Vaccination
Fra : Ole Nielsen

Dato : 14-08-02 09:38

Hej NG

Hvad koster det at få vaccineret sin hund, og er det rigtigt at det er den samme vaccine der bruges til at vaccinere mink ?

--
/Ole

Fra : Winther

Dato : 14-08-02 14:32

"Ole Nielsen" <batteries@ping.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad koster det at få vaccineret sin hund, og er det rigtigt at det er den
samme vaccine der bruges til at vaccinere mink ?

Vaccination mod hundesyge kostede mig total 300 incl. det hele. Vil du have
rabies oveni koster det 91 + moms oveni. Rabies er en gang årlig, altså skal
den ikke gentages efter fire uger.

Der skulle være forskel på prisen ved de enkelte dyrlæger, så forhør dig.
Vaccinationen mod hundesyge skal gentages 4 uger efter den første, derefter
en gang om året. Nogle vaccinerer hvert andet år, men deltager du i noget
med din hund, er der sikkert krav til vaccination, og hvor gammel
vaccinationen må være.

Dit sidste spørgsmål kan jeg ikke svare på. men - er det det samme, hvilket
jeg tvivler på, kommer du altså til at mangle attesten, men det er jo ikke
sikkert du har noget at bruge den til. Lovligheden kan vel også diskuteres.
Det letteste var da at spørge din dyrlæge.

Vh. Winther

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-08-02 14:36

"Ole Nielsen" <batteries@ping.dk> wrote in message
> [...]
[klip]

> Hvad koster det at få vaccineret sin hund, og er det rigtigt at det er den
samme vaccine der bruges til at vaccinere mink ?

Vi var faktisk ved dyrlægen i går, hvor Vaks fik en
sundhedsundersøgelse/vaccination. Prisen var 343 kroner, men som det vist
også er blevet nævnt, varierer prisen fra dyrlæge til dyrlæge.

Karina, Christian og Vaks

Fra : Sverre Stokke

Dato : 15-08-02 11:40

vaksFJERNDETTE@krudt.dk writes:

>Vi var faktisk ved dyrlægen i går, hvor Vaks fik en
>sundhedsundersøgelse/vaccination. Prisen var 343 kroner, men som det vist
>også er blevet nævnt, varierer prisen fra dyrlæge til dyrlæge.

Den slår jeg - var der i dag

Honorar 320

Medicin 60,08

+ moms i alt 475,10.

Men det er også i den asolut forgyldte del af Nordsjælland.

Hilsen Sverre.

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-08-02 14:30

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> wrote in message

> Den slår jeg - var der i dag

Hehe, næh nej; beklager, vi "slår" dig (desværre) stadig De 343 var
"rent" honorar for vaccimation/sundhedsundersøgelse. Dertil lægges også
moms. Dertil kom, at Vaks fik en injektion grundet noget betændelse i den
ene pote (kr. 45 + moms), udlevering af medicin (kr. 35 + moms) samt en
hundekrave (kr. 35 + moms).

I alt 572,50. Gisp og uak.

Vi har i øvrigt også ladet os foortælle, at vores dyrlæge hører til en den
dyrere ende, men vi er utrolig glade for dem, og så tja...

Karina, Christian og Vaks, der ikke aner, hvor dyr han er i drift. Han
ligger bare og nyder livet.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-08-02 07:14

> [...]
>moms. Dertil kom, at Vaks fik en injektion grundet noget betændelse i den
>ene pote (kr. 45 + moms), udlevering af medicin (kr. 35 + moms) samt en

Det er mange penge, men de 320 / 343 for behandlingen - som i mit tilfælde
varede 20 - 25 minutter - er jo ikke noget dyrlægen bliver rig af.

Hilsen Sverre.

Fra : Karina og Christian

Dato : 16-08-02 10:00

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> wrote in message
[klip]

> Det er mange penge, men de 320 / 343 for behandlingen - som i mit tilfælde
> varede 20 - 25 minutter - er jo ikke noget dyrlægen bliver rig af.

Hejsa Sverre,

mit indlæg skulle nu ikke tolkes som andet, end at jeg personligt synes, at
det 572,50 er mange penge. Jeg siger ikke, at det pågældende honorar på
nogen måde er urimeligt, eller at pengene ikke er givet godt ud, eller hvad
man nu ellers kan finde på - blot en simpel konstatering af, at 572,50 er
mange penge - for os Jeg har det på samme måde, når jeg 10 min. efter
jeg kom, går fra tandlægen flere hundrede kroner fattigere.

Andet var ikke ment med indlægget.

Karina

Fra : Ole

Dato : 19-08-02 07:01

Jeg mener nu også at det burde kunne gøres lidt billigere, især når man
tænker på at vaccinen koster ca. kr.10,- / behandling.

Kunne man ikke tænke sig en form for massebehandling hvor mange hunde kunne
komme og blive vaccineret på en bestemt dag? Jeg mener at kunne huske at
noget lignende er tidligere praktiseret i Danmark for mennesker!

/Ole

Fra : Sverre Stokke

Dato : 17-08-02 01:49

vaksFJERNDETTE@krudt.dk writes:
>Hejsa Sverre,
>
>mit indlæg skulle nu ikke tolkes som andet, end at jeg personligt synes,
>at
>det 572,50 er mange penge.

Fra min side var det heller ikke andet end en konstatering af at det
koster mange penge at have hund

Men jeg blive nu lidt forarget over at min lokale pusher forlanger 89 kr.
for en stump læder med et spænde - et halsbånd, som hunden er vokset ud af
om nogle måneder. Der må være fantastiske avancer på alt, hvad der står
'hund' på.

Hilsen Sverre.