuth Lotti med sin nye cd,

Ja, det gør han.

/Peter

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-08-02 18:12

Hej Åge

Hvilke argumenter skal der bruges.. De skriger på dokumentation, og
alligevel vader de rundt i den hver dag....Hvad er det her for noget. Kan
du give mig et svar Åge, Musikbranchen jagter pirater....Ja når krybben er
tom, så bides hestene. Deres musik kan ikke sælge....( Er det
kopieringen )...Hvor Schlager musikken sælger som bare pokker. Sjovt nok,
for mig at se, så har børnene flere penge end forældrene, men det er børnene
der kopierer, og forældrene der køber musikken. Så ville det da være sjovt,
hvis det var børnenes musik der endte på hitlisterne....Nå nej...Undskyld
Åge, jeg glemte at tage højde for de små årgange, det må være der fejlen
ligger, eller hvordan er det nu det er.
Ligger landet således, at unge mennesker idag " Ikke kan se skoven for bare
træer.

Hilsen Benny

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-08-02 18:24

In article <3d63c9f5$0$94758$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
bfm@tdcadsl.dk says...
> Hej Åge
>
> Hvilke argumenter skal der bruges.. De skriger på dokumentation, og
> alligevel vader de rundt i den hver dag....

Da vi åbenbart ikke er istand til at se den dokumtation, så må I jo komme
med den... man kan nu engang ikke bare slynge påstand efter påstand ud
uden at have dokumentation at bakke dem op med. I hvrtilfald ikke hvis
man ønsker at blive taget seriøst... men det er måske det der er
tilfældet her ?

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-02 18:37

Lars Bernau <lbe@don'tmailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.17cdeb09a26dc359989688@news.tele.dk...

hvrtilfald ikke hvis
> man ønsker at blive taget seriøst... men det er måske det der er
> tilfældet her ?
______

Næhh. Det meste der bliver skrevet her i nyhedsgruppen er ikke værd at tage
seriøst. Det er for langt ude.
Men der kommer da også seriøse ting ind imellem. Jeg selv bestræber mig
altid på at komme med seriøse indlæg.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-08-02 20:16

In article <3d63cf1d$0$88366$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...

> [...]
> seriøst. Det er for langt ude.
> Men der kommer da også seriøse ting ind imellem. Jeg selv bestræber mig

Så må jeg desværre informere dig om at det som regel ikke lykkes for dig!

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-08-02 20:34

> [...]
> seriøst. Det er for langt ude.
> Men der kommer da også seriøse ting ind imellem. Jeg selv bestræber mig

Den dokumentation har du altså så ikke.... som sædvanlig !

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-02 18:46

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d63c9f5$0$94758$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Åge
>
> Hvilke argumenter skal der bruges.. De skriger på dokumentation, og
> alligevel vader de rundt i den hver dag....Hvad er det her for noget. Kan
> du give mig et svar Åge,
SVAR: Næh, det kan jeg ikke. Jo det vil sige, det hænger nok sådan sammen,
at dem som er mest aktive i slagermusik-kritikken nok godt, inderst inde,
ved hvordan det hænger sammen. De fortrænger bare bevidst virkeligheden. I
deres egentlige liv foran en computerskærm med biiip og hyl og
dunk-dunk-rytme i baggrunden er virkeligheden blæst fuldstændig ud af deres
univers. De nægter simpelthen at anerkende realiteterne. At der findes anden
musikgenre som har enorm succes blandt den brede folkning. Dem omgås de slet
ikke. Derfor er det egentlig spild at tid at komme med en masse
dokumentation. Ikke fordi de ikke må få dukumentationen, menfordi de
egentlig godt kender den i forvejen. (Det er nu min antagelse()

Musikbranchen jagter pirater....Ja når krybben er
> tom, så bides hestene. Deres musik kan ikke sælge....( Er det
> kopieringen )...Hvor Schlager musikken sælger som bare pokker.
SV: Ja, der skal nok blive strikket en underfundig forklaring sammen på hvor
P3-musikken er på desperat tilbagetog i Danmark.

Hilsen Åge

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 21-08-02 21:26

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> SV: Ja, der skal nok blive strikket en underfundig forklaring sammen på
hvor
> P3-musikken er på desperat tilbagetog i Danmark.
>
> Hilsen Åge

P3 musikken? Er det ikke et LIDT vidt begreb? Det skulle vel ikke forholde
sig sådan, at du skærer alt musik der ikke bliver fremført med et lallet
smil over én kam?

