JavaHelp
Fra : Morten Rasmussen

Dato : 13-08-02 13:43

Hej danskere!

Er der ingen der har arbejdet med JavaHelp!? Nedenstårnde spørgsmål har jeg
haft på flere engelske newsgrupper og ingen svar. Det kan da ikke passe jeg
er den eneste der har (har haft) problemer med JavaHelp!? Jeg kan simpelt
hænd ikke finde en url til hs filen!!!?

Herunder er der to kode eksempler.
1: - Når linien med findHelpSet kaldes opstår denne fejl: 'Parsing failed
for null'
static final String HELPSETNAME = "Help/FTP.hs";
:::
ClassLoader loader = this.getClass().getClassLoader();
URL url;
try {
url = HelpSet.findHelpSet(loader, HELPSETNAME);
:::
- det er IKKE stien der er galt med! Jeg har prøvet alle mulige forskellige
placeringer af hs filen ... også helt ude i roden (og så skrive
'c://ftp.hs', også prøvet med /, \ eller \\)

2: - Endnu mere underligt eksempel. Hvis jeg (for testent skyld) omdøber hs
filen til en gif fil får url variablen en gyldig værdig (altså intet galt
med stien)
:::
ClassLoader cl = this.getClass().getClassLoader();
:::
url = this.getClass().getResource("ftp.hs"); /*virker fint med ftp.gif*/
url = HelpSet.findHelpSet(cl, "ftp.hs");

Jeg er tæt på at miste modet, - det skulle jo være så næmt. Jeg har
downloadet JavaHelp API fra JavaSoft's web side, og alle medfølgende
eksempler kompilere fint ... men giver alle noget ala fejlen i eksempel 1.

Kan nogen mon hjælpe. På forhånd tak.

Mvh. Morten

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 21-08-02 15:07

Problem næsten løst!!

Problemet er at hs filer ikke kopieres med ned i classes biblioteket, derfor
kan findHelpSet ikke finde filen!

findHelpSet kalder ned i HelpUtilities.getLocalizedResource som kalder:
url = ClassLoader.getSystemResource(name);
eller
url = cl.getResource(name);

Hvis jeg selv kopiere hs filen ned i classes biblioteket fingere mit program
fint! Hvad gør man for at løse dette?

Mvh. Morten