netkort
Fra : Anders

Dato : 11-08-02 13:58

Jeg har fået et netkort til en bærbar, men aner ikke hvordan det skal
bruges...
Det er et 3COM Megahertz, 10 mbps LAN+ 56k Modem, PC card with XJACK
Connector, model 3CXEM556 B-INT.
Er kortet noget værd og hvordan får jeg det sat til telefonstik eller
kabelmodem?

Håber på hjælp...
/Anders

Fra : Søren

Dato : 11-08-02 19:34

er der ikke nogen der har en bærbar computer der ved dette?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-08-02 08:17

"Søren" <no@spam.dk> wrote in message news:aj6am5$b6v$1@sunsite.dk...
> er der ikke nogen der har en bærbar computer der ved dette?

Vi har set Anders' spørgsmål. Du behøver ikke at gentage ham.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-08-02 08:19

"Anders" <no@spam.dk> wrote in message news:aj5n0i$r83$1@sunsite.dk...
> Jeg har fået et netkort til en bærbar, men aner ikke hvordan det skal
> bruges...

Hvad er det du ikke forstår?

> Det er et 3COM Megahertz, 10 mbps LAN+ 56k Modem, PC card with XJACK
> Connector, model 3CXEM556 B-INT.

Har du installeret det.

> Er kortet noget værd og hvordan får jeg det sat til telefonstik eller
> kabelmodem?

Kvaliteten er som ved andet fra 3com. Jeg ville ikke købe det.

Har du specialkablerne med?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Skriv _under_ det I svarer på. Spørgsmål først, svar bagefter.
Det er jo ikke Jeopardy.

Fra : Martin S.

Dato : 12-08-02 13:42

> Kvaliteten er som ved andet fra 3com. Jeg ville ikke købe det.

3com er jo ellers noget af det bedste.. især indenfor netværk (netkort,
switch etc.).
Ja de er sågar også dyrere, men med 3COM følger kvaliteten med.
Så den kommentar er vel lidt malplaceret..

Martin S.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-08-02 15:47

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> wrote in message
> 3com er jo ellers noget af det bedste.. især indenfor netværk (netkort,
> switch etc.).

Ikke der hvor jeg færdes. Der er 3com noget af det mest problematiske
hardware.

Hvorfor tror du at 3com er droppet som leverandør til EUC Syd?
Fordi det er toppen af poppen?
Fordi det virker hvergang?
Fordi der aldrig er problemer?

> Ja de er sågar også dyrere, men med 3COM følger kvaliteten med.

Det fortæller intet om kvalitet.

> Så den kommentar er vel lidt malplaceret..

Nope. Det er ramme alvor.

Køb Intel eller HP til netværket. Det er mit gode råd.

Fra : Anders

Dato : 12-08-02 15:34

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det du ikke forstår?
Undskyld men jeg troede at denne gruppe var for alle; også folk der ikke
lige ved lige så meget om edb som dig...

> Har du installeret det.
Jeg har ikke installeret det eftersom jeg ikke har nogen bærbar computer
(hvilket du selvfølgelig ikke kunne vide). Jeg har fået det foræret af et
familiemedlem der har fundet det og ikke vidste hvad det skulle bruges til.

> Har du specialkablerne med?

Aha, der skal bruges specialkabler - hvordan ser de ud? Er det nogen man kan
købe løse? Er det et adapterstik/kabel fra XJACK til RJ45?
Jeg kender en der har en ældre fujitsu 120 mhz bærbar. Kan kortet bruges
hertil såfremt der er en pcmcia-port?

Mvh. Anders

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-08-02 15:43

"Anders" <no@spam.dk> wrote in message news:aj8h0h$oju$1@sunsite.dk...
> Undskyld men jeg troede at denne gruppe var for alle; også folk der ikke
> lige ved lige så meget om edb som dig...

Du har jo lissom ikke specificeret det du ikke forstår. Jeg er jo ikke
tankelæser, vel...?

> Jeg har ikke installeret det eftersom jeg ikke har nogen bærbar computer
> (hvilket du selvfølgelig ikke kunne vide).

Se det var den første brist. Er der andet du ikke har fortalt, men som kunne
være nyttig info?

> Jeg har fået det foræret af et
> familiemedlem der har fundet det og ikke vidste hvad det skulle bruges
til.

Det skal bruges til et PCMCIA-slot. Nogle stationære har et. Der fås også
PCMCIA-PCI konvertere.

> Aha, der skal bruges specialkabler - hvordan ser de ud?

Der er et stik i hver ende... Hvordan tror du de ser ud?

> Er det nogen man kan købe løse?

Det tænker jeg. Spøg feks Zitech.

> Er det et adapterstik/kabel fra XJACK til RJ45?

Kunne tænkes

> Jeg kender en der har en ældre fujitsu 120 mhz bærbar. Kan kortet bruges
> hertil såfremt der er en pcmcia-port?

Ja.

Fra : Anders

Dato : 12-08-02 16:51

> [...]
> PCMCIA-PCI konvertere.

> Der er et stik i hver ende... Hvordan tror du de ser ud?

Du er godt nok smart hva'!? Men tak for hjælpen...trods alt!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-08-02 17:20

"Anders" <no@spam.dk> wrote in message news:aj8lgf$dmd$1@sunsite.dk...
> Du er godt nok smart hva'!?

Hvad ville du ha' jeg skulle skrive? Jeg har ikke 3com...

> Men tak for hjælpen...trods alt!

You're wellcome

Fra : Jens Kristoffer Niel~

Dato : 14-08-02 18:03

On Mon, 12 Aug 2002 16:34:14 +0200, "Anders" <no@spam.dk> wrote:

>"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

>Aha, der skal bruges specialkabler - hvordan ser de ud? Er det nogen man kan
>købe løse? Er det et adapterstik/kabel fra XJACK til RJ45?

Nej, der er ikke specialkabler til de PCMCIA-kort, der bruger XJACK.
Du tager bare det almindelige RJ45 stik og sætter i dit XJACK stik.

/Kristoffer