Cooler på Ti4200
Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 12-08-02 11:28

Hey gruppe!!

Jeg er den glade ejer af et Daytona GF4 Ti4200 - 128MB. Dette er monteret
med den dejlige kobberklods fra Thermaltake. Problemet er så, at når
computeren har været Standby eller Hibernate begynder blæseren på kortet at
lyde som om den kører dobbelt så stærkt - og der vælter luft ud alle steder
fra... Nogen, der har været ude for noget tilsvarende? Mon det kan løses ved
at snuppe strømmen til blæseren fra MoBo, så jeg oxo har RPM Monitor?

System:

ABiT BD7II
PIV 1.6A@2.4
Palit Daytona Ti4200 - 128 @ 315/550
256 MB DDR
WinXP
Detonator 30.82 WHQL

På Forhånd tak!

/H3nrik!

Fra : Tinky Winky

Dato : 13-08-02 10:11

> [...]
ved
> at snuppe strømmen til blæseren fra MoBo, så jeg oxo har RPM Monitor?

Når den går i hibernation, er der nogle dele der ligepludselig ikke kræver
så meget strøm. Så er der andre dele der får en lille smule større spænding.
Det vil kunne høres på blæsernes omdrejninger.

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 13-08-02 10:19

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>
wrote in message news:ajaifl$e5b$1@sunsite.dk...

> [...]
spænding.
> Det vil kunne høres på blæsernes omdrejninger.

Problemet var når den vågnede op og kørte igen... Tror problemet var at
kortets +12V ikke var stærk nok - nu har jeg kastet blæseren på et fan-stik
på bundkortet - og nu kører den fuld skrue hele tiden... ØV! :(

/H3nrik!

Fra : Devast8or

Dato : 13-08-02 11:06

Sæt en fanmate på, så kan du selv bestemme hvornår den skal køre med hvilken
fart.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 13-08-02 11:21

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message
> Sæt en fanmate på, så kan du selv bestemme hvornår den skal køre med
hvilken
> fart.

Ja... Det lyder meget fornuftigt - tror bare det bli'r en 7/12 switch...!

/H3nrik!

Fra : Tinky Winky

Dato : 13-08-02 12:17

> [...]
fan-stik
> på bundkortet - og nu kører den fuld skrue hele tiden... ØV! :(

Til stationære med WinXP, synes jeg egentlig ikke at hibernation er særlig
brugbart. Det tager ikke så lang tid at starte Windows XP. "Dvale" derimod
slukker den næsten helt, alle blæsere stopper.