sviende ansigt ved påførsel af creme
Fra : Hans Jakobsen

Dato : 17-08-02 12:00

Jeg har længe haft tendens til lidt uren hud i ansigtet. Ikke videre
voldsomt, men tilstrækkeligt til at det generer mig.
Jeg renser nu ansigtet med sæber som skulle være særligt velegnet til netop
uren hud i ansigtet, men når jeg bagefter påfører fugtighedscremer, så
svider det ganske meget. Det går hurtigt over, og jeg oplever ikke generelt
at jeg er tør i ansigtet.

Nogen der har en ide til hvad der sker? Er sæberne for kradse til mit
skrøbelige ansigt ? eller er det en normal følelse efter rensning?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-08-02 12:50

Hans Jakobsen <aaa@bbb.ccc> wrote:
> [...]
>
> Nogen der har en ide til hvad der sker? Er sæberne for kradse til mit
> skrøbelige ansigt ? eller er det en normal følelse efter

det kommer an på mærket af cremer og sådan du bruger...
mit bud er at du har en forholdsvis sart hud, og det sammenholdt med at den
er nyrenset og åben når du påfører cremen får huden til at arbejde og
blodkarrene til at afgive energi....

et gådt råd ville være at begynde at bruge lidt skintonic eller efter vask
af ansigtet lige skylle med koldt vand og lade huden tørre og luft tørre en
smule inden du påfører cremen.....
skintonic eller koldt vand vil lukke porerne i huden og derfor gøre den
mindre modtagelig... det vil også kunne mindske hudorme og deslige...
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Hans Jakobsen

Dato : 17-08-02 13:26

> [...]
> af ansigtet lige skylle med koldt vand og lade huden tørre og luft tørre

Jeg bruger den "nye" pakkeløsning synergie pure.
Har tidligere brugt den tonic der er med i serien, men så så at der var
alkohol i som, så vidt jeg ved, virker særdeles udtørende på huden. Den
sviende fornemmelse var der nu også efter brug af den.. og også efter
lufttøring... dog lidt mindre efter en gang koldt vand i ansigtet efter
vask.

Måske nogen kender den omtalte serie? Vil jo nødigt ende ud med at bruge et
ødelæggende middel som clerasil igen.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-08-02 14:36

Hans Jakobsen <aaa@bbb.ccc> wrote:

> Måske nogen kender den omtalte serie? Vil jo nødigt ende ud med at
> bruge et ødelæggende middel som clerasil igen.

jeg kender personligt ikke synergi pure...
selv bruger jeg normalt en rensende ansigtsvask med aloe vera fra Oriflame,
den almindelige skintonic fra Clerasil og en ansigtscreme fra netto....
grunden hertil er ret simpel... min hud reagerer med allergi på stort set
alle "dyre" varer.... uanset om det er cremer, make-up eller whatever, så
har den ovenstående kombination været den eneste virkningsfulde for mig.....
ansigtsvasken varierer fra tid til anden til noget tilsvarende og det samme
gør cremen... men stopper jeg med Clerasil så slår mit ansigt ud med det
samme.....

jeg har prøvet mange forskellige serier og det ender altid for mig med det
samme*G*
mit råd må derfor være... er du i tvivl så gå til en kosmetolog og få et råd
samt nogle prøver.... og brug det der virker for dig uanset hvad andre siger
og mener.....

--

Fra : Rar Morfar

Dato : 17-08-02 15:02

"Hans Jakobsen" <aaa@bbb.ccc> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der har en ide til hvad der sker? Er sæberne for kradse til mit
> skrøbelige ansigt ? eller er det en normal følelse efter rensning?

Jeg har selv rimelig sart hud.

Jeg bruger en dybderensende maske fra matas 1 gang om ugen. Bruger aldrig
skintonic.
Efter bad hvor jeg vasker mig med alm. body lotion i ansigtet smører jeg
matas fedtfri fugtighedscreme i ansigtet.

Det handler om ikke at bruge for mange og for hårde produkter i ansigtet.
Hudens eget forsvar er stadig det bedste og det ødelægger man hvis man gør
for meget ved det.

Thats all

Rune