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-08-02 19:11

Hej Lars

Den information du tilsyneladende savner, den er offentligt tilgængelig, så
hvis du mangler den, må det jo være fordi du ikke har søgt efter den. Når
du så har fundet informationerne, prøv så at se under begrebet " Kartel
dannelse " Når du så er færdig, så kom og fortæl mig om ikke de er klar til
politianmeldelse.

Hilsen Benny

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-08-02 20:26

In article <3d63d7ae$0$94817$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
bfm@tdcadsl.dk says...
> [...]
> dannelse " Når du så er færdig, så kom og fortæl mig om ikke de er klar til

Det er Åge der kommer med der kommer med postulaterne, ergo er det også
ham / jer der skal levere beviserne. Det er da elementært logik.

Men som sædvanligt har hverken du eller Åge dokumentationen der bakker
påstande som

"salgslisten stormet af slagermusik",

"Genial rock og popmusik = ikke andet end en stor lydforvrængning eller
computeranimation."

"slagermusikken har taget magten"

og videre i samme dur. Men hvorfor også forholde sig til virkeligheden,
når det er meget sjovere at leve i sin egen lille opdigtede verden.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 22-08-02 00:06

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
er
> tom, så bides hestene. Deres musik kan ikke sælge....( Er det

Og du tror kun det er Rock, Pop osv. der kopiere?!

> Hvor Schlager musikken sælger som bare pokker. Sjovt nok,
> for mig at se, så har børnene flere penge end forældrene, men det er
børnene
> der kopierer, og forældrene der køber musikken.

Sikke da noget ævl... er det børnene der økonomisk set er der købestærke?
Ikke i min verden i hvert tilfælde.

Og desuden er jeg temmelig ofte lige blevet spurgt af nabo konen eller min
egen mor, om ikke jeg kunne finde en med en, for mig, temmelig ukendt
dansktop eller slager sanger...

Det er ikke kun det som Åge kalder "tæppebanker musik" eller "ring i næsen"
musik der sælger (og så sad min ring altså i mit øjenbryn, sidst jeg havde
en!) ....

> [...]
> ligger, eller hvordan er det nu det er.
> Ligger landet således, at unge mennesker idag " Ikke kan se skoven for

Jeg synes nærmere at det er du og Åge der lige nu klynger jer til at 3
dansktoppere har sneget sig ind på salgslisterne. I får det nærmest til at
lyde som "the second coming"...

Det er egentlig piner mig mest er, at jeg aldrig selv kunne finde på at
nedgøre de kunstnere som I åbenbart lytter en del til.... det er fair nok...
I lytter til nogle kunstnere som alle har fundet på at synge numre med
laveste fællesnævner... musik der ikke udfordrer lytteren, og ikke på nogen
måde bidrager sangene nogle følelser... det er da dejligt lalleglad halbal
musik, og jeg har endda ind i mellem taget mig selv i at danse en svingom
med min mor til slige musikstykker, til en familiefest...

Men hvad med du og Åge, kjære Benny, har I prøvet at lytte _rigtigt_ til
noget af den musik som I åbenbart afskyr, lige så meget som I afskyr
kunstnerne som fremfører det? Har I prøvet at mærke hvilken sjæl der er lagt
i det? Har I prøvet at høre en elektrisk guitar der har sin helt egen
stemme?

Før I faktisk kan sige at I har prøvet, ser jeg ingen grund til at jeg
personligt skulle kunne tage nogle af jeres synspunkter seriøse... og det
sagt af en ung fyr, der lige idag er fyldt 34, og som har en dejlig bred
musiksmag, og især er glad for dansk POP musik...

--
Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 22-08-02 00:10

"Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message
> [...]
næsen"
> musik der sælger (og så sad min ring altså i mit øjenbryn, sidst jeg havde

Og her skulle jeg være gået i seng... jeg mente:

Det er ikke kun det som Åge kalder "tæppebanker musik" eller "ring i næsen"
musik der bliver kopieret! (og så sad min ring altså i mit øjenbryn, sidst
jeg havde
en!) ....

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-02 05:14

Lars B. Jensen <lars@zulfo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d641cde$0$235$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
lagt
> i det? Har I prøvet at høre en elektrisk guitar der har sin helt egen
SVAR: Jeg hører det dagligt når jeg er på natarbejde. Jeg er tvangsindlagt
til at lytte til det musik du omtaler, da jeg VIL have lidt lyd i
høreværnet. Det bliver lidt for monotomt med maskinstøj i 7 timer.
Så jeg har altså givet musikken mange chancer og det er som regel altid
til dumpekarakter.

