Rosenmeyer, Alrø
Fra : Jette Pedersen

Dato : 17-08-02 20:31

En af mine aner er Juliane Maria Rosenmeyer født 1708 på Alrø, døbt 14.
marts 1708. Hun blev 15. juli 1731 gift med Jacob Jørgensen Brøndum.
Hendes far er måske Just Rosenmeyer, som på et tidspunkt ejede Alrø.
Er der nogen, der kender noget til Rosenmeyer-familien?

Jette Pedersen
Kolding

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 17-08-02 21:12

"Jette Pedersen" <jette@nebrot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hendes far er måske Just Rosenmeyer, som på et tidspunkt ejede Alrø.
> Er der nogen, der kender noget til Rosenmeyer-familien?

Jeg har kirkebogen på mikrofiche, så en gang i næste uge skal jeg prøve at
se hvem der er far til Juliane. Jeg er selv i familie med Rosenmeyer så du
kan godt få forslægten til Just

Hans

Fra : Jette Pedersen

Dato : 17-08-02 22:20

Det lyder dejligt, hvis du kan hjælpe mig - og jeg er selvfølgelig meget
interesseret i forslægten til Just Rosenmeyer, hvis han skulle være min
6xtipoldefar.

På forhånd mange tak for hjælpen

Jette

Fra : Erling Vester Jacobs~

Dato : 18-08-02 07:08

Kære Jette Pedersen,

Jeg har sendt dig en ged-fil med Juliane Marie Rosenmejers og Jacob
Jørgensen Brøndums forslægt som direkte e-mail.

- og til Hans Mikkelsen: Hvis du kender noget til Just Rosenmejers
forslægt udover oplysningen på gravstenen i Alrø kirke om, at han er
født i Westphalen, er jeg meget intersseret i at høre nærmere. Det er
jeg næppe ene om, da vi formodentlig er mange tusinde danskere, der
stammer fra ham.

VH

Erling Vester Jacobsen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-08-02 16:25

"Jette Pedersen" <jette@nebrot.dk> wrote in message
> [...]
> Hendes far er måske Just Rosenmeyer, som på et tidspunkt ejede Alrø.
> Er der nogen, der kender noget til Rosenmeyer-familien?

Det gør de i hvert fald på www.familysearch.org/
Bare i Danmark er der 106 personer.

Du kan også søge i andre dele af verden,
bl.a. Tyskland, hvor der er rigtig mange
af slagsen, også i Westfalen, som nævnt i
et andet indlæg.

Med venlig hilsen
Bodil.