Sybia forsanger alt for tyk
Fra : Kristian

Dato : 12-08-02 15:15

Han er alt for tyk. Jeg forstår ikke at han figurerer i
musikvideoerne, det er ikke godt for salget at se en så usoigneret tyk
mand. Så hellere lave noget ala Clint Eastwood fra tegneserie bandet,
når man ikke har noget rimeligt sejt i forgrunden.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 12-08-02 15:15

Kristian <kriller@hotmail.com> writes:
> [...]
> mand. Så hellere lave noget ala Clint Eastwood fra tegneserie bandet,
> når man ikke har noget rimeligt sejt i forgrunden.

Ja, Meatloaf, Johnny Madsen, Andrew Strong, m.fl. har jo aldrig kunnet
sælge nogen plader.
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Karina Hjorth

Dato : 12-08-02 15:24

> Han er alt for tyk. Jeg forstår ikke at han figurerer i
> musikvideoerne, det er ikke godt for salget at se en så usoigneret tyk
> mand.

Årh, hold da op - må vi lige alle have lov at være her! Det er sq da ikke
alle, der kan rende rundt og ligne enten et vaskebrædt eller en
anorexi-patient...

Det er da sangen og musikken, der er det vigtigste for SAbYa (og ikke
Sybia...) - da ikke hverken den ene eller den andens udseende... Hvordan ser
du selv ud? Lever du 100% op til idealmålene???

Karina

--
http://www.shubidua.nu
- dedicated to the best band ever

http://www.shubidua.nu/salimata/
- dedicated to my fosterchild from Mali

http://www.freestyledesign.dk
- we create your website

Fra : Troels

Dato : 12-08-02 15:24

> [...]
ser
> du selv ud? Lever du 100% op til idealmålene???

Eller Saybia hvis man nu skal være lidt pernittengryn

/Troels

Fra : Karina Hjorth

Dato : 12-08-02 15:28

> Eller Saybia hvis man nu skal være lidt pernittengryn

Woopse*LOL* You're so very right... typisk, at man selv kager i det, når man
retter andre*g*

Karina

Fra : Peter Juhl

Dato : 12-08-02 15:29

"Kristian" wrote:

> [...]
> er ikke godt for salget at se en så usoigneret tyk mand. Så hellere lave
> noget ala Clint Eastwood fra tegneserie bandet, når man ikke har noget

Frank Black var også tyk - derfor blev The Pixies alligevel berømte, Frank
var endda med i de fleste af deres video'er.

Alison Moyet var tyk, men var alligevel i forgrunden på Yazoo's video'er.

Men du vil hellere se på en hjernedød gås eller en lille mor's dreng ?

De fleste kan se bort fra udseende og fokusere på det vigtigt - i dette
tilfælde musikken - du kan ikke, det siger mest om dig.

Desuden hedder tegneseriebandet Gorillaz og en af sangene hed Clint
Eastwood.

/Peter

Fra : Kristian

Dato : 12-08-02 15:45

On Mon, 12 Aug 2002 16:29:13 +0200, "Peter Juhl" <peter@post.tele.dk>
wrote:

>Frank Black var også tyk - derfor blev The Pixies alligevel berømte, Frank
var endda med i de fleste af deres video'er.

Jeg synes Sabia forsangeren er for usoigneret at se på. Musikken er
fin nok, men hvis man vil sælge for alvor, eks. i USA er det ikke
smart at se så grim ud.
Det er vel ikke for mærkeligt at have en mening at folk bør holde sig
i nogenlunde form, især når de optræde meget offentligt og er kendt.

Du tror måske også det vil være gavnligt for ens musikkarriere at
ligne Flemming Bamse Jørgensen? At det hjælper på chancerne for at
hitte i USA og England. Ja, så er vi uenige og så kan du kalde mig,
eller antyde, hvad du vil.

Fra : Peter Juhl

Dato : 12-08-02 15:47

"Kristian" wrote:

> Jeg synes Sabia forsangeren er for usoigneret at se på. Musikken er
> fin nok, men hvis man vil sælge for alvor, eks. i USA er det ikke
> smart at se så grim ud.

Hvis du brugte en smily så ville dine indlæg være fed ironi.

Men ellers:

Marilyn Manson
Slipknot
Mudvayne

Og mere historisk:

Neil Young
Bob Dylan
Sex Pistols

Mange store kunstnere har ikke ligefrem været "soignerede", men det
har heldigvis ikke afholdt folk fra at lytte til deres musik.