> Før I faktisk kan sige at I har prøvet, ser jeg ingen grund til at jeg
> personligt skulle kunne tage nogle af jeres synspunkter seriøse...
SVAR: men det har jeg jo så altså prøvet, så nu må du jo tage mit indlæg
seriøst

og det
> sagt af en ung fyr, der lige idag er fyldt 34, og som har en dejlig bred
> musiksmag, og især er glad for dansk POP musik...
SVAR: og svaret af en ung fyr på 46, og som har en dejlig bred smag indefor
slagermusik-genren.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-08-02 11:40

"Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sagt af en ung fyr, der lige idag er fyldt 34, og som har en dejlig bred
> musiksmag, og især er glad for dansk POP musik...

Hej igen Lars B

Jeg havde nu heller ikke ventet at du ville forstå noget. Men nu har jeg da
fundet forklaringen. Jeg var ikke klar over at du stadig boede hjemme, jeg
havde antaget at du var på vej til at blive tør bag ørerne. Men undskyld,
jeg var ikke klar over at du stadig løb ud og snuppede badeværelset før din
far. Det må du undskylde Lars B. Den fejltagelse skal jeg passe på ikke at
gøre igen.
Når du så gerne vil blande dig, så tag lige et kig på EMI's årsregnskab, og
når du har gjort det, så fortæl mig hvad du ser. Hvis du så skulle have
fået smag på det, så fortsæt med ELAP, og skulle du så få lyst til noget
virkeligt underholdende, så Sony Music's. Lad os så snakke igen, lad mig så
høre din mening til den tid. Prøv det, jeg lover dig, det er faktisk
spændende, og kom så og fortæl mig din mening. Men når nu du har afsløret
hvem du er, så var du lige præcis den totale målgruppe. I følge alle
statistikker, så skulle du have det lille beløb af Kr 3.000,- pr måned, til
cd'er snold og andet der kunne forsøde din tilværelse. Men det er nok
stadig for meget at håbe, at du er ved at se et billede i det. Hvis du mod
forventning skulle være ældre end jeg antager, eller hvad du i sidste indlæg
gav udtryk for, så er der en chance for at du begynder at forstå, at du er
slet ikke målgruppen....Hvis du er under uddannelse, bor på Kollektiv, og
har meget lidt penge til din rådighed, så er du præcis den type der bliver
holdt skarpt øje med, og er i fare for at få hytten gennemsøgt, og i fare
for at blive dømt til at betale millionerstatninger for at have kopieret
musik. Men du skal ikke tro på mig, det er bare noget dumt idiotsnak fra
min side, og ikke noget som har noget hold i virkeligheden, eller hvordan er
det nu det er ?

Hilsen Benny

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 22-08-02 14:12

> "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Hej igen Lars B

Hej Benny

> [...]
> havde antaget at du var på vej til at blive tør bag ørerne. Men undskyld,
> jeg var ikke klar over at du stadig løb ud og snuppede badeværelset før

<- og cut en masse andet om min far, som døde for 2 år siden, og min alder,
som Benny kunne læse ovenfor var 34 pr. dags dato, samt et link til min
hjemmeside hvor Benny kunne læse lidt om hvem jeg er ->

> Hilsen Benny

Jeg lover at læse lidt på lektien, hvis du gør det samme, før du sviner mig
til !

Lars B

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-08-02 15:22

> [...]
> hjemmeside hvor Benny kunne læse lidt om hvem jeg er ->

> Jeg lover at læse lidt på lektien, hvis du gør det samme, før du sviner

Kære Lars B.

Det var ikke nødvendigt, det klarede du selv. Det var vist dig selv der
puttede dig i gruppe med børnene, var det ikke. Jeg gjorde det i hvert fald
ikke. Hvis du er 34, så burde du jo have lært at forstå hvad der blev
skrevet. At du så bagefter syntes jeg sviner dig til, hvor får du dog den
ide fra. Jeg syntes det var udtrykt meget konkret, og når du nu godt kan
li' at holde på formerne, så stod der da vist altid " HVIS " i alle de
tilfælder hvor der blev referreret til din eventuelle alder. Så hvis der er
problemer, så har du selv lavet dem. Der var endda brugt ganske levende
eksempler, ingen af dem over et år gamle, så der skulle være en chance for
at alle kunne huske dem. At du så for en del af eksemplerne blev prøveklud,
det er vel hvad man får ud af at have snuden fremme, så kommer den af og til
i klemme. Det gør min også, jeg har efterhånden fået mange over snuden,
men jeg tager det med ophøjet ro, for jeg får som regel ret. Det sker bare
at folk har brug for lidt længere tid, før det går op for dem hvad der
egentligt stod. Det starter altid i voldsom protest, men pludseligt dør
den, så ved jeg, at nu trængte den ind.....Det kommer sikkert også her, for
jeg står ved hvert ord, også selvom jeg ikke har været tilbage og se hvad
jeg har skrevet. Men har jeg skrevet det, så mener jeg det. Derfor har du
aldrig set mig quote fra gamle indlæg, for de er væk, hvis jeg quoter, så er
det fra det indlæg jeg svarer på. Men når du nu kender dem, så mødes vi jo
nok en dag.

