Fra : Knud Erik Jørgensen

Dato : 18-02-01 18:03

Emne: Netværk mellem PC og bærbar, samt dele kabel- modem??
**************************************
Hej derude.
Jeg har fået kabel- modem, og det kører "kanon". Vi har også her i huset en
bærbar PC - Compaq Armada 1750- som datteren bruger. Hvad er den bedste
løsning til at forbinde den bærbare med PC-en samt dele kabel- modem
(router), og hvad kræves der af hardware?
De to computere har USB. Hvad med Laplink over USB?
Kører Windows ME
Afstanden er ca. 20 m.

Jeg håber i kan hjælpe. På forhånd 1000 tak!

V. H.

Knud Erik Jørgensen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 18-02-01 18:18

"Knud Erik Jørgensen" <k.e.joergensen@mail.dk> cross-postede til
mange grupper uden at sætte én fut Sun, 18 Feb 2001 18:02:32 +0100 :

>Hvad er den bedste
>løsning til at forbinde den bærbare med PC-en samt dele kabel- modem
>(router), og hvad kræves der af hardware?

Du har cross-posted til mange grupper, der iblandt mindst 2 som ikke
er relevant for dit indlæg, nemlig:

dk.edb.internet
dk.edb.internet.udbydere

Jeg vil anbefale dig at du kun poster til relevante grupper, ved
f.eks. at sætte din ind i hvilket grupper der benyttes til hvad.
Læs også gerne http://www.usenet.dk/netikette/gruppe.html

Jeg vil også anbefale dig at lære lidt om hvordan man bør benytte
cross-posting, ved f.eks. at læse:
http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#crosspost
Specielt området omkring Follow Up To
http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut

FUT: dk.admin.netikette

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvvvvv.gummiand.dk/

Fra : Knud Erik Jørgensen

Dato : 18-02-01 19:30

Hej Morten.
Jeg er meget ked af, at jeg har båret mig forkert ad. Som nybegynder vedr.
netværk var meningen kun at søge råd og hjælp om at dele en
INTERNET -opkobling mellem to computere.
Hvis jeg havde spurgt NG. således, havde det så været ok?
"Hej derude.
Hvordan får man to computere til at deles om en INTERNET- opkobling via.
kabelINTERNETmodem?
Hvis det er en forkert NG. jeg har henvendt mig til, håber jeg ikke i
"henretter" mig men er så "flinke" at henvise mig til den NG., som kan
hjælpe mig- jeg er jo kun nybegynder. På forhånd 1000 tak!

v.h.
K. E. Jørgensen"

v.h.
Knud Erik Jørgensen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 18-02-01 20:02

"Knud Erik Jørgensen" <k.e.joergensen@mail.dk> wrote Sun, 18 Feb
2001 19:29:36 +0100 :

>Hvis det er en forkert NG. jeg har henvendt mig til, håber jeg ikke i
>"henretter" mig men er så "flinke" at henvise mig til den NG.,

Prøv endnu engang at læse lidt på de links du fik i min forrige
posting, som jeg bestemt ikke mente som en "henrettelse" men for at
fortælle dig hvor du kan lære mere om hvordan det virker.

FUT: dk.admin.netikette
(overhold venligst fut´ten)