> Det er vel ikke for mærkeligt at have en mening at folk bør holde sig
> i nogenlunde form, især når de optræde meget offentligt og er kendt.

Det er mærkeligt at fokusere på noget som intet har med musikkens
kvalitet at gøre.

> [...]
> ligne Flemming Bamse Jørgensen? At det hjælper på chancerne for at
> hitte i USA og England. Ja, så er vi uenige og så kan du kalde mig,

Ozzy Osbourne er sgu ikke "buff" - men han er slemt populær i USA, hvis
du nu åbner dine små barneøjne vil du erfare at mange kunstnere ikke
lever op til diverse skønhedsidealer - mange subkulturer inden for musik
handler om at være alternativ og dette har man også understreget gennem
sin beklædning og væremåde - men det lærer du når du bliver stor.

/Peter

Fra : Kristian

Dato : 12-08-02 16:20

On Mon, 12 Aug 2002 16:47:26 +0200, "Peter Juhl" <peter@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>ange store kunstnere har ikke ligefrem været "soignerede", men det
>har heldigvis ikke afholdt folk fra at lytte til deres musik.

Hvis du lægger mærke til det, er det jo næsten altid fordi at deres
stil passer med deres musik. Sabia spiller stille og roligt pop, og
der dutter ikke rigtig at være så grim, hvis man skal hitte
internationalt.

>Det er mærkeligt at fokusere på noget som intet har med musikkens
>kvalitet at gøre.

Tja, sådan er musikverdenen nu også skruet sammen.

> [...]
>handler om at være alternativ og dette har man også understreget gennem
>sin beklædning og væremåde - men det lærer du når du bliver stor.

Det hjælper ikke din sag at prøve at tale ned til mig, tværtimod.

Fra : Peter Juhl

Dato : 12-08-02 16:18

"Kristian" wrote:

> [...]
> stil passer med deres musik. Sabia spiller stille og roligt pop, og
> der dutter ikke rigtig at være så grim, hvis man skal hitte

Så må du definere "hitte internationalt" for der er mange grimme
mennesker (ifølge din definition) på hitlisterne allerede og nogle
af de største bands i den officielle rockhistorie har ikke ligefrem
været specielt gode til at tage rent tøj på.

> Tja, sådan er musikverdenen nu også skruet sammen.

Hvis man kun har form og intet indhold er holdbarheden begrænset.

> Det hjælper ikke din sag at prøve at tale ned til mig, tværtimod.

Din holdning er nedladende - men det synes du måske ikke selv ?

/Peter

Fra : Kristian

Dato : 12-08-02 16:37

On Mon, 12 Aug 2002 17:18:02 +0200, "Peter Juhl" <peter@post.tele.dk>
wrote:

>Hvis man kun har form og intet indhold er holdbarheden begrænset.

Men hvis man har god form _og_ god indhold er muligheder noget større.
Elementært, og det er jo ikke umuligt at smide en 20 kilo eller hvad
han nu trænger til..

>Din holdning er nedladende - men det synes du måske ikke selv ?

Næh, jeg synes faktisk det må være tilladt at kommentere kendte
menneskers chance for succes.

Fra : Peter Juhl

Dato : 12-08-02 17:15

"Kristian" wrote:

> Men hvis man har god form _og_ god indhold er muligheder noget
> større.

Ikke nødvendigvis - det er din antagelse, rockhistorien viser noget
andet.

> Elementært, og det er jo ikke umuligt at smide en 20 kilo eller hvad
> han nu trænger til..

Næ, men det har intet med musikkens kvalitet at gøre.

Det har måske en betydning for visse pladekøbere, men deres holdning
til musik er næppe værd at tage alvorlig.

> Næh, jeg synes faktisk det må være tilladt at kommentere kendte
> menneskers chance for succes.

På baggrund af dine holdninger spår jeg at dine chancer for personlig
succes er lille.

/Peter

Fra : Kristian

Dato : 12-08-02 17:59

On Mon, 12 Aug 2002 18:15:17 +0200, "Peter Juhl" <peter@post.tele.dk>
wrote:

>Ikke nødvendigvis - det er din antagelse, rockhistorien viser noget
>andet.

