Indsamling..?
Fra : AEK

Dato : 15-08-02 17:20

Hej !

Jeg kan se, at Pia er en smule utilfreds med , at ingen svarer på m.h.t.
indsamling af neutralisering af Mulles venindes kat.
Jeg synes, at vi måske skulle prøve at sætte rammer for, hvor langt vi vil
række ud for at hjælpe.

Jeg vil godt starte med, hvor jeg vil hjælpe til og ikke :
- Tortie mor og killinger hjalp jeg gerne til. Jeg syntes, at det var en
flot ting , Marianne gjorde. Samt, det var lidt af en fælles opgave, gruppen
havde taget til sig.
- " Slagteren " Breth bidrager jeg også gerne til af penge , når Marianne
råber op om hjælp til udgifter.
- Ludvigs operation ( Som desværre ikke blev til noget ) ville jeg også
gerne have hjulpet til. Da Mette har gjort et flot stykke arbejde med
værkstedsmisserne.
- Hvis en anden af gruppen kommer og spørger efter økonomisk hjælp til en
stor operation, vil jeg gerne bidrage.

Jeg vil ikke hjælpe til med neutralisering, alm. dyrlægebesøg.
Jeg har også mine egne katte, som koster.

Det var lige, hvad jeg kunne finde på.Der vil sikkert være mange andre
situationer, hvor jeg vil være nødt til at tage stilling.

Hvad med I andre ???

/ Anya.

Denne mail er chekket af NAV2002 .

Fra : Inger Kaya

Dato : 15-08-02 17:51

Jeg bakker Anya op her.

/ Inger Kaya

Fra : marianne hellemose

Dato : 16-08-02 17:19

Jeg bakker også Anya op, at vi er ansvarlige katte-
ejere er ikke ens betydende med at vi skal finansiere
de Uansvarlige, så ville vi hurtigt gå fallit

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Mulle

Dato : 16-08-02 22:12

Personligt finder jeg skam tanken om en indsamling prisværdig, men vil give
dem, der mener at grænsen må gå et sted, helt ret.
Jeg vil forsøge igen at forklare min veninde, at det vil være det eneste
rigtige at få den neutraliseret, men tror desværre jeg vil tale for døve
øre.
Muligheden for at "snuppe" den...selvtægt...det èr jo dybest set ulovligt,
og tænk om hun opdager mig, det vil sgu' være pinligt....
Jeg ser ingen løsning for den arme hunkat, desværre....håbede på at finde
den ultimative løsning, men ...jeg tror ikke den findes...
Hilsen Mulle

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:ajj8lb$1te$1@sunsite.dk...

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-08-02 22:25

Mulle <@> wrote:
> [...]
> Jeg ser ingen løsning for den arme hunkat, desværre....håbede på at
> finde den ultimative løsning, men ...jeg tror ikke den findes...

hvad med om du foreslog din veninde at bestille tiden hos dyrlægen og sørge
for transport, blot hun selv betalte for neutraliseringen??
eller prøv at ringe til kattensværn og se om du kan få den neutraliseret
under genudsætningsaftalen...... ( 500 kr for helbredstjek og
neutralisering, dog skal man skrive under på at den skal aflives hvis den
tester positiv mener jeg)
og hvis hun absolut ikke til lytte så få en ven eller bekendt til at hente
katten i nattens mulm og mørke og aflever den hos kattens værn eller
lignende.....

jeg ved godt det grelle metoder, men et eller andet synes man jo der bør
gøres......
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-08-02 23:37

"Mulle" <@> writes:

> [...]
> Jeg vil forsøge igen at forklare min veninde, at det vil være det eneste
> rigtige at få den neutraliseret, men tror desværre jeg vil tale for døve

Argumenter til brug...

Katten vil klart spise mindre, fordi den ikke behøver at skulle fodre
den ene håndfuld mivere op efter den anden (her tænker jeg også under
graviditeten..) = færre foderomkostninger

Katten vil klart blive mere rolig og kælen...

Ikke så meget larm i løbetiden..

Det var sådan lige hvad jeg kunne finde på..

Mere følger hvis jeg kommer på noget..

