ATI Radeon 9700
Fra : Martin Andersen

Dato : 16-08-02 22:11

Var releasedatoen ikke midt i september?

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 17-08-02 20:23

Martin Andersen wrote:
> Var releasedatoen ikke midt i september?

Turneringsmaskinerne på QUAKECON kører med kortet, så produktionen må
være i gang.

På mandag slipper det vist fri for alvor, så kommer anmeldelserne alle
steder og så kan vi begynder og glæde os for alvor. Spørgsmåler er bare
hvornår det kan skaffes her i landet.

Kan man ikke vente, så er det på gaden i Japan i en udgave fra PowerColor.

Mvh

Bruno

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-08-02 22:27

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> wrote in

> Var releasedatoen ikke midt i september?

I USA er det her i august kortet kastes på markedet.
Kortet forventes på markedet i DK i midten af september - dog vil ATi
ikke sælge ATi Radeon 9700 Pro i Danmark - de har i stedet indgået en
aftale med Hercules. Så her i Danmark vil man skulle kigge efter
Hercules 3D Prophet 9700. (det er også Pro udgaven).
Her er et billede af kassen:
http://europe.hercules.com/mediaroom/images/55/Box9700blc.jpg
(Jeg tror dog ovenstående billede er forældet (der mangler et PRO))

Her er kortets side hos Hercules:
http://europe.hercules.com/showpage.php?p=55&b=0&f=1
(Bemærk at her er PRO nævnt)

Jeg har ikke hørt om neddroslede frekvenser i denne omgang, som det var
tilfældet med Radeon 8500 Powered by ATI - så det skulle være to
performancemæssige identiske kort.

ATI Radeon 9700 PRO
og
Hercules 3D Prophet 9700 PRO
skulle have samme performance.

Besøg eventuelt Radeon 9700 fora på www.rage3d.com for flere detaljer.

Flemming

Fra : Peter Jespersen

Dato : 18-08-02 10:51

On Sat, 17 Aug 2002 21:26:49 +0000 (UTC), Flemming Joensson wrote:

> [...]
>aftale med Hercules. Så her i Danmark vil man skulle kigge efter
>Hercules 3D Prophet 9700. (det er også Pro udgaven).

I det hele taget laver ATi da ikke kort længere (Udover reference og
testkort)....det er noget de betaler sig fra!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Windows: an Unrecoverable Acquisition Error!

Fra : Jan

Dato : 18-08-02 10:44

I det hele taget laver ATi da ikke kort længere (Udover reference og
testkort)....det er noget de betaler sig fra!

You can be sure your video adapter has been manufactured by ATI when:
The BUILT BY ATI logo is on the box. This is unique to newer graphics boards
and multimedia products in retail boxes.
The Retail box has a Manufacturer Part Number beginning with 100
Retail boards that have a 102 Part Number or a Bios Part Number.

MVH.

Jan.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 18-08-02 20:44

On Sun, 18 Aug 2002 11:44:03 +0200, Jan wrote:

> [...]
>The Retail box has a Manufacturer Part Number beginning with 100
>Retail boards that have a 102 Part Number or a Bios Part Number.

Huskede bare at ATi her i foråret havde lavet en aftale med ASUStek om at de
skulle lave kortene for ATi således at ATi ikke behøvede ta bruge ressourcer
på fremstilling af kort og kunne koncentrere sig om lakridserne istedet!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Drive Not Ready--(R)etry, (G)oto Impulse, (C)all Geordi

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-08-02 15:17

[posted and mailed]

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> wrote in

> I det hele taget laver ATi da ikke kort længere (Udover reference og
> testkort)....det er noget de betaler sig fra!

Jo de gør. Men de laver kun kort der sælges på det amerikanske marked
(disse hedder Built by ATI - se evt. ATI's hjemmeside). På det
europæiske marked må man "nøjes" med Powered by ATI kort - blandt andet
Hercules leverer disse.

Hvis du tænker på selve produktionen så foregår det sikkert på en eller
anden fabrik, jeg ikke kender detaljerne bag - og om det er ATI der
ejer fabrikken, eller om de har betalt andre for at lave deres chip -
skal jeg ikke kunne sige.
Men der findes stadig kort med mærket Built by ATI, og det vil der
blive ved med - det er disse jeg refererer til som ATi RAdeon 9700 Pro.

Mvh
Flemming

Fra : Jan

Dato : 18-08-02 18:01

> Men der findes stadig kort med mærket Built by ATI, og det vil der
> blive ved med - det er disse jeg refererer til som ATi RAdeon 9700 Pro.

Ja, som jeg skrev.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 18-08-02 19:01

Jan wrote:

> [...]
> The Retail box has a Manufacturer Part Number beginning with 100
> Retail boards that have a 102 Part Number or a Bios Part Number.

Vil tro de bliver samlet ude i byen efter ATI's specifikationer, så mon
ikke det er hos TSCM eller hvad de nu hedder

Mvh

Bruno

Fra : Peter Jespersen

Dato : 18-08-02 22:17

On Sun, 18 Aug 2002 20:01:28 +0200, iddqd@worldonline.dk wrote:

>Vil tro de bliver samlet ude i byen efter ATI's specifikationer, så mon
>ikke det er hos TSCM eller hvad de nu hedder

De laver tihvertifald lakridser for ATi

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Your mother dates KENNEDY's!

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-08-02 00:56

"Jan" <dalholm@hotmail.com> wrote in

> [...]
> The Retail box has a Manufacturer Part Number beginning with 100
> Retail boards that have a 102 Part Number or a Bios Part Number.

Jeps, den overså jeg lige.

Flemming