Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
GeForce 4 problem
Fra : Peter H. Bech

Dato : 15-08-02 16:48

Hej, er det nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig her?
Min skærm slår også fra når jeg kører 3D Mark 2001 SE. Det er godt nok lidt
forskelligt hvornår det sker, men aldrig nået videre end 4. test (den med
dragen).

Jeg har også prøvet ALT mht. driver opdatering BIOS, Nvidia, VIA 4 in 1....
...Stadig samme crash!

Jeg har efter at have læst omkring 5.000 sider om hvad det evt. kunne
skyldes, fundet frem til at fejlen i dag kaldes "Infinite loop". Hvordan den
udbedres er der dog ikke et enkelt svar på. Nogle mener det kan have noget
med strømforsyningen at gøre. Er der nogen der kan hjælpe?

Mit svin:
(CPU) AMD Athlon XP 2100+
(Bundkort) ASUS A7V333
(Grafik) ASUS GeForce 4 4600 Ti
(Ram) 512 MB DDR 2700
(Lyd) SB Audigy
(Skærm) Sony G420

Ud over det, har jeg også disse forskellige ting i kassen:
Brænder
Cd-rom drev
Floppy drev
Netkort
3 USB ting som f.eks webcam
1 ekstra blæser + luftudsugning

Strømforsyningen er 340W
Målinger fra ASUS Probe:
+12V (13.376)
+5V (4.972)
+3.3V (3.296)
VCore 1.792

På forhånd tak

mvh
Peter

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 15-08-02 18:46

"Peter H. Bech" skriver:

> [...]
> dragen).
>
> Jeg har også prøvet ALT mht. driver opdatering BIOS, Nvidia, VIA 4 in 1....

Det må være skærmdriveren som er problemet

Fra : Per Frederiksen

Dato : 15-08-02 21:15

mon ikke grafikkortet er (delvist) defekt.

Havde selv lignende problem med mit GF3 4200. Byttede
det til sidst og så forsvandt alle problemer.

mvh
per

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 16-08-02 20:51

Per Frederiksen skriver:

> mon ikke grafikkortet er (delvist) defekt.
>
> Havde selv lignende problem med mit GF3 4200. Byttede
> det til sidst og så forsvandt alle problemer.

Det kan godt virke på nogen kompurtere men ikke på andre!