Hauerling og Inster i Varnæs o. 1820
Fra : Inger Buchard

Dato : 15-08-02 18:08

Inster: Indsidder
Men Hauerling? En der bryder nyt dyrkningsland/hede op? Hvor meget hede er
der i Varnæs omkring 1820.
Jeg er ret sikker på tydningen 'Hauerling' - manden får mange børn, og
skriften i kirkebogen bliver mere og mere eentydig gennem årene.

Inger Buchard

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 15-08-02 18:26

Her kan du få de rigtige svar

Historisk Sogneforening for Bovrup og Varnæs

Formand: Anne Marie Jensen, Stenagervej 1 B, Bovrup, 6200 Aabenraa.
Tlf.: 74 68 03 17.

Arkivets adresse: Bovrup Aktivcenter, Bytoften 13, Bovrup, 6200 Aabenraa.

Åbningstid: 1. oktober - 1. april: mandag 19.00 - 21.00 og efter aftale.

Leder: Knud Krog, Blansvej 28, Bovrup, 6200 Aabenraa, Tlf.: 74 68 00 37.
Email: knud.krog@get2net.dk

Varnæs Hoved

http://projekter.acu.dk/ty/lejrskoler/F.009.html
Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/

Fra : Inger Buchard

Dato : 15-08-02 19:55

> [...]
>
> Åbningstid: 1. oktober - 1. april: mandag 19.00 - 21.00 og efter aftale.
>
> Leder: Knud Krog, Blansvej 28, Bovrup, 6200 Aabenraa, Tlf.: 74 68 00 37.

Tusind tak - jeg fik i de.sci.geschichte følgende svar:
Heuerling: daglejer

Så jeg havde alligevel forvekslet a og e.

Inger Buchard

Fra : Annelise Christensen

Dato : 15-08-02 20:44

Hej Inger.

både hauerling og heuerling ses skrevet.

Hilsen
annelise

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:3d5bf93b$0$33633$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...