SKifte harddisk på toshiba 4070cdt
Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 17-08-02 14:06

Hej

Jeg sidder med en bærbar Toshiba 4070CDT, hvor harddisken har stillet
træskoene. Derfor vil jeg forsøge at skifte den ud med en ny.
Da disken ikke er lige til at komme til, så ville jeg høre om der er
nogen der har erfaringer med denne operation. Hvilke skruer skal jeg
fjerne osv...
Disken er en IBM-DBCA-204860 på ca. 4 GB. Jeg regner med at kunne skifte
den ud med en noget større disk. Er der nogen der ved om maskinens bios
kan håndtere dette? Hvordan er det i øvrigt med bios - kan den
administrere at der kommer ny harddisk i systemet?

MVH

Nikolaj

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 17-08-02 15:00

"Nikolaj Berliner Hommelgaard" <spamtrap020202@hommelgaard.com> skrev i
en meddelelse news:3d5e4a38$0$33527$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> kan håndtere dette? Hvordan er det i øvrigt med bios - kan den
> administrere at der kommer ny harddisk i systemet?

Så har jeg rodet lidt med det og fundet harddisken som er gammel
travelstar. Nogen der ved hvad der sket hvis jeg smider en 10 GB i i
stedet for den gamle - Kan maskinen udnytte dette?

En helt anden ting er at jeg pønser på en udvidelse af ram'en. I
manualen står der at man kan få moduler til udvidelse, men intet om
specifikationer osv. Jeg ved at det ikke er de samme moduler som i
stationære maskiner, men kan man ikke købe andre dele end toshibas egne
moduler?

Pft

Nikolaj