Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Blacklistet
Fra : Michael

Dato : 15-08-02 19:32

Hvis man af en eller anden grund havner i RKI, så får man jo problemer med
pengeudlåner(banker) men hvilke andre ting giver problemer -

TDC?
Arbejde?
?
?
?
nogen forslag?

Mick

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 15-08-02 23:00

"Michael"
skrev
> Hvis man af en eller anden grund havner i RKI, så får man jo problemer med
> pengeudlåner(banker) men hvilke andre ting giver problemer -

> [...]
*******************
Ingen benzinkort, ingen telefoner med kredit = kun taletidskort, ingen lån,
ej heller "kvik-lån", ingen afbetaling, ingen leje af tv mv.
Kort sagt: Alle de selskaber der har en forventning om at man kan komme til
at skylde dem penge på en-eller-anden-måde, vil sige Nej Tak til en kunde
reg. i RKI.

--
Jens S., Esbjerg

Fra : Michael

Dato : 16-08-02 17:23

Vil det sige:
at hvis man har haft en regelmæssig telefonforbindelse(TDC) i 20 år, så
lukker de for forbindelsen, selv om regningen altid har været betalt til
tiden?

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 18-08-02 12:23

"Michael"
skrev
> Vil det sige:
> at hvis man har haft en regelmæssig telefonforbindelse(TDC) i 20 år, så
> lukker de for forbindelsen, selv om regningen altid har været betalt til
> tiden?
************
En registrering i RKI tror jeg ikke er argument nok for at opsige en
eksisterende aftale.
Hvis du til gengæld vil skifte selskab, kan det måske blive et problem -
spørg evt. hos et "fremmed" selskab hvordan de ser på sagen.

--
Jens S., Esbjerg

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 24-08-02 17:49

"Michael" <kaj.nielsen@c.dk> wrote:

> Vil det sige:
> at hvis man har haft en regelmæssig telefonforbindelse(TDC) i 20 år, så
> lukker de for forbindelsen, selv om regningen altid har været betalt til
> tiden?

Min kammerat har tidligere i sit liv købt nogen anparter han ikke burde have
købt og har siden været i RKI.

Han har fastnet telefon hos TDC, ADSL hos boomtown og mobiltelefon hos
Sonofon, alle regninger biver betalt til tiden, og det har ingen problemer
været, ej heller den gang han skulle oprette ADSL.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : smølf

Dato : 16-08-02 21:06

RKI er blot et serviceorgan....du har ingen grund til at frygte RKI...jeg
står der og jeg lever fint med det

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 16-08-02 21:36

"smølf" wrote:

> RKI er blot et serviceorgan....du har ingen grund til at frygte RKI...jeg
> står der og jeg lever fint med det

Ja, alternativ levevis er jo også en måde at overleve på.

Men det er vist fortsat flertallet, der "med begrænsninger"
betaler til dem med din indstilling.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Garfield

Dato : 18-08-02 19:48

Korrekt RKI er et service-organ, om man vil. Men det er sgutte noget der gør
hverdagen nemmere - så meget kan vi da vist roligt blive enige om.

At du står der - jamen du er da vel nok en helt (Not!)
*Hmmm minder mig om dengang i folkeskolens små klasser, hvor det også var
sejt at bryde reglerne*

Garfield_dk