> Muligheden for at "snuppe" den...selvtægt...det èr jo dybest set ulovligt,
> og tænk om hun opdager mig, det vil sgu' være pinligt....

Det kan dælme godt være.. Men selv har jeg taget en kat som bestemt
ikke havde det godt, hvor den var..
Ok jeg havde også 3 i forvejen på det tidspunkt, så det var lidt
lettere, men katten var dælme kommet med uanset hvad..

En krølle på historien (til de nye > 1 år eller så) så flyttede den
senere ind til min nabo et plejehjem, hvor den hyggede sig og blev
forkælet ud over alle grænser..

> Jeg ser ingen løsning for den arme hunkat, desværre....håbede på at finde
> den ultimative løsning, men ...jeg tror ikke den findes...

> [...]

Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.homepage.dk
Denne msg er lavet i & postet med gnus. Do not fear the Penguin

Fra : Grit Wessel

Dato : 19-08-02 18:22

> Argumenter til brug...
[snip]
> Det var sådan lige hvad jeg kunne finde på..
> Mere følger hvis jeg kommer på noget..

Hvad med:
Kastrater fanger flere mus, da de kun behøver at tænke på mad, og ikke på
parringer og killinger.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Kate

Dato : 17-08-02 14:24

"Mulle" <@> wrote in

> Jeg ser ingen løsning for den arme hunkat, desværre....håbede på
> at finde den ultimative løsning, men ...jeg tror ikke den
> findes...

Nej, det tror jeg desværre heller ikke at den gør. Jeg kan godt følge
dig i selvtægt spørgsmålet. Heldigvis har jeg aldrig været så tæt på
dyremishandling at jeg har behøvet at overveje drastidke midler, så jeg
ved faktisk ikke hvordan jeg selv ville takle situationen.
Havde ønsket at kunne være til hjælp, men ved godt at det er svært.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-08-02 18:01

"AEK" <5678@jubiipost.dk> skrev...
> [...]
> indsamling af neutralisering af Mulles venindes kat.
> Jeg synes, at vi måske skulle prøve at sætte rammer for, hvor langt vi vil

Hej Anya

Helt enig - vi har alle vores personlige, såvel som økonomiske, grænser for
hvad og hvor meget vi kan yde til andre formål. Selv har jeg vel i
gennemsnit brugt 7-800 kr. om måneden på dyrlæge de sidste par år, og jeg
forstår udmærket, at andre har problemer med at afsætte fx 4000 kr. til en
uventet operation eller pludselig påtage sig ansvaret for en drægtig hunkat
og hendes killinger, og det vil jeg også gerne støtte. Men vi kan ikke redde
alle landets ildestedte katte (og HVIS *vi* kunne, hvad har organisationer
som Kattens Værn, Dyrenes beskyttelse m.fl., som har tusindvis af medlemmer
og andre sponsorer, så lavet de sidste mange år...?).

Nej, min grænse går også ved hjælp til ekstraordinære situationer, hvor
ng'ens brugere kommer i økonomiske vanskeligheder - og jeg mener heller
ikke, at fx en sterilisation (hvor dyrt det end må være) "kommer bag" på
nogen, så det bør man kunne spare sammen/have råd til, ellers skal man IMO
nok overveje slet ikke at have dyr... ellers kender jeg personligt rigeligt
med katte, som kunne have et bedre liv - og trænge til neutralisationer en
masse - og dem har jeg *heller* ikke råd til at hjælpe.

Mvh. Camilla

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-08-02 18:41

AEK <5678@jubiipost.dk> wrote:
> [...]
> m.h.t. indsamling af neutralisering af Mulles venindes kat.
> Jeg synes, at vi måske skulle prøve at sætte rammer for, hvor langt

jeg giver dig helt ret i dette.....
i det nævnte tilfælde er der jo ikke tale om en "reddet" mis der skal
hjælpes til et nyt og bedre liv i en kærlig familie....
det er ( som jeg ser det) kun tale om at hjælpe en ligeglad kvinde med at
undgå killinger hun skal aflive....

der er andre muligheder for at få hjælp..... samme sted som vi andre får
feks, gennem kattens værns genudsætningsssamtale...

