CS lag
Fra : Per

Dato : 13-08-02 22:41

Hej,

Før i tiden spillede jeg Counter Strike på en P2-350 med 256MB RAM og
et GeForce2 MX kort (og Win 2000). Nu har jeg opgraderet min computer
til en AMD Athlon 1800+ med 128MB DDR RAM og det samme grafikkort (og
XP Pro).

Men nu, i modsætning til før, lagger Counter Strike helt vildt. Hvis nogen
smider en smoke grenade kan jeg ligeså godt gi' mig til at dø, for både
lyd og graffik hakker, så det er umuligt at spille. De mere komplekse baner
(grafikmæssigt) er også umulige nu..

Hvad fa'en foregår der? Jeg har prøvet at skrue ned for det jeg kan i CS og
har prøvet både OpenGL og D3D.

Skal jeg have mig et nyt grafikkort? Hvilket, i så fald, til ca. en tusse?

Fra : NoName

Dato : 13-08-02 22:57

Hej Per. Hos Midt Data på www.MidtData.dk kan du få et: Asus AGP V8200
Geforce3 TI500 64MB GeForce III TI500 / AGP X4 / 64MB DDR.
til kun 995 kr. Det kan jeg klart anbefale. Jeg har lige købt et for et par
dage siden og det er utrloligt godt. Hvis du tjekker www.edbpriser.dk kan du
se, at det er meget billigt i forhold til andre lignende kort!

MVH. Henrik

Fra : Renegade

Dato : 13-08-02 23:01

NoName <no_nameREMOVE@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d598099$0$27876$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
du
> se, at det er meget billigt i forhold til andre lignende kort!

Det kan ikke passe at din maskine ikke kan trække det, Det skal den da
kunne?
Det kører flydende på min bærbare med win2k 1ghz pIII 128 ram og ATi
Mobillity og før det på min forhenværende bærbare.
Det er jo for fanden Halflife vi snakker om, et spil som blev skrevet, til
maskiner som er meget mindre end hvad du på nuværende tidspunkt sidder med.
Der må da være en anden måde, at løse problemet på, end at bruge penge på et
nyt kort. Har du prøvet andre Detonator drivere evt?

RNg

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 13-08-02 23:22

"NoName" <no_nameREMOVE@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> se, at det er meget billigt i forhold til andre lignende kort!

hvorfor købe nyt gfx kort? for jeg tvivler stærk på det er hans gfx kort
der er skyld i det. Min forlovet spiller cs med et Asus V7700 GF2 GTS før
kørte han med MX kort og hans køre perfekt. Tror nærmere det er nogle
indstillinger i cs eller xp pro der er skyld i det. Har selv været ude for
noget ligende men resettede min cs config.cfg og det kørte som det skulle.,
havde bla. problemer med periodiske lag i cs, selv når jeg havde 25-30 i
ping, samt når jeg quittede cs kom skrivebordet frem i små hak. det med
skrivebordet fande jeg ud af at min comp var knapt så glad for min xp pro,
blev lidt bedre at jeg satte xp pro til bedste ydelse, men skiftet for et
stykke tid side til xp home og her køre det bare perfekt. ang. det med den
periodske lag fandt jeg bla. ud af at det var 2 values der var sat til 0
istedet for følgende:

ati_subdiv "2.0"
ati_npatch "1.0"

prøv evt. at slet din config.cfg og lad cs lave en nye og se om det stadig
gør det. Hvilken gfx driver køre du med jeg kørte med 29.42 indtil nvidia
kom med deres nyeste 30.82 og begge versioner køre fint på mit GF3 ti500
ligeledes køre den driver på min forlovedes GF2 GTS. Køre du D3D eller Open
GL i cs? Open GL skulle være det bedste at spille med.

Hygge

AngelFire

Fra : Simon...

Dato : 13-08-02 23:41

> Før i tiden spillede jeg Counter Strike på en P2-350 med 256MB RAM og
din cpu er måske for langsom, min xp1800 var til ombytning, og jeg sad på en
duron 750 imens,
de kunne ikke klare presset...

G3 V8200 Ti500, så det var ikke der...

mvh.Simon

Fra : Jacob Holm Jorgensen

Dato : 14-08-02 01:50

"Simon..." wrote:

> din cpu er måske for langsom, min xp1800 var til ombytning, og jeg sad på en
> [...]

Det med cpu'en kan ikke passe, jeg spiller CS på en PII 566@635 med
192MB ram og GF2 MX med 32MB, med ~90-98 fps i 1024*768.

Prøv evt. diverse tweak guides på nettet, kan dog ikke lige nogle links
til sådanne.

Mvh. Jacob.

Fra : Simon...

Dato : 14-08-02 07:55

> [...]
> 192MB ram og GF2 MX med 32MB, med ~90-98 fps i 1024*768.
>
> Prøv evt. diverse tweak guides på nettet, kan dog ikke lige nogle links

min ville altså ikke... win2k pro... den hakkede helt vildt... og det hjalp
lige så snart min xp1800 kom ind igen.... nu kører jeg også et par
baggrunds tjenester, og kører altid HL i højeste opl. for mit Ti500, det kan
også være cpu'en kunne have klaret jobbet ved mindre, men her ville
den altså ikke....
-Simon

Fra : Zalasta

Dato : 14-08-02 12:43

Det kunne være fordi du har for lidt ram, man siger normalt at man skal
bruge 256Mb ram for at kunne køre windows XP og 128 Mb til 2000, men det er
kun et gæt,

Fra : TB303

Dato : 14-08-02 15:08

> [...]
> har prøvet både OpenGL og D3D.
>
> Skal jeg have mig et nyt grafikkort? Hvilket, i så fald, til ca. en tusse?

Hvad med evt. drivere til bundkortet??? Her tænker jeg på AGP TO CPU
Controller.
Hvad bundkort har du???
Har du en masse programmer kørende i baggrunden???(virusscan etc.)

Min Pc:
Win98SE DK
Soltek SL75-KAV (VIA 4in1 v4.39)
Duron 750
Asus 7700 Geforce2 GTS m.32 mb DDR-ram (Det. 29.42)
256 mb Pc133 SDRam

og kører fint med 60-90 fps i 800x600 OpenGL, med et lånt GF2MX 200 så det
virker lidt underligt med din.
Med mit eget GF2GTS ligger jeg på 99 konstant.

Fra : Per

Dato : 16-08-02 08:34

TB303 <smiltilmig@hotmail.com> wrote:

> Hvad med evt. drivere til bundkortet??? Her tænker jeg på AGP TO CPU
> Controller.

Jeg har nu prøvet at opdatere drivere til mit motherboard, lydkort og
grafikkort. Det har hjulpet en smule - men nu er der et nyt problem :
Lyder "hakker", d.v.s. der er nærmest ekko på. Problemet med, at det
nærmest er uspilleligt, når nogen kaster en røggranat er det samme.

> Hvad bundkort har du???

Min PC :
Soltek 75DRV5
AMD Athlon 1800+
256MB DDR RAM
GeForce 2MX
SB Live!
XP Pro.

> Har du en masse programmer kørende i baggrunden???(virusscan etc.)

Ingenting.

Fra : TB303

Dato : 16-08-02 11:40

> [...]
> Lyder "hakker", d.v.s. der er nærmest ekko på. Problemet med, at det
> nærmest er uspilleligt, når nogen kaster en røggranat er det samme.

har du prøvet den absolut sidste udvej????
Format c:
Du skriver ,at du har opgraderet,så kunne det jo være der lå noget i Windows
fra det tidligere system som skabte lidt konflikt

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 16-08-02 20:11

Jeg havde et lignende problem med lyden, der skyldtes at mobo'et ikke kunne
snuppe mit pci-grafikkort. Alle problemer forsvandt, da jeg skiftede til
agp.

vh/Torben