Email - PHP
Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 11-08-02 16:41

Hej..
Jeg har lige et hurtigt JA/NEJ spørgsmål..
Er der muligt at hente email via PHP, direkte ind i en browser...?

Mvh. Kasper B. Rasmussen
k.birk@email.dk
www.kbirk.dk
ICQ: 57859508

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-08-02 16:42

On Sun, 11 Aug 2002 17:41:29 +0200
"Kasper B. Rasmussen" <k.birk@email.dk> wrote:
> Hej..
> Jeg har lige et hurtigt JA/NEJ spørgsmål..
> Er der muligt at hente email via PHP, direkte ind i en browser...?

JA! (du bad selv om det)

--
Kim Schulz - Freelance Development | Don't ever slam a door; you
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | might want to go back.

Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 11-08-02 16:54

> JA! (du bad selv om det)

Fedt..! Jeg havde faktisk regnet med et nej. Er det noget som er nemt, som
feks. når man sender med php, eller er det en videnskab..?

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 11-08-02 16:58

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Kasper B.
Rasmussen" <k.birk@email.dk> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>Fedt..! Jeg havde faktisk regnet med et nej. Er det noget som er nemt, som
>feks. når man sender med php, eller er det en videnskab..?

Det er væsentligt sværere end at sende. Da du skal forbinde til
serveren, og parse input, osv.
Dog kan du med fordel benytte eksisterende klasser til formålet osv.,
så bliver opgaven noget mere overskuelig.
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 27105580
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-08-02 17:09

> Fedt..! Jeg havde faktisk regnet med et nej. Er det noget som er nemt, som
> feks. når man sender med php, eller er det en videnskab..?

Well... der findes jo webmail systemer i PHP... så selvfølgelig kan det
lade sig gøre... situationen er reelt den samme...

Kig på:
http://www.php.net/imap

I tilfælde af det er for nemt kan du jo lege med:
http://www.php.net/manual/en/function.fsockopen.php

Men så skal du måske lidt dybere ind i hvilken POP/IMAP server du
kører... samt RTF'en til POP3/IMAP ;)

mvh
Johan

Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 11-08-02 17:16

> [...]
> http://www.php.net/manual/en/function.fsockopen.php
>
> Men så skal du måske lidt dybere ind i hvilken POP/IMAP server du

OKay tak for det.. Men jeg tror jeg skal være lidt bedre til PHP for at
forstå noget af det... Er der nogen som har en bid kode, hvor man kan se
hvordan det ser ud og fungere...?

Mvh. Kasper B. Rasmussen
k.birk@email.dk
www.kbirk.dk
ICQ: 57859508

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-08-02 17:29

> OKay tak for det.. Men jeg tror jeg skal være lidt bedre til PHP for at
> forstå noget af det... Er der nogen som har en bid kode, hvor man kan se
> hvordan det ser ud og fungere...?

Tjek sourcen på nogle af disse projekter...
http://freshmeat.net/search/?q=webmail+php§ion=projects

mvh
Johan

Fra : Larz

Dato : 11-08-02 19:13

Johan Holst Nielsen wrote:
> Men så skal du måske lidt dybere ind i hvilken POP/IMAP server du
> kører... samt RTF'en til POP3/IMAP ;)

RTF? Mener du RFC?

   POP3 <http://www.faqs.org/rfcs/rfc1939.html>
   IMAP <http://www.faqs.org/rfcs/rfc2060.html>

--
-
Lars

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-08-02 22:24

On Sun, 11 Aug 2002 20:13:04 +0200, Larz <lp@your-pants.coder.dk>
wrote:

>   POP3 <http://www.faqs.org/rfcs/rfc1939.html>

RFC1939 kan i øvrigt anbefales, hvis man ikke er vant til at læse
RFC'er. POP3 er umådelig simpel, og RFC'en er kort og velskrevet.

--
- Peter Brodersen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-08-02 11:25

> RTF? Mener du RFC?

*LOL* Jeps... der gik jeg vidst for meget ind i mit arbejde (sidder og
udvikler lidt på et RTF modul ;) )... selvfølgelig RFC...

mvh
Johan

Fra : Andre

Dato : 12-08-02 17:09

Kan man ikke hente et (næsten) færdig modul et eller andet sted også smide
det op på ens webhotel også læse sine mail, evt. også fra et par andre
udbydere ??

Jeg har prøvet en, men den virker ikke da der mangler et IMAP modul hos mit
webhotel, som er cliche.dk

Kasper B. Rasmussen <k.birk@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aj60dk$bvl$1@news.cybercity.dk...

Fra : Regin Larsen

Dato : 12-08-02 17:40

Du kan prøve http://instantwebmail.sourceforge.net.

(ps. læs lige http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html)

--
Regin

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-08-02 17:55

> Du kan prøve http://instantwebmail.sourceforge.net.

Eller:
http://freshmeat.net/search/?q=webmail+php§ion=projects

Som jeg referede til tidligere...
Der er vist også et par stykker imellem der ikke bruger IMAP extension'en ;)

mvh
Johan

Fra : Andre

Dato : 13-08-02 18:25

> Du kan prøve http://instantwebmail.sourceforge.net.

Virkere ikke:

open(C:\PHP\sessiondata\sess_8c30043b56b8ad295e8c544e9172646f, O_RDWR)
failed: No such file or directory (2)

Warning: open(C:\PHP\sessiondata\sess_8c30043b56b8ad295e8c544e9172646f,
O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in Unknown on line 0

Warning: Failed to write session data (files). Please verify that the
current setting of session.save_path is correct (C:\PHP\sessiondata) in
Unknown on line 0