Rock. Ja, de store hårde rock navne. Javist. Men blød pop ?Naarh, ikke
rigtig, vel? Det er sjældent. Det kan du ikke løbe fra.
Sabia er for mig overhovedet ikke rock, det er er pop.

>Næ, men det har intet med musikkens kvalitet at gøre.

Nope, men det vil ganske givet være godt for salget at have en bare
nogenlunde anstændig fremtoning i den moderne musikverden.

>Det har måske en betydning for visse pladekøbere, men deres holdning
>til musik er næppe værd at tage alvorlig.

>På baggrund af dine holdninger spår jeg at dine chancer for personlig
>succes er lille.

Aha, fordi jeg har en anden vurdering af plademarkedet end dig?

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 13-08-02 10:44

"Kristian" <kriller@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Aha, fordi jeg har en anden vurdering af plademarkedet end dig?

Du er da ikke kommet med en vurdering af "plademarkedet"... du er kommet med
din egen snævre mening om, at man skal ligne Britney Spears, eller Rob'
Williams for at kunne sælge plader i udlandet, især når det er POP... det er
sgu da ikke en vurdering af noget som helst...

Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Som er tæt på de 100 Kg, og ikke sælger plader... men jeg prøver heller ikke
:)

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 13-08-02 15:43

"Kristian" skrev i en meddelelse

> Aha, fordi jeg har en anden vurdering af plademarkedet end dig?

Nej, men succes i livet afhænger af ens evne til at acceptere andre
mennesker som de er...

Kåre

Fra : Peter Juhl

Dato : 13-08-02 18:40

"Kristian" wrote:

> Aha, fordi jeg har en anden vurdering af plademarkedet end dig?

Nej, fordi jeg har en anden vurdering at din person.

Din "vurdering af plademarkedet" er lige så brugbar som Åge's
vurdering af "moderne musik".

/Peter

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-02 19:53

"Peter Juhl" <peter@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, fordi jeg har en anden vurdering at din person.
>
> Din "vurdering af plademarkedet" er lige så brugbar som Åge's
> vurdering af "moderne musik".
>
> /Peter

Hej igen

Jeg er også alt for langt væk fra de 100 kg, sælger alt for få plader, og
køber alt for mange....Det er farligt, for man ender med alt for mange

Noget andet er, han er nok ikke bange for sin success, han er måske allerede
tilfreds. I hvert fald blev han da kendt.

Hilsen Benny

Fra : Kristian

Dato : 13-08-02 21:04

On Tue, 13 Aug 2002 19:40:20 +0200, "Peter Juhl" <peter@post.tele.dk>
wrote:

>Nej, fordi jeg har en anden vurdering at din person.

Som kan være bedøvende ligegyldig. Vi snakker ikke om mig, men om man
kan være fed, og stadigvæk have lige så stor succes som en slank, når
det er popmusik.
Prøv at forhold dig til det.

>Din "vurdering af plademarkedet" er lige så brugbar som Åge's
>vurdering af "moderne musik".

Og din vurdering er lige så brugbar som Linje3 fortolkning af god
komik.
Den slags kommer vi ikke langt med,

Fra : Peter Juhl

Dato : 13-08-02 23:06

Kristian wrote:

> Som kan være bedøvende ligegyldig. Vi snakker ikke om mig, men om
> man kan være fed, og stadigvæk have lige så stor succes som en slank,
> når det er popmusik.
> Prøv at forhold dig til det.

Nej, jeg gider ikke forholde mig til dine meninger - jeg ønsker at diskutere
din person ... og jeg spår at du bliver den danske version af "trailerpark
trash".

/Peter

Fra : Gizmoduck

Dato : 13-08-02 23:40

On Tue, 13 Aug 2002 22:04:10 +0200, Kristian <kriller@hotmail.com>
wrote:

>Som kan være bedøvende ligegyldig. Vi snakker ikke om mig, men om man
>kan være fed, og stadigvæk have lige så stor succes som en slank, når
>det er popmusik.
>Prøv at forhold dig til det.

tjae, man kan jo ikke ligefrem påstå at de flopper

--

Gizmoduck

Keep on looking for the songs that make you feel
alive, for the songs that are not in the charts, but speak
directly to you. Because they will always be your company
for the rest of your life. And they will always make you
remember ... never forget ...

