E-Mail
webnoob 5265
Alternativ til Outlook?
Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 12-08-02 10:44

Hej

Findes der et gratis og brugbart alternativ til Outlook? Det skal gerne
kunne håndtere både opgaver og kalender og selvfølgelig emails. Det skal
køre på Windows.

Jeg har ikke selv kunne finde et reelt alternativ (til Windows), men måske
har jeg bare ledt de forkerte steder?

Kim

--
Please remove "REMOVE" in my e-mail address before replying.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-08-02 10:51

In news:dk.edb.internet.software.mail+news Kim Søvsø Pedersen wrote:

>Findes der et gratis og brugbart alternativ til Outlook? Det skal gerne
>kunne håndtere både opgaver og kalender og selvfølgelig emails. Det skal
>køre på Windows.

YAMC! - Yet another mail client, ser ud til at kunne håndtere kalender
og e-mail. Jeg har ikke ledt dem alle igennem - det kan være at du kan
finde mere: http://www.webattack.com/freeware/comm/fwemclients.shtml

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Madsen

Dato : 12-08-02 11:10

On Mon, 12 Aug 2002 11:50:47 +0200, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

>YAMC! - Yet another mail client, ser ud til at kunne håndtere kalender
>og e-mail. Jeg har ikke ledt dem alle igennem - det kan være at du kan
> [...]

Du kender vel ikke tilfældigvis et email program som kan importere
mail filen og addressebogen fra det gamle MS Exchange ?

mvh Madsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-08-02 11:52

In news:dk.edb.internet.software.mail+news Madsen wrote:

>Du kender vel ikke tilfældigvis et email program som kan importere
>mail filen og addressebogen fra det gamle MS Exchange ?

Nej, desværre.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-08-02 08:52

"Madsen" <madsen@portalen.no> wrote in message
> Du kender vel ikke tilfældigvis et email program som kan importere
> mail filen og addressebogen fra det gamle MS Exchange ?

Kan Pegasus ikke?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 13-08-02 09:06

On Tue, 13 Aug 2002 09:52:27 +0200, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Kan Pegasus ikke?

Aner det ikke. Det var jo derfor jeg spurgte..

Men jeg vil da prøve at kigge på Pegasus

mvh Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-08-02 10:35

> Aner det ikke. Det var jo derfor jeg spurgte..

Jeg ved det heller ikke, men Pegasus er jo gammel i gårde...

> Men jeg vil da prøve at kigge på Pegasus

Kig på Lars Stokholms link, der er Pegasus også...

Fra : Britt Malka

Dato : 13-08-02 12:12

On Mon, 12 Aug 2002 12:09:32 +0200, Madsen <madsen@portalen.no> wrote:

>Du kender vel ikke tilfældigvis et email program som kan importere
>mail filen og addressebogen fra det gamle MS Exchange ?

Jeg kan ikke længere huske, hvilket format disse filer er i. Har du
endelsen?
Britt Malka - www.malka.it/home/britt

Hvor meget tid kan du spare ved at bruge et bedre mailprogram?
Prøv det prisbelønnede mailprogram The Bat! gratis i 30 dage. Læs mere på www.malka.it

Fra : Madsen

Dato : 13-08-02 14:49

On Tue, 13 Aug 2002 11:12:21 GMT, britt@malka.fr (Britt Malka) wrote:

>Jeg kan ikke længere huske, hvilket format disse filer er i. Har du
>endelsen?

Addressebogen er en PAB fil.
Selve mail filen hedder PST

Jeg var ved at forsøge at køre Windows XP, men selvom
OE har diverse import muligheder, deriblant til MS Exchange,
så kunne jeg kun få den til at komme med en MAPI error,
hvad så det måtte betyde.
MS Exchange kan desværre ikke køre under XP. Ellers havde
jeg bare kørt videre med det. Det er måske gammelt, men det
har de features jeg skal bruge.

mvh Madsen

Fra : Britt Malka

Dato : 14-08-02 12:46

On Tue, 13 Aug 2002 15:49:01 +0200, Madsen <madsen@portalen.no> wrote:

>Addressebogen er en PAB fil.
>Selve mail filen hedder PST

Det er rigtigt, ja, nu kan jeg huske det.

>Jeg var ved at forsøge at køre Windows XP, men selvom
>OE har diverse import muligheder, deriblant til MS Exchange,
>så kunne jeg kun få den til at komme med en MAPI error,
>hvad så det måtte betyde.

Det plejer at komme frem, hvis programmet ikke er installeret korrekt.
Jeg har tit haft det problem med Outlook, fordi den ikke kan finde ud
af det, når man både har OE, Outlook og The Bat! installeret.

I øvrigt er det forbavsende, at MS ikke er bagudkompatibel med deres
egne produkter.

>MS Exchange kan desværre ikke køre under XP. Ellers havde
>jeg bare kørt videre med det. Det er måske gammelt, men det
>har de features jeg skal bruge.

