MacSOUP, navigering i indlæg
Fra : Peter Ursin

Dato : 15-08-02 10:53

Hej,

Jeg har et lille problem hvis jeg ønsker kun at bruge tastaturet. Hvis
jeg åbner en lang tråd er det ofte at den ikke går i en lige linie
således at jeg bare ved at trykke på højrepilen ryger videre til næste
indlæg.
Hvis der er svar til eet indlæg i tråden og dernæst til et andet så er
tråden fuld at forgreninger. Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forklare
det, forhåbentlig ved en MacSOUP bruger hvad jeg mener

Anyway, nu kommer spørgsmålet :
Hvordan navigerer jeg rundt i disse forgreninger med tastaturet alene?
Den lette med højrepil kender jeg når det er et kort overskueligt
indlæg. Men hvad med de andre ?

Jeg synes jeg har prøvet de fleste taste-kombinationer men uden held.

Kan nogen hjælpe.

mvh
Peter

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-08-02 11:02

On Thu, 15 Aug 2002 11:53:17 +0200, Peter <zorillaFJERN@DETTEmac.com> wrote:

> Anyway, nu kommer spørgsmålet :
> Hvordan navigerer jeg rundt i disse forgreninger med tastaturet alene?
> Den lette med højrepil kender jeg når det er et kort overskueligt
> indlæg. Men hvad med de andre ?

Jeg mener at man kan tagge hele tråden, og dernæst bevæge sig igennem
den kronologisk med mellemrumstasten.

I artikel-liste vinduet trykker du på return ud for en af de indlæg
der er i den tråd du gerne vil læse, dette markerer hele tråden. Klik
på det første indlæg i tråden, og tryk på mellemrumstasten for først
at scrolle igennem indlægget og dernæst hoppe til det næste markerede
indlæg.

--
Jonas @ 55.75, 12.42 | Husk på, de fleste browsere ikke tolererer
<http://verture.net/> | hovsa-programmering i den grad, som IE gør det.

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-02 11:47

Jonas Voss <usenet@verture.net> wrote:

> Jeg mener at man kan tagge hele tråden, og dernæst bevæge sig igennem
> den kronologisk med mellemrumstasten.

Det er langt det letteste. Tryk på + for at markere en enkelt forgrening
i tråde eller alt-+ for at markere hele tråden. Så er det bare at køre
derudaf med mellemrumstasten. Det er langt det letteste.
For at navigere i en tråd skal du bare bruge det numeriske
tastatur. Du kan bruge alle tal undtagen 5 til at køre op-ned,
højre-venstre samt på skrå i alle retninger.

> I artikel-liste vinduet trykker du på return ud for en af de indlæg
> der er i den tråd du gerne vil læse, dette markerer hele tråden.

Det er sandeligt rigtigt. Jeg plejer at trykke på +. Men det gør vist
kun forskel, hvis man kun henter overskrifter og ikke hele artikler.
+'et gør at artiklen også hentes, næste gang man kobler op.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-08-02 11:11

On Thu. d. 15 Aug. 2002 kl. 09:53 GMT, Peter wrote:

> [...]
> indlæg. Men hvad med de andre ?
>
> Jeg synes jeg har prøvet de fleste taste-kombinationer men uden held.

7, 9, 1 og 3 - 0 går til førte indlæg i tråden, med mellemrumstasten
scroller du det viste artikel.

Fra : Michael Holm

Dato : 15-08-02 11:18

> 7, 9, 1 og 3 - 0 går til førte indlæg i tråden, med mellemrumstasten
> scroller du det viste artikel.

jeg skulle altså lige til at svare, og så afbryder du med din forklaring

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-08-02 11:53

On Thu. d. 15 Aug. 2002 kl. 10:18 GMT, Michael wrote:

> jeg skulle altså lige til at svare, og så afbryder du med din forklaring

arbejd om aftenen, så får du mere tid til usenet i løbet af dagen
Ku du have gjort det kortere og mere præcist?

Fra : Michael Holm

Dato : 15-08-02 13:24

> arbejd om aftenen, så får du mere tid til usenet i løbet af dagen
der er jo nogen der har en sød pige (udover mac'en som også skal
passes
> Ku du have gjort det kortere og mere præcist?
"brug det numeriske del af keyboardet" nej, jeg bøjer mig

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk