|
| Alternativ vej til Italien Fra : Ole Larsen |
Dato : 13-08-02 20:41 |
|
Hej gruppe
Jeg mener at kunne huske at der på et tidspunkt var en der havde en
alternativ rute øst
om Kasselbakkerne til Italien.Jeg mener også at kunne huske at denne rute
var mere flad
end ruten via A7.
Da jeg efterhånden er træt af at okse op og ned af de sat... bakker ville
jeg blive glad
hvis vedkommende ville gentage ruten for mig
Mvh
Ole Larsen
| |
Erik M. Nielsen (13-08-2002)
| Kommentar Fra : Erik M. Nielsen |
Dato : 13-08-02 21:12 |
|
"Ole Larsen" <ocl@e-box.dk> skrev i en meddelelse
news:lfd69.288$ww6.81961@news010.worldonline.dk...
> Hej gruppe
> Jeg mener at kunne huske at der på et tidspunkt var en der havde en
> alternativ rute øst
> om Kasselbakkerne til Italien.
Du tænker nok på B27 der netop går øst om Kasselknoldene.
Du skal køre på den lige syd for Göttingen rastepladsen og kan så følge den
indtil lige nord for Fulda.
Med hilsen
Erik M. Nielsen - Odense
| |
Henning Keseler (13-08-2002)
| Kommentar Fra : Henning Keseler |
Dato : 13-08-02 21:21 |
|
"Ole Larsen" <ocl@e-box.dk> skrev i en meddelelse news:lfd69.288$ww6.81961@news010.worldonline.dk...
> Hej gruppe
> Jeg mener at kunne huske at der på et tidspunkt var en der havde en
> alternativ rute øst
> om Kasselbakkerne til Italien.Jeg mener også at kunne huske at denne rute
> var mere flad
> end ruten via A7.
> Da jeg efterhånden er træt af at okse op og ned af de sat... bakker ville
> jeg blive glad
> hvis vedkommende ville gentage ruten for mig
Ruten kaldes kirsebærruten.
I sæsonen sælges der kirsebær fra mange rastepladser langs ruten, det bør man
benytte sig af og købe en posefuld. Jeg tror dog at det er slut for i år.
Kopieret fra FDMs hjemmeside:
Mange, især dem, der har campingvogn på slæb, foretrækker at forlade motorvejen
og i stedet køre ad Bundestrasse 27 for at undgå stigningerne i de såkaldte
"Kasselbakker".
Sådan gør du:
Hvis man kommer på A7, skal man forlade motorvejen lige syd for Göttingen ved
udkørsel 74 Friedland. Derefter følges hovedvej B 27 via Bad Sooden-Allendorf,
Sontra, Bebra og Bad Hersfeld. Ved Bad Hersfeld køres igen ind på motorvejen
A4 som benyttes i nogle kilometer, inden man atter drejer ind på A7.
mvh. Henning
| |
Gismo (13-08-2002)
| Kommentar Fra : Gismo |
Dato : 13-08-02 22:23 |
|
"Henning Keseler" <keseler@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d5969d2$0$87301$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
Mange, især dem, der har campingvogn på slæb, foretrækker at forlade
motorvejen
og i stedet køre ad Bundestrasse 27 for at undgå stigningerne i de såkaldte
"Kasselbakker".
Jeg så at tyskerne i år, "venligst bad billisterne om at blive på
motorvejen"
SÅ derfor spørger jeg om der er de store fordele
Hvor mange kilometer Køres der på B27 og er "omvejen" meget længere ?
Tager det ikke længere til at nå fra Göttingen til Fulda når det er landevej
?
Gismo
| |
Jan Bøgh (14-08-2002)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 14-08-02 07:29 |
|
"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> wrote in message
news:3d5978d2$0$406$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hvor mange kilometer Køres der på B27 og er "omvejen" meget længere ?
> Tager det ikke længere til at nå fra Göttingen til Fulda når det er
landevej
'Omvejen' er svjh en snes km. kortere, men man skal dog veje ulemper op mod
fordele.
