Mousepads... det er jo en videnskab?!?
Fra : Martin K

Dato : 12-08-02 14:57

Hej Gruppe

Jeg ser efterhånden en mussemåtte som et stykke hardware, hvorfor mit indlæg
er havnet her. Sagen er den at min snart tre år gamle mussemåtte købt i Bog
og Idé for 29 kr. for snart 3 år siden, er ved at være så slidt så det ikke
længere er sjovt.

Nu er sagen den: Hvilken mussemåtte skal jeg så have. Og eftersom en
mussemåtte efterhånden ikke bare er en mussemåtte, kunne det da lige være
rart at høre jeres mening. Jeg står umiddelbar overfor to forskellige:

- Everglide Original (sort) > 130,-
http://www.mp3hardware.dk/product.asp?product=59&page=1

- IceMat > 229,-
http://www.icemat.com/gfx/content/products/icemat_large.jpg

Jeg bruger en Logitech MouseMan wheel Cordless (dvs. med kugle). Men jeg har
også en optisk mus, som gerne skulle fungere selvom det ikke er min primære
mus.

Hvad er jeres erfaringer med ovenstående, jeg vil gerne have den bedste
Og jeg *har* prøvet hvidt skriveunderlag. Det faldt ikke lige i min smag...

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Omikron

Dato : 12-08-02 15:24

hej, dette sku være den bedste. Har selv en Icemat, men syntes ik den er
100% fed, og hvis du vælger Icemat så tag den sorte den ka oxo bruges til
optiske mus.

fUnc sUrface 1030
plastic (soft)
25x 22 x 0,3 cm
27.95 ?
www.indiweb.de
www.func.net

mvh

Lasse

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 12-08-02 17:46

> [...]
Bog
> og Idé for 29 kr. for snart 3 år siden, er ved at være så slidt så det

Jeg vil klart anbefale Func Surface hvor man opnår stor præcision i bla.
spil med optisk mus.
Består af en gummiramme der er skridsikker og for dem med musehale er der en
clips til denne.
Selve pladen eller måtten består af en "grov" side til optiske mus og en
finere til kuglemus.
Bruger selv optisk mus med hale og i den uge jeg har haft den er jeg yderst
tilfreds.
Koster 270,- og kommer i en fornem metalbox.

MVH Erik.

Fra : Martin S.

Dato : 12-08-02 21:43

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe

Steelpad.... www.steelpad.com
- en vinder.

Fra : Mogens

Dato : 12-08-02 23:30

On Mon, 12 Aug 2002 22:43:29 +0200, "Martin S."
<real_warhawk@hotmail[removedette].com> wrote:

>Steelpad.... www.steelpad.com
>- en vinder.

Måske hvis man er ligeglad med nikkel allergi

Jeg skal ihvertfald ikke placere mit håndled
på sådan en. No way.

mvh Mogens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-08-02 23:49

"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message
> Måske hvis man er ligeglad med nikkel allergi

Hvor ser du indhold af nikkel i aluminium?

> Jeg skal ihvertfald ikke placere mit håndled
> på sådan en. No way.

Dit valg.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-08-02 00:31

Jesper G. Poulsen wrote:
>>> Steelpad.... www.steelpad.com Måske hvis man er ligeglad med nikkel
allergi

> Hvor ser du indhold af nikkel i aluminium?

Hvorfor f*** kalder han det så en stålplade hvis det er aluminium.

mvh
Henning

Fra : Peter Jespersen

Dato : 13-08-02 16:52

On Tue, 13 Aug 2002 01:30:38 +0200, Henning Pr stegaard wrote:

>allergi

>Hvorfor f*** kalder han det så en stålplade hvis det er aluminium.

Førhen var det en hærdet rustfri stålplade der blev brugt.....

Ligesom Icemat...er den lavet af is ?????

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I started out with nothing & still have most of it left.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-08-02 00:35

Martin S. wrote:
> Steelpad.... www.steelpad.com
> - en vinder.

Sikkert, men spørgeren bruger Logitech MouseMan wheel Cordless (dvs. med
kugle).
og på dit link står der: The Steelpad does NOT work with wireless mice.
Jeg bruger de billigste måtter fra A-Z eller Bilka. En smule nas og ny skal
der til.

mvh
Henning

Fra : Peter Jespersen

Dato : 13-08-02 16:50

On Tue, 13 Aug 2002 01:35:11 +0200, Henning Pr stegaard wrote:

> [...]
>Jeg bruger de billigste måtter fra A-Z eller Bilka. En smule nas og ny skal

Der er noget du har helt galt fat i - det er optiske mus den har problemer
med (Benytter nu selv en Cordless Optical WheelMouse uden problemer), om
musen har hale eller et trådløs har intet med det at gøre.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
AAAA - American Association Against Acronym Abuse.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-08-02 23:34

Peter Jespersen wrote:

> Der er noget du har helt galt fat i - det er optiske mus den har
> problemer med
> musen har hale eller et trådløs har intet med det at gøre.