Fra : Troels

Dato : 14-08-02 10:08

> tjae, man kan jo ikke ligefrem påstå at de flopper

Næhh... snare tværtimod. I går kunne man læse på www.g.dk at de netop har
rundet 100.000 solgte albums, samt at de for tiden er i gang med at "breake"
i det øvrige Europa ( http://www.gaffa.dk/artikel.asp?ID=1923 ).

/Troels

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-08-02 12:25

Hej Allesammen

Helt ærligt, hvor meget han vejer, og hvordan det sidder fordelt, det har
sikkert ikke spor med at gøre om han kan blive populær inden for popmusik.
Jeg går ud fra, at vi stadig hører musik, og ser video. Så hvis nogen ikke
kan klare at se på ham, så nøjes de sikkert med at spille cd'en, og lader så
video'en stå henne i butikken. Jeg vil tro, at man får lov til at lave en
video, når man har nået et vist stadie af popularitet, og jeg går ud fra, at
hans pladesalg var nået derop, hvor det kunne retfærdiggøres at man lavede
en video. Brdr Gibb var da heller ikke skønheder, men det kan vist ikke ses
på populariteten. Som en anden her sagde, jeg er for tung, så må jeg sige,
jeg er for let...Hvornår er man tilpas. Moden skifter af og til. Der er jo
også den mulighed, at det ikke er helt frivilligt at han måske er for tung.
Jeg ville i hvert fald gerne være tungere, og har også været det, men er
lykkelig for den smule jeg har, da selv den har været væk, så faktisk går
jeg og er lidt misundelig på lettere overvægtige mennesker. Jeg ville gerne
have 10 - 20 kg mere, så det er lidt uretfærdigt at de ikke kan aflevere dem
hos mig. Men først og fremmest....Musik skal høres, og så gør det ikke
noget at man er for tung. Se bare Pavarotti, så kan du da tale om at der er
vægtige argumenter med, og det har bestemt ikke gjort ham mindre populær.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 12-08-02 15:57

> [...]

> ligne Flemming Bamse Jørgensen? At det hjælper på chancerne for at
> hitte i USA og England. Ja, så er vi uenige og så kan du kalde mig,

Har du overvejet den mulighed, at Saybia slet ikke har lyst til at sælge
plader, hvis det indebærer at de skal ligne de andre...? Og hvad er det da
for noget forvrøvlet sludder at sige, at man skal være pæn (hvad det så end
er?) tynd og leve som et slags helse forbillede for andre for at kunne slå
kommercielt igennem.... andre har givet masser af eksempler.

Selvfølgelig hjælper det hvis man vil appelere boyband
publikummet.....meeeeeen mon også det er dem Saybia gør efter....?

Så er der nogen der siger at det ikke er udseendet det drejer sig om - det
kan diskuteres - men hvis vi nu siger det er, så er der vel næppe tilfældigt
at Rockbands sjældent (ikke altid) har de mest velsoignerede front
figurer...

Hvad med Bret Anderson (i hvert fald tidligere) og hans junkie look.

Lyd/målgruppe/genre og udseende hænger ofte sammen.... IMO

Kåre

Fra : Kristian

Dato : 12-08-02 16:23

On Mon, 12 Aug 2002 16:57:17 +0200, "Kåre Weng Madsen"
<kwma00@NOSPAMhum.auc.dk> wrote:

>Hvad med Bret Anderson (i hvert fald tidligere) og hans junkie look.
>
>Lyd/målgruppe/genre og udseende hænger ofte sammen.... IMO

Ja, præcis, og her er det så min mening at det kikser for Sabia. Da
jeg hørte musikken første gang tænkte jeg, hey, de har en lyd meget
lig A-Ha, meget melodisk og nostalgisk. Jeg fik et chok, da jeg så
musikvideioen, og så det store brød. Det passede ikke særlig godt
sammen med musikken.
Jeg vil anbefale ham at tabe sig, det vil helt klart ikke være dumt,
hvis altså ambitionerne er at sælge bedre internationalt. Hvis ikke,
jamen, så gør de da bare, hvad de vil. De sælger jo flot, jeg hævder
bare at det store gennembrud internationalt vil forekomme noget
nemmere, hvis udseendet i det mindste ikke er direkte imod dem.

Fra : Renegade

Dato : 12-08-02 16:22

nyhedsmeddelelse:dhkflusi50sfs0vsa0klq2qfqr3h1f1c39@4ax.com...
> [...]
> bare at det store gennembrud internationalt vil forekomme noget
> nemmere, hvis udseendet i det mindste ikke er direkte imod dem.

Ja klart, lad os alle være fuldstændigt stuerene. Lad os retouchere
tatoveringer og eventuelle uheldige skønhedspletter væk (fuck C.V.
Jørgensen's pladeselskab får travlt.).
Lad os allesammen gå i pænt tøj og være pæne små drenge og piger og spille
pænt musik til pæne mennesker...
Hvis folk ikke køber en CD fordi forsangeren er for tyk, for grim, for høj,
for lav, eller bare for meget, så er det f..... for langt ude.
Lyt til MUSIKKEN... Det er den der er den vigtige, ikke om personen har to
forskellige sokker på.
Men okie, samfundet er indrettet sådan, at en stor del af folk vurderer
andre på deres udseende og på hvem de er, eller hvilken musik de laver, så
egentlig er indlægget jo ganske tidstypisk...

Sad but true....

Rng

Fra : Per.K

Dato : 12-08-02 16:45

> [...]
> mand. Så hellere lave noget ala Clint Eastwood fra tegneserie bandet,
> når man ikke har noget rimeligt sejt i forgrunden.

Og Kristian er alt for dum at høre på.
Det har dælme da ikke en skid med folks udseende at gøre mere.
Har du ikke fattet det endu, det er talent der tæller, ikke udseende.

Fra : Kristian

Dato : 12-08-02 16:58

On Mon, 12 Aug 2002 17:45:18 +0200, "Per.K" <persen1@NONOyahoo.dk>
wrote:

> [...]
>Det har dælme da ikke en skid med folks udseende at gøre mere.
>Har du ikke fattet det endu, det er talent der tæller, ikke udseende.

Ja, det er naivt, men en glad tanke. Desværre er den moderne
musikverden sådan skruet sammen at chancen for succes er langt større
hvis man ser bare nogenlunde ud.

Sandheden kan være ilde hørt, men mon ikke de fleste er klar over det,
når det kommer til stykket.

Fra : Renegade

Dato : 12-08-02 16:46

Kristian <kriller@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6kmflusn1juo4ddg56t189uthj33srs3rs@4ax.com...

> [...]
> hvis man ser bare nogenlunde ud.
>
> Sandheden kan være ilde hørt, men mon ikke de fleste er klar over det,

Sandheden er absolut gældende hvis man vil være det nye boyband eller
lignende, men det gælder sgu ikke for alle genrer
og et band som Saybia, der har levet og åndet for deres musik igennem lang
tid, uden en pladekontrakt, er formodentlig ikke
de første til, at ændre udseende, og hoppe i designerklunset fordi det ser
bedre ud på deres "vi erobrer verden for vi er det nye
boyband" video.

Fra : Kristian

Dato : 12-08-02 17:10

On Mon, 12 Aug 2002 17:46:05 +0200, "Renegade"
<steinb@REMOVETHISworldonline.dk> wrote:

> [...]
>de første til, at ændre udseende, og hoppe i designerklunset fordi det ser
>bedre ud på deres "vi erobrer verden for vi er det nye

Tja, jeg ser sådan på det: Boybands lever i høj grad på udseendet. Det
bliver vi ikke uenige om.
Men et band som Sabia og deres musikstil har ikke brug for at have
udseendet direkte imod sig, som jeg synes det er tilfældet med
forsangeren.

Fra : Renegade

Dato : 12-08-02 17:03

Kristian <kriller@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ebnflus8aa2q5ggjq38fuf9nlujs0u3pai@4ax.com...

> [...]
> Men et band som Sabia og deres musikstil har ikke brug for at have
> udseendet direkte imod sig, som jeg synes det er tilfældet med

Folks smag er nu engang forskellig ik?
Der er garanteret nogen piger/kvinder som syntes du er tiltrækkende og nogen
som syntes du er omtrentlig lige så tiltrækkende som en losseplads en varm
sommerdag.
Tror bare ikke Saybia's typiske publikum er voldsomt interreserede i hvad de
har på og hvordan de ser ud idag, men mere i deres musik og deres tekst....

Fra : Kristian

Dato : 12-08-02 18:00

>Tror bare ikke Saybia's typiske publikum er voldsomt interreserede i hvad de
>har på og hvordan de ser ud idag, men mere i deres musik og deres tekst....

Jeg snakker ikke om deres nuværende publikum, men mere deres chance
for at udvide succesen og hitte internationalt.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-08-02 18:18

In news:saqflugf84bjsnv6nj603ddplap0fn2gk8@4ax.com, Kristian said:

> Jeg snakker ikke om deres nuværende publikum, men mere deres chance
> for at udvide succesen og hitte internationalt.

Jeg vil give dig fuldstændig ret. Saybias forsanger er en tyksak og han
ser heller ikke for køn ud. Og ja, det hjælper at have udseendet med
sig, når man skal profilere sig og sælge sin musik. Og igen, ja, folk
der spiller den bløde radiovenlige poprock plejer at se "pænere" ud. Jeg
er fuldstændig enig.

Jeg synes du skal kontakte ham og prøve at overbevise ham om dine
synspunkter. Det hjælper ikke at piske en stemning op herinde.

-Sune

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 13-08-02 10:48

> Men et band som Sabia og deres musikstil har ikke brug for at have
> udseendet direkte imod sig, som jeg synes det er tilfældet med
> forsangeren.

Tag nu da for pokker at skrive deres navn rigtigt.... hvor SVÆRT kan det
være.....

Fra : Kristian

Dato : 13-08-02 11:20

On Tue, 13 Aug 2002 11:48:27 +0200, "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk>
wrote:

>Tag nu da for pokker at skrive deres navn rigtigt.... hvor SVÆRT kan det
>være.....

Schh, Las. Spis en pille.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 13-08-02 14:58

> Schh, Las. Spis en pille.

*gab* ... modsat dig, så spiser jeg ikke længere børnevitaminpiller...

Synd du render tør for argumenter, og må ty til barnligheder... og du har
ikke svaret mig længere oppe, selv om det jeg skriver måske nok er
retorisk...

Fra : Kristian

Dato : 13-08-02 21:00

On Tue, 13 Aug 2002 15:58:03 +0200, "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk>
wrote:

>*gab* ... modsat dig, så spiser jeg ikke længere børnevitaminpiller...
>
>Synd du render tør for argumenter, og må ty til barnligheder.

....Kommer det fra een, der må ty til ligegyldigheder som om et navn nu
lige er stavet helt korrekt!!
Jeg giver dig blot igen, makker.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 14-08-02 06:56

> ...Kommer det fra een, der må ty til ligegyldigheder som om et navn nu
> lige er stavet helt korrekt!!

Nej, det kommer fra en der stadig venter på at du kommer med en forklaring
på hvorfor en lettere overvægtig, måske næsten fed, forsanger kan gøre, at
et band ikke skulle hitte i udlandet.... selv om bandets musik faktisk i
manges øjne er skide godt...

> Jeg giver dig blot igen, makker.

Giv du bare.... jeg er, trods min lettere fedme, også lettere bredskuldret i
den henseende, så jeg kan tage det....

Fra : Peter G.

Dato : 13-08-02 12:42

Lars B. Jensen <lars@zulfo.dk> wrote...

> Tag nu da for pokker at skrive deres navn rigtigt.... hvor SVÆRT kan det
> være.....

*Prøver hårdt*

Shubidua?

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Email address works.

Fra : Karina Hjorth

Dato : 13-08-02 12:54

> *Prøver hårdt*
> Shubidua?

*ROFL*

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-08-02 22:02

In news:MPG.17c30e7d58a92309897ec@news.tiscali.dk, Peter G. said:
> Lars B. Jensen <lars@zulfo.dk> wrote...

> *Prøver hårdt*
>
> Shubidua?

Hurraa!! ö_Ö

-Sune

Fra : Per.K

Dato : 13-08-02 15:19

> [...]
> Men et band som Sabia og deres musikstil har ikke brug for at have
> udseendet direkte imod sig, som jeg synes det er tilfældet med

Man kunne være hård og sige at:
Forskellen på Saybia og boybands er at Saybia kan finde ud af at lave musik.
Men fortsat er jeg bevøvende lige glad med om han er buttet eller ligner en
af
de dersens tyske "grufties" der er malet hvide i hovedet og kun går i sort
tøj.
Det er ren og skær musikken der tæler hos mig, og det er netop det at Saybia
kan hitte ud af: At lave (hamrende) god musik.
Underligt at folk stadig har den stenalder mening at også udseendet stadig
tæller.
Er de blot strandet i det 20´ende århundrede og ikke har opdaget at vi er i
det 21´ende
århundrede hvor at udseende ikke længere tæller, men at det man har i
hovedet gør ?