Tidligere brugte vi den altid, men sidste år besluttede vi os for at droppe
den. Problemet er at den er voldsomt traffikeret og at det er en lo..evej,
hvor overhaling er nærmest umulig på 90% af strækningen, hvor forekomsten af
tunge lastbiler, landbrugsmaskiner er høj.
Fordelen er, at man kan få et afbræk i motorvejsrumlen, der er gode
indkøbsmuligheder ("brugsen" i Sontra har altid billige kantereller!) og
fine parkeringspladser, så det er en god lejlighed til at holde spisepause.
Og så er den en ganske køn vej - og kirsebærrene er liflige!
Og har ens vogntog det svært med bakkerne ved Kasel, burde man overveje om
grejet er egnet til så lange ture - jeg synes egentligt at Kaselbakkernes ry
er overdrevet.
mvh
Jan
| |
Carsten Stage (14-08-2002)
| Kommentar Fra : Carsten Stage |
Dato : 14-08-02 09:20 |
|
"Jan Bøgh" wrote:
> 'Omvejen' er svjh en snes km. kortere, men man skal dog veje ulemper op mod
> fordele.
Enig.
> ...Problemet er at den er voldsomt traffikeret og at det er en lo..evej,
> hvor overhaling er nærmest umulig på 90% af strækningen, hvor forekomsten af
> tunge lastbiler, landbrugsmaskiner er høj.
I år kørte vi B27 sydover på en lørdag - og kunne ikke opleve problemer
med hverken last- eller landbrugskøretøjer!
Det er almindelig landevej, med diverse byer på ruten hvor der
selvfølgelig er en del trafik - men lortevej, det vil jeg bestemt ikke
kalde den. Selvfølgelig er den ikke ny længere men absolut farbar og
komfortabel.
> Fordelen er, at man kan få et afbræk i motorvejsrumlen, der er gode
> indkøbsmuligheder ("brugsen" i Sontra har altid billige kantereller!) og
> fine parkeringspladser, så det er en god lejlighed til at holde spisepause.
Det er her den store fordel ligger - for jeg er enig i:
> Og har ens vogntog det svært med bakkerne ved Kasel, burde man overveje om
> grejet er egnet til så lange ture - jeg synes egentligt at Kaselbakkernes ry
> er overdrevet.
Med venlig hilsen,
--
Carsten Stage
Skoda Felicia (75 hk og 135 nm og 1 ton på krogen)
| |
PHK (14-08-2002)
| Kommentar Fra : PHK |
Dato : 14-08-02 14:07 |
|
"Jan Bøgh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
news:3d59f8c8$0$33504$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> wrote in message
> news:3d5978d2$0$406$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> > Hvor mange kilometer Køres der på B27 og er "omvejen" meget længere ?
> > Tager det ikke længere til at nå fra Göttingen til Fulda når det er
> landevej
>
> 'Omvejen' er svjh en snes km. kortere, men man skal dog veje ulemper op
mod
> fordele.
> Tidligere brugte vi den altid, men sidste år besluttede vi os for at
droppe
> den. Problemet er at den er voldsomt traffikeret og at det er en lo..evej,
> hvor overhaling er nærmest umulig på 90% af strækningen, hvor forekomsten
af
> tunge lastbiler, landbrugsmaskiner er høj.
Fra 20.00 til 06.00 er gennemkørsel for lastbiler forbudt.
> Fordelen er, at man kan få et afbræk i motorvejsrumlen, der er gode
> indkøbsmuligheder ("brugsen" i Sontra har altid billige kantereller!) og
> fine parkeringspladser, så det er en god lejlighed til at holde
spisepause.
> Og så er den en ganske køn vej - og kirsebærrene er liflige!
Og så er der jo McDonald :)
> Og har ens vogntog det svært med bakkerne ved Kasel, burde man overveje om
> grejet er egnet til så lange ture - jeg synes egentligt at Kaselbakkernes
ry
> er overdrevet.