Hvad ved jeg? Jeg har kun citeret og klippet og klisteret fra steelpads
hjemmeside.

mvh
Henning

Fra : Thomas hansen

Dato : 13-08-02 03:13

-Snip-
Skal du købe
> - Everglide Original (sort) > 130,-
Eller
> - IceMat > 229,-
-snip-

Jeg har begge de omtalte måtter. Jeg købte icematten efter at jeg skiftede
til en razor boomslang, fordi jeg syntes Everglide måtten var for lille. I
forhold til overfladerne så har de begge deres fordele og ulemper.
Everglideen er i længten den bedste imo. Den bliver ikke så let beskit og
giver til enhver tid godt greb og et lækkert ubesværet glid på musen. Det
tog mig lidt tilvænding til at starte med ad musen bliver meget "levende" på
evergliden når man er vant til en stofmåtte. Men efter et stykke tid kørte
det bare perfekt. Jeg købte måtten i UK længe inden det blev muligt at købe
den slags hardware herhjemme. Den mus jeg købte den med var en logitech
gamingmouse hvilket virkede fint sammen. Men den blev desvære for lille til
boomslangen.

Icematten er også god, men den kræver mere "vedligeholdelse" der skal bare
den minste krumme eller urenhed til så kan det mærkes. Derfor vasker jeg min
icemat af minst en gang om ugen. Glidet på icematten er lidt dårligere end
evergliden, men Grebet i kuglen er mindst lige så god som evergliden. Jeg
har testet icematten med mange forskellige mus. bla. en som din og den køre
helt fint. Den er også testet sammen med MS-Explorer 3.0 uden problemer.
Selvom det er en blanke udgave jeg har.

Jeg har svært ved at kåre en vinder imellem de to, da de begge har deres
ulemper og fordele. Men hvis du har mulighed for det så find et sted hvor de
har dem begge til salg og prøv hvilken en de syntes bedst om. Alternativt er
jo at bestille begge over nettet, teste dem og sende den retur du syntes
dårligst om

/Thomas

Fra : Martin K

Dato : 13-08-02 08:31

Thomas hansen wrote:
> [...]
> bedst om. Alternativt er jo at bestille begge over nettet, teste dem
> og sende den retur du syntes dårligst om

Mange tak for din vurdering af måtterne. Som det ser ud pt hælder jeg klart
mest til Everglides fordel, bl.a. fordi jeg har senere har fundet ud af, at
man skal sætte nogle dupper under sin mus hvis man bruger en Icemat for ikke
at få det til at lyde som 'negle ned af tavle'... Og dels pga. dine gode
erfaringer med Everglide fremfor IceMat, sidst er Everglide lidt billigere.
Ikke fordi det gør noget (da det gerne skulle være den bedste), men hvis nu
den bedste koster mindst : )

Du siger at den blev for lille, jeg havde dog også tænkt lidt på en
Everglide Giganta, indtil jeg læste specifikationerne. Den er jo næsten 30
cm bred! Det er jo ikke en flodpram jeg skal ha, bare en mussemåtte

Hvordan er dine erfaringer med højden af begge måtter? Er de så høje, så man
får ond i håndleddet af dem, oder was? For min gamle måtte er ikke mere end
2-3 mm...

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Thomas hansen

Dato : 13-08-02 09:50

> Du siger at den blev for lille, jeg havde dog også tænkt lidt på en
> Everglide Giganta, indtil jeg læste specifikationerne. Den er jo næsten 30
> cm bred! Det er jo ikke en flodpram jeg skal ha, bare en mussemåtte
Den er ikke for lille til en normal mus. Det er bare fordi Boomslangen er så
forbandet stor. Og når man sidestaffer meget til en side så ryger musen ud
over kanten. Derfor vil jeg helt klart anbefale dig at købe Giganta måtten
hvis du vælger everglide måtten

> [...]
man
> får ond i håndleddet af dem, oder was? For min gamle måtte er ikke mere
Det har imo ingen betydning. Du kan også få en ret fed håndledsstøtte til
everglide måtten. Den passer lige ind i buen nederst på måtten.

/Thomas