Venligst Per

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 12-08-02 18:17

> Ja, det er naivt, men en glad tanke. Desværre er den moderne
> musikverden sådan skruet sammen at chancen for succes er langt større
> hvis man ser bare nogenlunde ud.

Chancerne for kommerciel succes måske... Men ikke chancerne for kunstnerisk
succes (som tæller langt højere i mine øjne) bands og kunstnere der *kun*
tænker på den kommercielle succes, holder alligevel aldrig i længden.

-Michael.

Fra : René Eske Jensen

Dato : 12-08-02 21:52

"Kristian" <kriller@hotmail.com> wrote in message

> Ja, det er naivt, men en glad tanke. Desværre er den moderne
> musikverden sådan skruet sammen at chancen for succes er langt større
> hvis man ser bare nogenlunde ud.

Det er da rigtigt at der er en del af musikverdenen hvor produceren laver
musikken, derefter finder en passende pæn person, beder ham synge de numre
produceren har lavet. Det er netop problemet med musikverdenen idag, det er
overfladisk og plastikagtigt. 75% af det der spilles på P3 er diverse
"Popstars-kloner", piger/drenge der bliver opdaget på deres udseende, og sat
til at synge tekster som de ikke selv har slidt for at lave. Det er muligvis
flot, men det mangler sjæl, en ting der er alfa og omega for musik.

Meget af det der bliver spillet i radioen idag er ikke musik, men toner
pakket ind i celofan. Det er vældig fint i starten, men det bliver
deprimerende til sidst.

> Sandheden kan være ilde hørt, men mon ikke de fleste er klar over det,
> når det kommer til stykket.

Det er da noget sludder du lukker ud! Prøv lige at tænke på musikere/bands
som Bruce Springsteen, U2, Metallica, Rolling Stones, Dire Straits, Sort
Sol, DAD, Aerosmith, TV2, Gnags...., gennemsnittet af pæne personer
heriblandt er da absolut ikke højere end i resten af befolkningen, de fleste
ser faktisk ganske almindelige ud. Det er navne som har holdt i mange år,
prøv lige at nævn 10 smukke musikkere som har holdt i mere end ti år. Du kan
helt sikkert finde nogen, men gennemsnitlig har de samme udseende som resten
af befolkningen - og gudskelov for det.

Det er da rigtigt at chancen for at blive den ny Britney Spears er lille
hvis man ser middelmådig ud, men der er sku'da også bare
chokoladeovertrækket på manden/kvinden der står bag, og kan skiftes ud med
et fingerknips, hvis samarbejdet går istykker. Hvor mange af de meget
populære designer bands/sangere der er hotte lige nu, tror du er husket om
ti år?

Mvh. Rene

Mvh. Rene

Fra : Esther Selig

Dato : 14-08-02 09:18

In article <6kmflusn1juo4ddg56t189uthj33srs3rs@4ax.com>, Kristian
<kriller@hotmail.com> wrote:

> [...]
> hvis man ser bare nogenlunde ud.
>
> Sandheden kan være ilde hørt, men mon ikke de fleste er klar over det,

Jeg er bange for din opfattelse af markedsmekanismerne for musik er
lidt for retro.

