Tarp Danmark - hvor findes enkelte bind?
Fra : godset

Dato : 18-08-02 15:50

Hej Alle
Jeg har et problem - et lille et ganske vist, men et problem er det!
For nogen år siden købte jeg 21 bind af Tarp Danmark meget billigt. Der
manglede ganske vist 4 bind, men da det ikke lige var de amter jeg arbejdede
med, syntes jeg egentlig jeg havde gjort et godt køb ( hvilket jeg stadig
syntes). Men, men...nu har min slægtsforskning _selvfølgelig_ bragt mig ind
i netop disse amter.
Har nogen i gruppen et godt tip til, hvor jeg finder de resterende 4 bind?
Denne Tarp Danmark er en særudgave i 25 bind, der er udgivet i 1920 til 32.
De amter jeg mangler er: Holbæk, Hjørring, Aalborg, og færøerne.
På forhånd tak for enhver hjælp og godt råd..... og forøvrigt også for
enhver hjælp jeg har fået hidtil.

Venlig hilsen
Anne-Marie Thomsen

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 18-08-02 16:23

Ved en søgning på http://www.antikvariat.net/

søg efter Trap Danmark, der er 122 titler

søg i hele databasen og sæt den til at vise 250

søgemaskinen er på engelsk, det er der jo meget
der er idag ???

Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/

Fra : godset

Dato : 18-08-02 17:00

Tusind tak for det meget hurtige svar. Jeg fandt ikke lige de bind jeg
søgte, men har lagt en efterlysning ind. Igen tusind tak.

Venlig hilsen
Anne-Marie

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 18-08-02 17:12

"godset" <godset@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har nogen i gruppen et godt tip til, hvor jeg finder de resterende 4 bind?
Tom Stryhn har allerede peget på http://www.antikvariat.net, men ikke på den
gode ting, at man kan stille sig i bestillingskø til en bog. som man så får
tilbudt når den dukker op:
http://www.antikvariat.net/cgi-bin/absearch.exe?id=hc1koutml1ou,0,0,0&qw=S&o
slash;geliste

> De amter jeg mangler er: Holbæk, Hjørring, Aalborg, og færøerne.
Opslag i Holbæk (4. og 5. udg) og Aalborg (4. udg) kan jeg klare - Hjørring
(5.udg.)
Færøerne må jeg melde pas overfor
Sted og personregister (4. udg.) er også til rådighed.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk [2100]

Fra : Jean Seeberg

Dato : 18-08-02 23:18

Hej Anne-Marie.

Det hjælper dig jo nok ikke så meget, når det kun er få bøger du mangler,
men her er hele sættet.
Om han også har nogle løse ved jeg ikke.

http://www.fynsantikvariat.dk/hist34.htm

J.P.TRAP. Danmark. 5. udgave. I - XV. i 31 bind + Kortbilag over
Grønland. 1958 - 1972. Orig. shirtbd. 2750,00

Hilsen Jean

Fra : godset

Dato : 21-08-02 09:11

Kære alle jer der reagerede på mit indlæg

Tak for gode råd og tilbud om opslag i Trap Danmark, i de amter jeg mangler.
Nu vil jeg først lige se om ikke de resterende bind i min "samling" dukker
op, selvom jeg sikkert kommer til at betale mindst lige så meget for de fire
bind, som jeg gjorde for alle de andre 21 bind ( siger og skriver 400 kr).
igen, tusind tak for hjælpen

Venlig hilsen
Anne-Marie