Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop 6 - Disc error
Fra : JOE

Dato : 18-02-01 11:06

Jeg anvender Photoshop 6.0 under Windows 2000. Når jeg vil printe fra
Photoshop påmin Epson Stylus Photo 870 (USB) får jeg følgende
fejlmeddelelse:

Disk Error - 36 occured while reading or writing to a scratch disk. Sorry,
but this error is unrecoverable. Samtidig kommer åbner EPSON status monitor
og kommer med en meddelelse, som lyder: "A communication error has occured.
Check all cable connections and make sure all devices are on. If the device
was was turned off during printing, cancel the print job. If the error still
does not clear, see the manual's troubleshooting section to cancel the
error."

Er der nogen som har gode råd til hvorledes jeg løser dette problem?

På forhånd tak for hjælpen derude.....

Fra : Thomas

Dato : 18-02-01 19:50

JOE <joe64@NOSPAMe-mail.dk> skrev i en news:96o6pt$ql6$1@news.opasia.dk...
> [...]
> error."
>
> Er der nogen som har gode råd til hvorledes jeg løser dette problem?

Nu er det vel ikke bare Win2000 og deres mangel på drivere, som er skyld i
dit problem? Prøv at snakke med Adobe, du er sikkert ikken den eneste, som
har den kombination af OS og printer og samtidig bruger PS. Hvis det er et
udbredt problem, har de sikkert en løsning, hvis de ikke har hørt om det, så
prøv at geninstallere PS.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simble, that it can't be done vrong.

Fra : JOE

Dato : 18-02-01 21:39

Jeg har prøvet med geninstallation af såvel printer som Photoshop

Fra : B. Jacobsen

Dato : 18-02-01 21:00

Det kunne også godt være et spørgsmål om plads på dit C drev eller hvor du
nu har scratchdisken.
Der skal være rigtigt meget fri plads når Photoshop kører.

Kh
Bjørn

Fra : JOE

Dato : 18-02-01 21:40

Der er mere end 5GB ledig plads på drev C.

Fra : h. briandz

Dato : 18-02-01 22:06

On Sun, 18 Feb 2001 21:39:44 +0100, in dk.edb.grafik "JOE"
<joe64@NOSPAMe-mail.dk> wrote:

>Der er mere end 5GB ledig plads p} drev C.

K|rer du andre programmer samtidig?
Hvor meget ram har du?
Hvilket drev har du sat photoshops scratch-disk til?
Hvor mange (store) billederfiler har du haft }bnet inden du printer
ud?
Printer du ud fra photoshop eller fra et andet program?

Den photoshop er en rigtig pladsgris...

HB

Fra : Stefan Mylleager

Dato : 19-02-01 02:30

For mig lyder det som den bug i photoshop som er blevet virkelig slem i 6'eren.
Programmet gør et eller andet sært med at spise ram fra
kommunikations-protokollerne eller sådan noget, hvilket resulterer i
netværksfejl, og, i 6'eren, error -36. Adobe har anderkendt problemet men er
ikke kommet med et patch. Indtil de gør, kan man undgå fejlen ved at skrue
photoshops maximale ramforbrug ned til under 30% i preferences. Prøv om det
hjælper.

-stefan