placering af klasser
Fra : zeon

Dato : 13-08-02 11:39

Hej,

Når man anvender inkluderer klasser, er der så et specielt sted de skal
ligge rent fysiske? Eks. c:\php\includes, og derefter sætte include path i
php.ini, eller kan man bare placere dem samme sted som "almindelige"
php-filer?

Jeg fandt denne klasse, der kan anvendes i forbindelse med at validere data
fra forms http://www.thewebmasters.net/php/Validator.phtml.

Jeg synes bare ikke helt det virker efter hensigten, idet der ikke laves
noget output til skærmen, når flg. phpfil køres:

<?php

include ("class.Validator.php");

$check = new Validator ();

$email = 'cdithewebmasters.net'; // med vilje forkert selvfølgelig

if (!$check->is_email($email)) { echo "Invalid email format\n";}

if ($check->ERROR) { echo "$check->ERROR\n"; }

?>

Dette er stort set et ripoff, at det eksempel der gives på ovenstående
website.

Er der nogen der kan se hvad der går galt??

/Thomas

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-08-02 14:16

> [...]
> ligge rent fysiske? Eks. c:\php\includes, og derefter sætte include path i
> php.ini, eller kan man bare placere dem samme sted som "almindelige"

Du kan blot ligge dem som normale PHP filer :)

> Jeg fandt denne klasse, der kan anvendes i forbindelse med at validere data
> fra forms http://www.thewebmasters.net/php/Validator.phtml.

Hmm, har desværre ikke tid til at kigge poå den lige nu...

> [...]
>
> if (!$check->is_email($email)) { echo "Invalid email format\n";}
>
> if ($check->ERROR) { echo "$check->ERROR\n"; }

Hmmm... prøv evt.

include("./class.Validator.php");

Men får du nogle fejl eller? ;) Ville måske være meget rart at vide...

mvh
Johan