1>) tendensen i dag er netop at mange pladeselskaber leder med lys og
lygte efter flere af de såkaldt "ægte" ikoner fordi publikum generelt
er ved at være lidt trætte af de alt for perfekte marcipanstjerner. Det
er for nemt at "fremstille" en lækker og vellydende popstjerne og de
holder generelt for kort tid (og i øvrigt får de stjernenykker og blir
platumulige efter ganske kort tids succes). Det er derfor en dyr og
kortsigtet konkurrence pladeselskaberne påfører hinanden og naturligvis
leder den kloge marketingmand efter andre spor i markedet - som har
lidt mere langtidsholdbare perspektiver og en højere
"identifikationsfaktor" end uopnåelige glittede Ricky Martin/E.
Iglesias typer.
Det er i den forbindelse ingen tilfældighed at fx de ikke alt for kønne
og heller ikke alt for tynde Osbourne børn har hittet hos alverdens
teenagere. Netop fordi de beviser at man sagtens kan være cool og ligne
en sæk haveafffald på en gang.
Man kan iøvrigt se en parallel tendens inden for modefotografiet, hvor
de "grimme"/skæve modeller i stigende grad dukker op. Det er tidstypisk
at de såkaldt smukke modeller især bruges til produkter rettet mod den
ældre del af befolkningen, der formodes stadig at ligge under for den
gammeldags "smukt er godt" tankegang.
2) som det allerede er skrevet 117 gange, så er udseendet en af de
faktorer der betyder mindre, når det gælder sandsynligheden for at få
succes. Pophistorien kan opvise en perlerække af mindre kønne musikere
- også inden for den "lækre" popgenre. Der er fx Elton John, som uanset
hvordan han har klædt sig ud altid har lignet en bogholder, som var
gået forkert. Tom Jones kan vist heller ikke siges ligefrem at være en
skønhedsåbenbaring, og hvis vi skal ta en nutidig pendent til Saybia,
så er Badly Drawn Boy bestemt ikke noget heartthrob. Og hopper vi over
i den hårdere genre, så er fx bandet Korn nok den grimmeste samling
fætre man kan opdrive, især den pluskæbede forsanger med musetænderne
og det pjevsede skæg. Alligevel står pigerne i kø, hyler, hviner og
besvimer og vil gi deres højre arm for et blik fra Jonathan D.
3) Og hvis man endelig vurderede at S forsangeren var for fæl, så kan
selv en halvdårlig stylist udrette mirakler med selv det mest umulige
eksemplar af forsangerracen. Så det har nok ikke været så vigtigt at få
ham til at se lækker ud - det er mere sandsynligt pladeselskabet er
gået efter en "ægthed" i udtrykket.

hilsen esther

Fra : Remmen

Dato : 13-08-02 12:53

> [...]
> mand. Så hellere lave noget ala Clint Eastwood fra tegneserie bandet,
> når man ikke har noget rimeligt sejt i forgrunden.

Gad vide om det er tilfældigt at du poster fra samme IP som 'Rasmus' som i
dk.spil.computer har haft held til at køre et par tråde lidt langt ud uden
at tage videre stilling til de spørgsmål han bliver stillet? Jeg tillader
mig at dømme 'Troll'.

Lars

Fra : Kristian

Dato : 13-08-02 13:56

On Tue, 13 Aug 2002 13:53:18 +0200, "Remmen"
<larsremmen<remove>@hotmail.com> wrote:

> [...]
>at tage videre stilling til de spørgsmål han bliver stillet? Jeg tillader

Du slutter bare hvad du vil, også selvom du er et pænt stykke fra
sandheden! Det er også nemmere end at kommentere min vurdering af
popverdenen anno 2002. Heldigvis har optil flere da i det mindste
kunne forrstå og endda være enige med min vurdering. Resten må så have
deres holdning, det er fair nok, men drop de lidt tøsede
beskyldninger.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 13-08-02 15:00

> Du slutter bare hvad du vil, også selvom du er et pænt stykke fra
> sandheden! Det er også nemmere end at kommentere min vurdering af
> popverdenen anno 2002.

Du er stadig ikke kommet med nogen som helst vurdering, som jeg også har
skrevet andet steds...

Og så er der vist ikke ret mange der har været enig med dig i dit udsagn....

Fra : Lars Bernau

Dato : 13-08-02 15:15

In article <ga0iluohhiqh9f4ok42dpt2c7ss2bv5j99@4ax.com>,
kriller@hotmail.com says...
> [...]
> kunne forrstå og endda være enige med min vurdering. Resten må så have
> deres holdning, det er fair nok, men drop de lidt tøsede

Det er rart at se at du er kommet dig over dit nederlag i dk.medier.radio
Kristian. Så er du klar til endnu et her, hvor vi også rotter os sammen
imod dig og dækker over hinanden.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 13-08-02 15:01

> [...]
> at tage videre stilling til de spørgsmål han bliver stillet? Jeg tillader

Du har ret i at sproget også virker som ham "Rasmus" Det kan være de er
brødre, de lyder ihvertfald lige dumme

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 13-08-02 13:14

lars@balker.org writes:
>Ja, Meatloaf, Johnny Madsen, Andrew Strong, m.fl. har jo aldrig kunnet
>sælge nogen plader.

Hep *GG*