HTTP REFERER på IIS 5.0
Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-08-02 11:19

Fra : Tom Sommer

Dato : 15-08-02 16:15

HTTP_REFERER virker fint på IIS 5.0 (cliche.dk webserv07)
husk at den først er tilgængelig når der rent faktisk _er_ en referer
isset($_SERVER['HTTP_REFERER'])

REQUEST_URI har jeg samme problem med... men har også løst det på samme måde
som dig

Håber det hjalp lidt :|
--
* Tom Sommer
* http://www.tsn.dk | webmaster(a)tsn.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-08-02 08:04

"Tom Sommer" <webmaster@tsn.dk> wrote in

> [...]
> referer isset($_SERVER['HTTP_REFERER'])
>
> REQUEST_URI har jeg samme problem med... men har også løst det på

Desværre må der være et eller andet specielt i vores IIS 5, eller også
har cliche.dk gjort noget så det virker.
Uanset hvad jeg gør i PHP er der ingen referer variabel sat. Jeg laver
også tjekket med
if (isset($_SERVER['HTTP_REFERER'])) {
   $referer = $_SERVER['HTTP_REFERER'];
} else {
   $referer = "No referer available";
}

Hvis jeg kører phpinfo(); (vha. et link så der burde være en referer i
phpinfo's udskrift) så vises den heller ikke i listen. Så der må være
et eller andet i IIS 5 opsætningen der kan afgøre om man skal have
adgang til den information, men jeg kan bare ikke finde det.

Flemming

Fra : Peter Binderup

Dato : 16-08-02 08:14

Man kunne muligvis forestille sig at de har lavet noget kode der bliver kaldt for alle PHP sider...

I php.ini er det muligt at bede PHP om at prepende elle appende scripts, og det kan være at de i det førstnævnte har kodet sig til
at have de samme globale variable som ved Apache..

/Peter

Fra : Peter Binderup

Dato : 16-08-02 08:23

Det var til det med cliche.dk jeg refererede til.

/Peter