Thailand, Kina og Japan
Fra : Zilly ink

Dato : 13-08-02 07:27

Er der nogen blandt de ærede NG´ere der har foretaget denne rejse, eller en
lign. Blot skal Kina og Japan indgå. Rejsetid anslås til mellem 8 og 10
uger.

Gode ideer og råd modtages med kyshånd.

--
Regards

Zillyink.dk
remove " " from @

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 13-08-02 13:12

"Zilly ink" <zillyink@hotmail.com> wrote in message
> [...]
en
> lign. Blot skal Kina og Japan indgå. Rejsetid anslås til mellem 8 og 10

Jeg har rejst i Thailand flere gange og kender det meste syd for Bangkok,
har desuden været en enkelt gang i Kina.

Af de 3 nævnte lande er Thailand generelt set det billigste.
Hoteller i Beijing er dyre og handelsvarer skal presses til 1/10 del af
prisen.
Jeg har aldrig været i Japan, men det går for at være et rimelig dyrt sted
at være.

Se lidt billeder og få gode ideer:

Thailand: http://62.79.12.248/~tsj/thailand/index.shtml
- Koa Samui er nok det bedste jeg har oplevet derude
- Sidste tur var i april måned
http://62.79.12.248/~tsj/photolib/Thailand2002/

Kina: http://62.79.12.248/~tsj/photolib/HashBeijing17-19May2002/
- En tur på The Great Wall er en stor oplevelse
- The Forbidden City skal også ses

Mvh
Torben

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 13-08-02 15:19

"Zilly ink" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Gode ideer og råd modtages med kyshånd.

Idé: Nogle af de danske rejseselskaber tilbyde krydstogter der dækker en
stor del af sydøstasien (men priserne er muligvis lidt pebrede).

M.v.h.
Olav

Fra : Zilly ink

Dato : 13-08-02 18:08

Olav M.J. Christiansen wrote:
> Idé: Nogle af de danske rejseselskaber tilbyde krydstogter der dækker
> en stor del af sydøstasien (men priserne er muligvis lidt pebrede).

Ok jeg var ikke helt specifik nok.
Vi agter at gøre én af flg.:
1. Flyve til Thailand og rejse nordpå og ind gennem Kina for sluttelig at
"lande" i Tokyo. Turen skal ske med rygsæk og vi agter at rejse lokalt der
hvor det kan ske sikkert og inden for tidsrammen. I Japan har vi venner der
sørger for os. Resten af turen skal vi selv opfinde den dybe tallerken.

2. Flyve til og rejse rundt i Kina og cruise rundt i Korea, for senere at
flyve til Tokyo og besøge vennerne og derfra videre til Texas.

Vi køber selv de billetter der er nødvendige til rejsen og har ingen
intentioner om nogen pakkeløsninger.

Det vi er interesseret i, er råd og vejledning om alt muligt nyttigt og helt
klart også om hvad vi kan gøre for at sikre os mod blive snydt og bedraget
(mere end højst nødvendigt ).

Erfaring med rejseruter er klart velkomne.

--
Regards

Zillyink.dk
remove " " from @

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 13-08-02 19:27

> [...]
helt
> klart også om hvad vi kan gøre for at sikre os mod blive snydt og bedraget

Ok - så er her et andet tip: Kig på Lonely Planet's hjemmeside. De har ofte
gode rejsetips.

Jeg har selv kun erfaring med Thailand. Det burde ikke være noget problem,
idet de er vant til turister. Det samme gælder Japan. Dog skal I ikke
forvente at alle japanere er lige gode til engelsk.

Det 'værste' stykke bliver jo nok den lange strækning igennem Kina. Jeg har
fornylig snakket med en balter der rejste igennem noget af det samme område.
Igen er det nok mest et sprogproblem I vil komme ud for - specielt når man
kommer langt ud på landet.

Olav