Tager de fis på mig.....???
Fra : Heidi N. K.

Dato : 17-08-02 15:48

Hej

Vi er nogle stykker der har siddet og diskuteret camping i Frankrig.

Jeg tror at der er nogle der vil binde mig en and på ærmet.

Er det virkelig rigtig at Frankrig for nogle år siden indførte en
sundhedsreform, som forbyder mænd at bade i shorts. Mænd skal ha´ de
gammeldaws stramme badebukser på....iflg vennerne.
Det skulle være for at undgå de enkelte typer der sover, handler ind
og der efter går i svømmehal/bassin med deres fodboldsshorts på.

Er det nogen der ved om dette er rigtig ?????
Bliver mænd afvist ved bassinkanten og bedt om at ifører sig de
"stramme" ??

Mvh.
Heidi

Der står 3 flasker vin på højkant...så jeg håber at det er en "and"

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-08-02 15:58

"Heidi N. K." <hnk451@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Er det nogen der ved om dette er rigtig ?????
> Bliver mænd afvist ved bassinkanten og bedt om at ifører sig de

I kan vel dele flaskerne. Jeg ved ikke, om det skyldes en syndhedsreform,
men ellers er den god nok. Jeg har oplevet det, du beskriver, men det er
langt fra alle steder man er så hysterisk Du kan også møde samme holdning
visse steder i Tyskland. Jeg ved ikke lige hvilke typer, du henviser til,
for det handler ikke om fodboldshorts her, det gælder shorts, der er
beregnet til at bade med.

mvh
Preben

Fra : Peter

Dato : 17-08-02 19:59

Du har desværre tabt flaskerne. Det er helt korrekt som du har fået fortalt
..
Som led i en serie generelle sundhedsbestemmelser er der i Frankrig en lov
der forbyder anvendelsen af badeshort i offentlige badebassiner.
Loven er faktisk ganske fornuftig. Stramme badebukser går man jo ikke rundt
med hele dagen for så at springe direkte i campingpladsens pool om aftenen.
Men det var (er) der altså mange der gør med badeshorts og der skal jo ikke
megen fantasi til at regne ud hvor mange koli- og mavetyfusbakterier, der så
ender på de øvrige badegæster.

Men det er rigtigt, det er ikke alle steder, de er hysteriske med reglerne,
hvis det vel at mærke ser ud som om at badeshortsene kun bliver brugt i
poolen.

Mange hilsner og skål

Peter

--
Mange hilsner fra

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-08-02 17:19

"Heidi N. K." <hnk451@hotmail.com> wrote in message

> Bliver mænd afvist ved bassinkanten og bedt om at ifører sig de
> "stramme" ??

....ja, og man kan endda blive udsat for at blive bedt om at tage en
badehætte på - noget vores søn, hvis længste hår på det tidspunkt var 3 mm,
fandt helt åndssvagt

vh
jan

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 20-08-02 06:33

Du har tabt en omgang vin

Jeg har været på ferie i Frejus - Sydfrankrig -
På campingpladsen så jeg skiltet - men tænkte det er nok de unge mennesker
med korte bukser de tænker på
Jeg er 51 og har badeskorts - påstørrelse med fodboldbukser - og med
netindlæg - så jeg listede mig i vandet-
Jeg kan ikke så meget fransk - men jeg blev i hvert fald hurtigt klar over
at gamle mænd og shorts også er forbudt.

Så jeg måtte på jagt efter gammeldags badebukser - men selv XXXL kunne
hurtigt og billigt fremskaffes.

Carsten Laursen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-08-02 07:21

"Carsten Bo Laursen" <cabola@post7.tele.dk> wrote in message

> Du har tabt en omgang vin

Vist har jeg ej!

vh
Jan

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 20-08-02 11:34

Nåe nej - men det er så-gu somme tider svært at besvare den rigtige - tit
kommer jeg til at trykke på besvar gruppe på sidste meddelse - og så går det
galt - undskyld

Fra : Heidi N. K.

Dato : 20-08-02 15:55

hnk451@hotmail.com (Heidi N. K.) wrote in message news:<fa479ae2.0208170648.4f325e8e@posting.google.com>...
> [...]
>
> Mvh.
> Heidi
>
> Der står 3 flasker vin på højkant...så jeg håber at det er en "and"

1000 tak alle sammen...jeg kan egentlig godt se det fornuftige i
påbuddet...og selv om jeg har tabt 3 flasker vin gør det ikke så
meget. Det er nu engang sjovere at se på mænd i stramme badebukser end
i shorts....hvis I forstår.

MVH
Heidi