i min opfattelse så handler "tortie-kontoen" om at hjælpe katte til et
væsentligt forbedret liv.....
det indebærer at sikre at de lander neutraliserede og sunde i kærlige
hjem......
jeg har heller intet problem med at vi hjælper håndsrækkerne hvis de kommer
i økonomiske vanskeligheder _på grund af_ deres hjælp til "vores"
mivere......

men det der indebærer _forudsigelige_ ting ( som neutralisering af egne
katte og operationer som kan forudses samt vacciner af egne katte mm) der
mener jeg vi må stå for hver for sig.....
og i det nævnte tilfælde kunne der fra min side udelukkende være tale om
hjælp hvis den pågældende kat blev "reddet" fra sin kummerlige tilværelse og
skulle have et godt og kærligt hjem efterfølgende.....

og det er såmænd ikke fordi jeg ikke har ondt af det stakkels kræ.... det
har jeg.... men hun er ikke vores ansvar i denne sag.....
--

Fra : Pia

Dato : 16-08-02 14:23

Sabina Hertzum wrote:

> jeg giver dig helt ret i dette.....
> i det nævnte tilfælde er der jo ikke tale om en "reddet" mis der skal
> hjælpes til et nyt og bedre liv i en kærlig familie....

Jo, som jeg ser det er det jo lige præcis en mis der skal "reddes"........der er
sku da møg synd for den stakkels mormis, at føde killinger i et væld Uden at få
lov til at beholde dem !! Dyrplageri kalder jeg det !!

> det er ( som jeg ser det) kun tale om at hjælpe en ligeglad kvinde med at
> undgå killinger hun skal aflive....

Hjælpe kvinden...??....Næhh, hun er jo åbenbart totalt ligeglad med hvad der
foregår......!!

Jeg så i øvrigt der var en anden der skrev at hun også selv havde katte der
kostede hende.........jeg har selv 3 af slagsen, så jeg ved hvad det
koster..........men Heeregud.....en sølle 50,- kan vel umuligt vælte ens
budget.....
Jeg ved godt i mener at i bryder jeres principper ved ikke at "ville" hjælpe -
og det er jeg da fult ud forstående overfor - bare lige så i ikke for
opfattelsen af at jeg er Håbløst naiv ........selvom jeg måske nok er
det....liiiiidt *G*

Mvh. Pia

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-08-02 14:42

Pia <pia-news@nave.dk> wrote:

> [...]
> "reddes"........der er sku da møg synd for den stakkels mormis, at
> føde killinger i et væld Uden at få lov til at beholde dem !!

ja... det ER dyrplageri... men hvis der reelt skal gøres noget hjælper det
jo ikke at vi "bare" henter katten, får den sterriliseret og så sat ud på
samme gård igen.....
vil du hjælpe så hent _du_ katten, sørg for sterillisation og nyt hjem til
hende, så skal jeg gerne smide 50 kr efter det.....

det er som sagt skide synd... men et eller andet sted skal vi sætte en
grænse, og min går desværre her....

> Hjælpe kvinden...??....Næhh, hun er jo åbenbart totalt ligeglad med
> hvad der foregår......!!

som sagt... en ligeglad kvinde... tror du ikke hun vil på sigt betragte det
som "hjælp" at få sin hunkat sterilliseret gratis uden at løfte en finger??
hvis mulle er så bekymret for katten må hun jo hente den en sen aften og
bringe den til kattens værn så den kan blive neutraliseret og få et kærligt
hjem.... eller selv tage den ind....
jeg ønsker bare ikke at være en del af at sende en kat tilbage til en
kummerlig tilværelse med eller uden killinger.....

> [...]
> katte der kostede hende.........jeg har selv 3 af slagsen, så jeg ved
> hvad det koster..........men Heeregud.....en sølle 50,- kan vel

jamen det er hendes kat.... må det ikke være hendes eget ansvar??
der er sku ingen grund til at blive sur på mig fordi jeg klart udstikker
mine grænser i denne sag....

> [...]
> hjælpe - og det er jeg da fult ud forstående overfor - bare lige så i
> ikke for opfattelsen af at jeg er Håbløst naiv ........selvom jeg

lidt naiv har man vel altid lov at være*G* det er jeg såmænd også til
tider.....

