Sunsite - kan ikke sende indlæg til dk.fri~
Fra : Erik Olsen

Dato : 15-08-02 21:24

"Outlook Express kan ikke sende meddelelsen. Emne 'Re: Ukrudt / græs i småsten', Konto: 'sunsite.dk', Server: 'sunsite.dk',
Protokol: NNTP, Svar fra server: '441 437 EMP rejected (ph/l)', Port: 119, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 441, Fejlnummer:
0x800CCCA9"

Hvad betyder det, og hvorfor mon?

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-08-02 21:54

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> writes:

> [...]
>Protokol: NNTP, Svar fra server: '441 437 EMP rejected (ph/l)', Port: 119, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 441, Fejlnummer:

EMP (ph/l) betyder "Excessive MultiPosting (NNTP-Posting-Host/Lines)".

Eller på dansk: der er kommet mange artikler fra din IP-adresse inden
for relativt kort tid med det samme antal linjer pr. artikel. Det ser
serveren som potentielt spam, og derfor brokker den sig.

ph/l er ikke verdens bedste detektionsmetode - den har en tendens til
at give falske positiver.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 15-08-02 22:28

On Thu, 15 Aug 2002 22:23:32 +0200, "Erik Olsen"
<bjerg.olsen@ishoejby.dk> wrote:

>441 437 EMP rejected (ph/l)

Excessive Multi-Posting

At du tlsyndeladen har postet for meget, på en måde så det ligner spam
o.l.

--
Morten!

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-08-02 06:49

"Morten Kjær Nielsen" <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> skrev i en meddelelse news:i37olugg1j0f3qevk9rvbf0r1f26dmk8re@4ax.com...

> Excessive Multi-Posting
>
> At du tlsyndeladen har postet for meget, på en måde så det ligner spam
> o.l.

Hm, mystisk. Det gælder kun det ene indlæg, andre glider glat igennem.
Selvom jeg selvfølgelig har forsøgt at poste det flere gange, men det
havde jeg jo ikke første gang

Men tak for svarene.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-08-02 23:21

On Fri, 16 Aug 2002 07:48:55 +0200, "Erik Olsen"

>Hm, mystisk. Det gælder kun det ene indlæg, andre glider glat igennem.
>Selvom jeg selvfølgelig har forsøgt at poste det flere gange, men det
>havde jeg jo ikke første gang

Forstår jeg dig ret, du har forsøgt at poste, fået en fejl, forsøgt at
poste, ikke lagt mærke til at du får en ny fejl, forsøgt at poste
fået den nye fejl igen, forsøgt poste fået den nye fejl igen osv. og
så poster den nye fejlmeddelse her?
Så er det klart, serveren kender jo indlægget (fanger sikkert kendte
før den ser på hvad der ellers kan være at filtere på)

Kan du poste den første fejlmeddelse?
Hvis ikke, så ændre en smule i indlægget (men ikke for meget) og post,
og så post fejlmeddelsen.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Erik Olsen

Dato : 17-08-02 07:21

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse news:vhuqlustdnh77m8lkv2cjq1ggvbo1po904@4ax.com...

> [...]
> poste, ikke lagt mærke til at du får en ny fejl, forsøgt at poste
> fået den nye fejl igen, forsøgt poste fået den nye fejl igen osv. og

Jeg har forsøgt at poste tre gange og hver gang (altså også første gang)
fået selvsamme fejlmeddelelse, og har lagt mærke til fejlen hver gang.

> Så er det klart, serveren kender jo indlægget (fanger sikkert kendte
> før den ser på hvad der ellers kan være at filtere på)

Første gang jeg postede indlægget, kendte serveren det ganske afgjort
ikke i forvejen.

> Kan du poste den første fejlmeddelse?

Nej, som jeg skrev.

> Hvis ikke, så ændre en smule i indlægget (men ikke for meget) og post,
> og så post fejlmeddelsen.

For sent, indlægget er slettet; så vigtigt var det heller ikke. Hvorfor skulle
jeg forøvrigt poste fejlmeddelelsen?

Venlig hilsen
Erik Olsen