Se DVD på tv?
Fra : Tony L

Dato : 19-08-02 15:56

Hej

Jeg vil gerne kunne se DVD-film afspillet på mit drev på ,mit TV.

Hvad har jeg af muligheder m. kabler? - Hvad kan anbefales?

Har et Nvidia Geforce 2 MX 400 grafik kort men det betyder vel egentlig
ikke noget, hvad grafik-kort j kører med.
DVD-drevet er et LITE-ON.

Mvh. Tony

Fra : FeZ

Dato : 19-08-02 18:02

"Tony L" <lindkold@city.dk> skrev i en meddelelse
> Har et Nvidia Geforce 2 MX 400 grafik kort men det betyder vel egentlig
> ikke noget, hvad grafik-kort j kører med.

Det gør det da - kortet skal have en tv-udgang.
I fald det har det, hvilken type udgang er det
(Composite eller S-video) ?
Mange (især ældre) TV understøtter ikke S-video - hvis
det er sådan en udgang der sidder på kortet kan man
risikere at skulle have fat i converter til Scart-indgangen.

> DVD-drevet er et LITE-ON.

Det har så til gengæld ikke noget at sige.

Hvilke indgange har du på dit TV ?

Giv lidt flere detaljer så skal vi gerne hjælpe dig
igang. Læs gerne nogle af de mange indlæg der er
i gruppen omkring netop dette emne.
--
FeZ

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 19-08-02 18:05

"Tony L" <lindkold@city.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg vil gerne kunne se DVD-film afspillet på mit drev på ,mit TV.
>
> Hvad har jeg af muligheder m. kabler? - Hvad kan anbefales?
Ingen :)

> Har et Nvidia Geforce 2 MX 400 grafik kort men det betyder vel egentlig
> ikke noget, hvad grafik-kort j kører med.
Det betyder alt :)
> DVD-drevet er et LITE-ON.
Det betyder til gengæld ikke noget :)

Mulighed 1:
Nyt grafik kort med ordentlig TV-out. Bedst er Matrox, dernæst ATI, sidst
nVidia GeForce4 - glem alt om GeForce 2 og 3 hvis du ønsker ordentlig
kvalitet. Desværre er Matrox ringe til spil, med mindre du lige snupper det
nye der koster en del knaster.

Mulighed 2:
Decidered MPEG dekoder kort. Rigtig god løsning til DVD, men kan ikke spille
andet på TV'et (nogle få kan vist DivX, men der er ikke lette at opgradere
til havd vi nu bruger i morgen)

Mulighed 3:
Der findes en box der kan smide dit VGA billede over på skærmen - folk er
vist glade for det, selv tror jeg ikke på den - løsningen er sikker lig så
god som nVidia GeForce 2 og 3, men kan næppe følge med Matrox, da billedet
først bliver skaleret op, hvorefter det formindskes igen. Refresh rate kunne
også give problemer.

Mulighed 4:
Smid f. eks. et Matrox G450 PCI kort i ved siden af det nuværende
grafikkort.

Jeg har sikkert glemt et par muligheder, men dette skulle være nok til at
forvirre dig :)

/Lars