Hilsen Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-02 17:47

Hihihihi. Benny, hvis du ikke stopper det der snart, så ender det altså med,
at Lars kravler ud af barnevognen og sladrer til sin far.

grine grine

Hilsen Åge

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d64f3ad$0$64860$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 22-08-02 17:55

> [...]
med,
> at Lars kravler ud af barnevognen og sladrer til sin far.

Okay... dette her er altså dråben...

Der ryger en klage afsted til din udbyder, så kan du tale lidt med ham om
dine problemer med at overholde reglerne på usenet!

Jeg gentager gerne, jeg er 34 år gammel, og min far har været død i nogle
år... så jeg finder faktisk ikke dette morsom på nogen som helst måde,
hvilket jeg håber din udbyder heller ikke gør !

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 22-08-02 18:17

> Kære Lars B.
>
> Det var ikke nødvendigt, det klarede du selv.

Og så kommer du lige med en henvisning til hvor jeg hiver mig selv ned på
det plan...

> Det var vist dig selv der
> puttede dig i gruppe med børnene, var det ikke.

Ingen, gider du komme med en henvisning? Jeg skrev at jeg ikke mente at det
var børn der var de købestærke til musikken i Danmark, og det fik du straks
til at jeg var et barn?

> [...]

far. Det må du undskylde Lars B. Den fejltagelse skal jeg passe på ikke at

Her, Benny, her mener jeg faktisk at du går over stregen, og bliver unødig
personligt.

Hvis ikke, så mangler du det der hedder smilies (jo, det er engelsk, ved det
godt!)

> Jeg syntes det var udtrykt meget konkret, og når du nu godt kan
> li' at holde på formerne, så stod der da vist altid " HVIS " i alle de
> tilfælder hvor der blev referreret til din eventuelle alder.

Vis mig lige i ovenstående hvor der står "HVIS"... gider du?

- cut noget om at have ret og uret -

Benny, lad os lige få på det rene her, at jeg på intet tidspunkt har
angrebet dig. Hvis jeg har, så anviser du mig lige hvor!

Jeg er kommet med mit synspunkt. Jeg har skrevet at jeg mener at den musik
der idag kopieres ikke kun er POP og Rockmusik.

Prøv at tage en tur ind på dk.binaer.musik, og check ud hvad der ligger til
download. Du får måske en overraskelse.

Desuden er jeg fortsat af den overbevisning at det er de færreste børn der
har lige så godt råd til at købe musik, som deres forældre har det. Du har
ret i at det denne gang er _mig_ der ikke har talt at underbygge min påstand
med!

Desuden har jeg skrevet at jeg mener at mit musikkendskab ud til at være
bredere end både dit og Åges, da jeg i det mindste _kender til_ de kunstnere
I nævner, hvor i mod I mere eller mindre affærdiger forskellige bandsnavne
med et udråbstegn eller spørgsmålstegn, for at understrege at det ikke er
kunstnere I har kendskab til... hvis jeg tager fejl i denne formodning, så
skal der da lyde et undskyld, så er det jo blot mig der ikke forstår hvad I
skriver, som du måske lige har prøvet at gøre mig klar over?

Ud over det, så er vi ved at være ret så langt fra topic i indlægget....

Fra : Lars Raaby

Dato : 19-08-02 19:44

Åge Halldorsson skrev i et tidliger indlæg:

> Genudgivelse af glade pigtrådsorkestres musik

> [...]
Du glemmer at skrive at du har læst det i Ekstra Bladet i dag.

--
Med venlig hilsen / Lars Raaby
Unix, MS-DOS, and Windows

Fra : Klitgaard

Dato : 19-08-02 22:31

"Lars Raaby" <Lars@øraaby.dk> skrev i en meddelelse

> Du glemmer at skrive at du har læst det i Ekstra Bladet i dag.