Vogntoget klarer det bedre end konen :)
--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)
| |
Jan Bøgh (14-08-2002)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 14-08-02 15:38 |
|
"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> wrote in message
news:3d5a55e2$0$43922$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Vogntoget klarer det bedre end konen :)
Ka' hun ikke chip-tunes?
vh
Jan
| |
Ole Larsen (14-08-2002)
| Kommentar Fra : Ole Larsen |
Dato : 14-08-02 17:11 |
|
Mange tak for alle svarene. Det var lige det jeg efterlyste.
Selvom der skulle være en del trafik har jeg en formodning om at
ruten nok er nogenlunde lige så hurtig på grund af at den er flad.
Og i øvrigt, hvis den så skulle tage en time eller to ekstra, hvad er så
ulykken ved det?
Jeg har godt nok ikke problemer med trækkraften, men kaselbakkerne
irriterer mig bare i den grad.Måske også fordi vi efterhånden har været
over dem mange gange.
Med hensyn til forslaget om chip-tuning så spiser vi for tiden
fedtfattig kost så chips er udelukket ;)
Mvh
Ole
"Jan Bøgh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
news:3d5a6b30$0$33540$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> wrote in message
> news:3d5a55e2$0$43922$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>
> > Vogntoget klarer det bedre end konen :)
>
> Ka' hun ikke chip-tunes?
>
> vh
> Jan
>
| |
PHK (14-08-2002)
| Kommentar Fra : PHK |
Dato : 14-08-02 18:27 |
|
"Ole Larsen" <ocl@e-box.dk> skrev i en meddelelse
news:Lgv69.1174$ww6.220534@news010.worldonline.dk...
> Mange tak for alle svarene. Det var lige det jeg efterlyste.
> Selvom der skulle være en del trafik har jeg en formodning om at
> ruten nok er nogenlunde lige så hurtig på grund af at den er flad.
> Og i øvrigt, hvis den så skulle tage en time eller to ekstra, hvad er så
> ulykken ved det?
Mit bud er ½ time ekstra.
--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)
| |
Carsten Stage (14-08-2002)
| Kommentar Fra : Carsten Stage |
Dato : 14-08-02 20:01 |
|
PHK wrote:
> Mit bud er ½ time ekstra.
Ideelt set har du nok ret i det - men strækningen indbyder til et
frokostophold, hvor A7 holder én i gang, "fornuskaldeknoldeoverstås". Så
det bliver nok nærmere 1-2 timer...
Hilsen,
--
Carsten Stage
| |
ML (20-08-2002)
| Kommentar Fra : ML |
Dato : 20-08-02 07:24 |
|
Hej Ole.
Jeg har et bedre alternativ.
Ved Hannover drejes ad A2 mod Braunschweig og Magdeburg. Herefter sydpå ad
A14 mod Halle/Leipzig og tilsidst videre af A9 mod München. Turen er 30 km
længere end den traditionelle A7 men den er fantastisk for os
campingtrækkere. Ingen bakker af betydning og fin ny asfalt på lange
strækninger. Prøv den og du vil ikke blive skuffet.
mvh .
Lars.
"Ole Larsen" <ocl@e-box.dk> skrev i en meddelelse
news:Lgv69.1174$ww6.220534@news010.worldonline.dk...
> Mange tak for alle svarene. Det var lige det jeg efterlyste.
> Selvom der skulle være en del trafik har jeg en formodning om at
> ruten nok er nogenlunde lige så hurtig på grund af at den er flad.
> Og i øvrigt, hvis den så skulle tage en time eller to ekstra, hvad er så
> ulykken ved det?
> Jeg har godt nok ikke problemer med trækkraften, men kaselbakkerne
> irriterer mig bare i den grad.Måske også fordi vi efterhånden har været
> over dem mange gange.
> Med hensyn til forslaget om chip-tuning så spiser vi for tiden
> fedtfattig kost så chips er udelukket ;)
> Mvh
> Ole
>
> "Jan Bøgh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
> news:3d5a6b30$0$33540$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > "PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> wrote in message
> > news:3d5a55e2$0$43922$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> >
> > > Vogntoget klarer det bedre end konen :)
> >
> > Ka' hun ikke chip-tunes?
> >
> > vh
> > Jan
> >
>
>
| |
|
|