Kopiere Systemdisk hvordan??
Fra : Stig Christensen

Dato : 14-08-02 22:26

Hej,

Jeg vil gerne kopiere hele min systemdisk på 8GB til en anden disk i min MAC
G4. Herefter vil jeg formatere og partitionere systemdisken og tilsidst
kopiere hele molevitten tilbage igen. Kan man det uden at miste alle de
vigtige indstillinger der er lavet på computeren?

vh.

Stig

Fra : Jonas Voss

Dato : 14-08-02 22:36

On Wed, 14 Aug 2002 23:26:00 +0200, Stig <sc@sc-musik.dk> wrote:

> [...]
> kopiere hele molevitten tilbage igen. Kan man det uden at miste alle de
> vigtige indstillinger der er lavet på computeren?

Hvilket system har du installeret?

Hvis det er OS 9 eller tidligere kan du bare kopiere hele diskens
indhold ind i en mappe på den anden disk. Herefter partitionerer du
din 8Gb disk og kopierer det hele tilbage. Så skulle den ged være
barberet.

Hvis du har OS X kan du prøve at kigge på Carbon Copy Cloner, den ser
ud til at kunne det du har brug for:
http://www.bombich.com/software/ccc.html

--
Jonas @ 55.75, 12.42 | Husk på, de fleste browsere ikke tolererer
<http://verture.net/> | hovsa-programmering i den grad, som IE gør det.

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-08-02 22:42

In article <IQz69.2318$ww6.280195@news010.worldonline.dk>,
"Stig Christensen" <sc@sc-musik.dk> wrote:

> Kan man det uden at miste alle de
> vigtige indstillinger der er lavet på computeren?

Som regel ja. Hvad er det for vigtige indstillinger?
Nogen programmer insisterer på at man registrerer dem igen når man har
flyttet rundt på dem. Du kan også risikere at henvisninger mister
orientationen.

Fra : Jesper

Dato : 14-08-02 22:44

> [...]

> kopiere hele molevitten tilbage igen. Kan man det uden at miste alle de
> vigtige indstillinger der er lavet på computeren?

kopiér hele din OS 9 mappe, du fortæller ikke om du har OS X installeret
, men her skal du backuppe din /Users mappe og /Library/Preferences og
derudover skal du huske programmer og dokumenter.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com