POST data er tom??
Fra : TH

Dato : 16-08-02 22:03

Hej,

Har lige lavet mig et login-script..men af en eller anden grund fungerer
POST ikke i en form...Eks:

<FORM ACTION="'. $PHP_SELF .'" METHOD="POST">

Efter form-submit er "$submit" tom...uanset hvad jeg gør?
Apache 1.3 nyeste PHP på windows2000 server...

Jeg har set andre med samme problem, men ingen løsning på hvad der kan
gøres? Nogen der kan hjælpe?

Mvh
TH

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-08-02 00:16

On Fri, 16 Aug 2002 23:03:13 +0200, "TH" <th@cogito.dk> wrote:

>Efter form-submit er "$submit" tom...uanset hvad jeg gør?
>Apache 1.3 nyeste PHP på windows2000 server...

PHP har fra 4.2.0 har register_globals deaktiveret i php.ini. Du kan
vælge blot at aktivere den igen, eller endnu bedre, erstatte $submit
med $_POST['submit'] i dit tilfælde. Alternativt $_REQUEST['submit']
for at få den helt gamle funktionalitet (der både virker med get og
post, og med cookies).

--
- Peter Brodersen

Fra : TH

Dato : 17-08-02 12:02

Hej,

> med $_POST['submit'] i dit tilfælde. Alternativt $_REQUEST['submit']

Super...men hvad er forskellen på de 2 måder (post, request)?

/TH

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 17-08-02 12:33

TH wrote:

> Super...men hvad er forskellen på de 2 måder (post, request)?

$_POST indeholder alle variable sendt med method=post, $_GET alle sendt med
method=get, $_FILES info om uploadede filer, $_COOKIE cookies, og $_REQUEST
alle sammen i samme array.

--
Skrevet med KNode fra et Debian GNU/Linux system
Kerne: Linux 2.4.17 :: Oppetid: 23 dage, 0 timer, 0 minutter