--

Fra : Kate

Dato : 17-08-02 14:20

Pia <pia-news@nave.dk> wrote in news:3D5CFCB0.1FACDAA7@nave.dk:

> [...]
> "reddes"........der er sku da møg synd for den stakkels mormis, at
> føde killinger i et væld Uden at få lov til at beholde dem !!

Klart, der er dyrplageri, men som jeg ser det så lyder kvinden jo som
om katten dybest set rager hende en papand. Det er ikke fordi jeg ikke
vil hjælpe katten, men jeg ville bare frygte at der ville komme en ny
kat, og en ny kat, og...... Hvor stopper det? Jeg vil gerne hjælpe, jeg
vil gerne at slle havde samme holdning til dyr som os, men desværre er
verden jo ikke sådan. Derfor vil jeg hellere bruge mine, for tiden
meget små, midler til at hjælpe hvor hjælpen er kærkommen.

Fra : Helle Andersen

Dato : 15-08-02 20:27

"AEK" <5678@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes, at vi måske skulle prøve at sætte rammer for, hvor langt vi vil
> række ud for at hjælpe.

Jeg bryder mig ikke om at snakke om *vi* i denne sammenhæng. Vi er
vel alle selvstændige individer, der har hver vores grænser og måde, at
gøre tingene på og at forsøge, at opsætte en fælles "standart" for
hvilke katte vi mener "fortjener" vores hjælp er i mine øjne meget
forkert. Dk.fritid.dyr.kat er ikke èn person, men en samling af en masse
forskellige personer med samme interesse og dk.fritid.dyr.kat kan af
indlysende grunde derfor ikke have en holdning til, hvor "man" hjælper
og ikke hjælper - det må da være op til folk selv.

Jeg har selv nogle gange påtaget mig ansvaret for at hjælpe dyr i nød -
katte eller ildere. Nogle gange har jeg haft råd til det - andre gange har
jeg ikke, men på en eller anden måde har jeg skaffet mig pengene evt.
ved at låne eller overtrække min konto.

Jeg vil udelukkende hjælpe, hvis jeg mener at det er en helt
ekstraordinær situation, som nogle personer er havnet i. Hvis man selv
frivilligt har påtaget sig et ansvar - som jeg også selv har gjort - så
forventer jeg at man også har været klar på de økonomiske
konsekvenser og så hjælper jeg ikke. Al mulig anden hjælp er jeg villig
til at yde, men der er ikke noget i den slags tilfælde, der giver mig lyst
til at hjælpe økonomisk. Sidst den trang kom over mig, var i forbindelse
med Lene og affaldsmisserne.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Eva

Dato : 15-08-02 21:29

Kan kunne give Anya ret.
Et eller andet sted på der være en grænse.
Vi er sikkert mange der kunne bruge en ekstra skilling til uforusete
udgifter, men det er efter min mening vores egen problem.
Hilsen Eva, der dog stadig gerne vil hjælpe Mette hvis der kommer et
kontonr.

AEK <5678@jubiipost.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ajgkaf$1bh05k$1@ID-119019.news.dfncis.de...

Fra : Kate

Dato : 16-08-02 11:01

"AEK" <5678@jubiipost.dk> wrote in

> [...]
> m.h.t. indsamling af neutralisering af Mulles venindes kat.
> Jeg synes, at vi måske skulle prøve at sætte rammer for, hvor

Hvis det er den personlige hjælp skal man ha' lov til selv at beslutte
sig for hvem, hvornår og hvor meget. Jeg kan ikke altid sige på forhånd
om jeg kan eller vil hjælpe, det må afhænge af situationen.
Dog vil jeg sige at hvis vi skal gi' noget via Tortie-kontoen så er vi
nok nødt til at ha' nogle retningslinier, i hvert fald hvis vi mener
den skal være en art fond.
Jeg ønsker ikke at blive "tvunget" til at yde økonomisk i situationer
hvor jeg af personlige grunde har besluttet mig for et nej og det mener
jeg heler ikke jeg i givet fald skal begrunde.
Så for mig er alle velkomne til at støtte alle for det vedkommer ikke
mig, men jeg vil gerne selv kunne beslutte om jeg vil eller ikke.