Puha, sådan en ring-i-næsen-avis. Hende pigen på side 9 har jo slet ingen
tøj på - hvor forkasteligt!

--
....Klitgaard
"Every night is a battle with alcohol. Some nights I win, some nights I

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-08-02 04:59

Klitgaard <na@na.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d616395$0$87287$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Puha, sådan en ring-i-næsen-avis. Hende pigen på side 9 har jo slet ingen
> tøj på - hvor forkasteligt!
______

Skandaløst. Hun kunne da i det mindste have haft en ring i næsen.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 21-08-02 20:09

> ______
>
> Skandaløst. Hun kunne da i det mindste have haft en ring i
> næsen.

Side 9-pigerne har ofte ringe mere spændende steder...

Fra : Peter Juhl

Dato : 20-08-02 16:12

Åge Halldorsson wrote:

> NY CD MED DEFENDERS
> [...]

Ude på det plejehjem hvor min mormor bor bliver de egentlig bare sat til
at male eller sy - hvilket plejehjem er det, som har pladeindspilning som
aktivitet for beboerne?

/Peter

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 21-08-02 20:06

> [...]
> dansktopmusik bestod meget af pigtrådsmusik. Vi husker jo alle:
> Ved landsbyens gadekær og Jeg ringer på fredag og Belinda.

Sikke noget sludder (igen): Belinda blev ikke fordansket før midt i
'70-erne, 10 år efter den havde været nr. 1 på hitlisten i den
originale version på engelsk.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-02 20:29

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d63e47d$1@news.securix.dk...
> [...]

> Sikke noget sludder (igen): Belinda blev ikke fordansket før midt i
> '70-erne, 10 år efter den havde været nr. 1 på hitlisten i den

SV: Belinda fra 1965 blev fordansket i 1975. Ja og men hvor vil du hen med
det? - har jeg sagt det modsatte???
Men hvad har det egentlig med diskussionen om DRs musikpolitik ast gøre?

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 21-08-02 23:57

> [...]
med
> det? - har jeg sagt det modsatte???
> Men hvad har det egentlig med diskussionen om DRs musikpolitik ast

Åge, du skriver:

"Et dejligt blødt pigtrådsorkester som hoppede med på den danske bølge i
1966. Tidspunktet hvor stort set alle..."

Og fortsætter så.... "Vi husker jo alle: Ved landsbyens gadekær og Jeg
ringer på fredag og Belinda."

Så du har da lige nævnt årstallet 1965 og Belinda i samme tekst... men
dansktop musik får måske også en til at glemme!?

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 22-08-02 07:36

> SV: Belinda fra 1965 blev fordansket i 1975. Ja og men hvor
> vil du hen med det? - har jeg sagt det modsatte???

Din sædvanlige manipulation: Du siger i 1. afsnit herover, at 1966
var året, "hvor stort set alle pigtrådsorkestre skiftede fra at
synge på engelsk til dansk, og dermed blev succesfulde
dansktoporkestre". Ud over at dette er noget fordrukkent vrøvl,
underbygger du dit udsagn med 3 eksempler, af hvilke jeg så påpeger
at eksemplet er dybt utroværdigt, idet Rocking Ghosts *ikke*
skiftede fra engelsk til dansk i 1966, men derimod (desværre) lavede
lidt dansktopbras i 1975.

I øvrigt tror jeg heller ikke at "Jeg ringer på fredag" er fra 1966,
men da nummeret fra starten er et lamt dansktopnummer, har det her
ingen interesse - bortset fra at det altså er 2 ud af 3 af dine
eksempler der intet har med virkeligheden at gøre.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-02 14:48

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d648646$1@news.securix.dk...
> [...]

> ingen interesse - bortset fra at det altså er 2 ud af 3 af dine
> eksempler der intet har med virkeligheden at gøre.
_______

Hej Bjørn. Hos optikeren er har de noget brillerens som er meget effekrtivt,
men det er så en helt anden ting.

Fordi de fleste betydende pigtrådsopkestre skiftede til dansktop i 1966
betyder altså ikke at alle pigstådssange blev lavet i dette årstal.
"Landsbysangen er fra 66, Ringesangen er fra 70 og Belindasangen er fra 75.
Rocking Ghost skiftede derfor først i 1975 til pigtråd. Jeg gentager
gerne ordet "de fleste". Det udelukker derfor "Rocking Ghost".

Hilsen Åge