Fejl i mySQL når der oploades
Fra : Mega-Hawk

Dato : 12-08-02 18:24

Hejsa.

Jeg er ny i gruppen mySQL.
Jeg har downloadet en gæstebog på nettet og tilpasset den så den
passer efter mit hoved.
På min computer kører jeg med easyphp og det virker fint.
Når jeg så oploader den til mit domæne melder den fejl.
Fejlen ser sådan ud:

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource
in guest.php on line 28

min linje 28 ser sådan ud
$total_rows = mysql_num_rows( $totals );

Håber at få hjælp

Hvad er problemet der?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-08-02 19:21

> Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource
> in guest.php on line 28
>
> min linje 28 ser sådan ud
> $total_rows = mysql_num_rows( $totals );

Smed en echo mysql_error(); og smed den besked...
Eventuelt med en uskrivning af query..

$totals = mysql_query("wawa");

Det er formentlig fordi du har glemt at oprette tabellen eller ligende?
Det er i hvert fald din select der går galt.. og så er det ikke en
resource soom mysql_num_rows kan klare ;)

mvh
Johan