R8500 probz
Fra : Sacul

Dato : 16-08-02 06:54

Mit R8500 (retail) virker ikke ordentlig, har prøvet med forskellige
driver ATI / Omega nye og gamle.
I fx 3dmark (anden del af første test) fryser min maskine (sort skærm m.
få røde el. grønne streger), dette gør sig også gældende i andre spil fx
Medal of Honor, Renegate.
Jeg har prøvet et G4 kort på maskinen det fungere fortræffeligt. Ham jeg
lånte G4-kortet af prøvede mit R8500 og det fungerede perfekt på den
anden maskine.
Jeg er sikker på, at jeg får fjernet alle gamle driver ting inden jeg
installerer nye.
Jeg har efterhånden brugt alt for langt tid på at få kortet til at virke
og er ved at være godt træt af dette....
Havde jeg 1millionMilliard point gav jeg dem hjertens gerne for det svar
der løser mit probz.

T-pip 1400mhz (m. silent viking)
Gigabyte GA-7DXR ( AMD761/VIA 686B ) (nyeste BIOS)
17" Sony Multiscan E215
512 DDR ram
2 x 40 GB Seagate IV
echo lyd / Darla 2in-8out
Radeon 8500 / 64mb.(built by ATI)

MVH.

http://www.kandu.dk/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-08-02 07:20

"Sacul" <Sacul.news@kandu.dk> wrote in

> Mit R8500 (retail) virker ikke ordentlig, har prøvet med
> forskellige driver ATI / Omega nye og gamle.

Hvilke nogle drivere har du rent faktisk brugt - jeg tænker på
versionsnumre her.
Er det den nye Catalyst 02.2 (ATI) fra 1. august du har brugt eller er
det en anden ATi driverversion du har haft i?
Hvilket OS er det du bruger?

> Jeg er sikker på, at jeg får fjernet alle gamle driver ting inden
> jeg installerer nye.

Jeg var engang kommet til at installere en skoddriver til mit GF4, og
selvom jeg valgte at "remove" all driver files inden jeg installerede
de nye så kunne XP ikke finde ud af at gøre det, og ligemeget om jeg
prøvede at restore previously installed driver, inden jeg installerede
en ny driver, så blev den ved med at bruge den skoddriver jeg havde
prøvet at fjerne. Det eneste jeg kunne gøre var at geninstallere XP -
det er dog også den eneste gang jeg har været ude for at måtte gøre
det. (det var både i normal opstart og safe mode, jeg ikke kunne fjerne
driveren)

> [...]
> Jeg har prøvet et G4 kort på maskinen det fungere fortræffeligt.
> Ham jeg lånte G4-kortet af prøvede mit R8500 og det fungerede

Hvor lang tid kørte i med kortet på den anden maskine?
Måske er det et varmeproblem?

> Jeg har efterhånden brugt alt for langt tid på at få kortet til at
> virke og er ved at være godt træt af dette....
>
> Radeon 8500 / 64mb.(built by ATI)

Hvis ikke du finder en løsning, så prøv inde på www.rage3d.com og spørg
i deres forum. Der er nogle meget erfarne ATi-hoveder der læser de
forums, og de vil sikkert have nogle mere kvalificerede bud end mine.

Flemming