Ja, og så er det jo helt fint

Fra : Madsen

Dato : 14-08-02 13:23

On Wed, 14 Aug 2002 11:46:00 GMT, britt@malka.fr (Britt Malka) wrote:

>Det plejer at komme frem, hvis programmet ikke er installeret korrekt.
>Jeg har tit haft det problem med Outlook, fordi den ikke kan finde ud
>af det, når man både har OE, Outlook og The Bat! installeret.

Jeg havde installeret XP på en sprit ny harddisk og OE virkede fint.
Jeg havde de gamle filer fra Exchange på et andet drev og håbede
på at kunne importere dem i OE, men fik altså denne MAPI error.
Lidt surt når man har 6-7 års emails liggende som man ikke lige har
lyst til at kassere.

Da jeg så forsøgte at installere Exchange kom XP med den besked
at det program, altså selve installeren, ikke kunne køre under XP og
så måtte jeg jo opgive den ide.

>I øvrigt er det forbavsende, at MS ikke er bagudkompatibel med deres
>egne produkter.

Det skulle OE jo også være. Programmet påstår da at det kan importere
Exchange filerne.

Indtil videre kører jeg så videre med min gamle Winows 98 og XP skiven
ligger i skuffen og samler støv.

mvh Madsen

Fra : Britt Malka

Dato : 14-08-02 14:22

On Wed, 14 Aug 2002 14:22:32 +0200, Madsen <madsen@portalen.no> wrote:

>Jeg havde installeret XP på en sprit ny harddisk og OE virkede fint.
>Jeg havde de gamle filer fra Exchange på et andet drev og håbede
>på at kunne importere dem i OE, men fik altså denne MAPI error.

Underligt...

>Lidt surt når man har 6-7 års emails liggende som man ikke lige har
>lyst til at kassere.

Ja da...

Kan det slet ikke eksporteres som tekstfil eller et eller andet?

>Da jeg så forsøgte at installere Exchange kom XP med den besked
>at det program, altså selve installeren, ikke kunne køre under XP og
>så måtte jeg jo opgive den ide.

Surt.

Jeg prøvede i øvrigt før, om enten The Bat! eller Eudora kunne
importere dine to filtyper, men det så ikke sådan ud. Lige inden jeg
sendte, så jeg, at der var en (Morten, mener jeg), som skrev, at det
kunne The Bat!, og jeg slettede det derfor igen. Altså, man kan ikke
SE, at The Bat! kan importere det, men jeg har ikke prøvet.

>Det skulle OE jo også være. Programmet påstår da at det kan importere
>Exchange filerne.

Har du prøvet at installere OE på din Win98 og importere dine filer
der?

>Indtil videre kører jeg så videre med min gamle Winows 98 og XP skiven
>ligger i skuffen og samler støv.

Æv!

Fra : Madsen

Dato : 14-08-02 17:15

On Wed, 14 Aug 2002 13:21:53 GMT, britt@malka.fr (Britt Malka) wrote:

>Kan det slet ikke eksporteres som tekstfil eller et eller andet?

Jo, jeg kan godt eksportere det hele som tekstfiler og det har jeg
da også gjort med noget af min post, men det fylder jo alt sammen
og samtidigt bliver det lidt kluntet når man lige skal finde en gammel
mail frem for at tjekke noget man skrev for år tilbage. Det er ikke
umuligt, bare besværligt.

>Altså, man kan ikke SE, at The Bat! kan importere det, men jeg har ikke prøvet.

Har prøvet The Bat uden held. Den kan importere meget andet,
men lige MS Exchange er altså ikke på listen.
Pegasus blev også foreslået i går, men den har jeg ikke lige
fået fat på endnu. Måske senere i aften.

>Har du prøvet at installere OE på din Win98 og importere dine filer
>der?

Nej, det var selvfølgelig en mulighed selvom jeg helst er fri for OE.
Af en eller anden grund har jeg aldrig brudt mig om det program.
( er desværre tvangsindlagt til at bruge det på jobbet )

Måske hvis man fik importert til OE så senere kunne eksportere
derfra til et andet og bedre mail program. Hmm, det må jeg vist
se nærmere på.

mvh Madsen

Fra : Britt Malka

Dato : 14-08-02 18:28

On Wed, 14 Aug 2002 18:15:14 +0200, Madsen <madsen@portalen.no> wrote:

> [...]
>
>Måske hvis man fik importert til OE så senere kunne eksportere
>derfra til et andet og bedre mail program. Hmm, det må jeg vist

Lige præcis

Det kan du nemlig.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 13-08-02 22:20

> [...]

>Du kender vel ikke tilfældigvis et email program som kan importere
>mail filen og addressebogen fra det gamle MS Exchange ?

The Bat

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Mogens

Dato : 13-08-02 23:54

On Tue, 13 Aug 2002 23:19:35 +0200, Morten Bowman Hansen
<morten@NOSPAMbowman.dk> wrote:
>The Bat

Svindel og humbug.

Har lige prøvet The Bat og den kan