Problemer med telefonnetværkets singalstyr~
Fra : khm

Dato : 18-02-01 00:29

Hejsa

Jeg har en Nokia 6210, som en del gange står og skifter mellem fuld signalstyrke og næsten ingen/ingen signalstyrke. Den har software version 3.01. Er det min tlf. der er i stykker, eller skal den bare have en software opdatering??? Det skal lige siges jeg bor i Holstebro området i Midtjylland, men det er ikke kun her den gør det, den har også gjort det i andre byer jeg har været i. Er der nogen der har oplevet det samme som mig????

mvh

khm
fjern xxx i min e-mail.

Fra : Stephen Møller

Dato : 18-02-01 21:10

Et af problemerne kan være at der hvor du bor har din udbyder et svag 1800
net og et stærk 900 net og så ved telefonen ikke hvad den skal vælge.
Telefonen vil jo helst være på 1800 nettet.
I Danmark er problemmet hos TDC og Sonofon fordi de har begge net 900/1800.
Problemmet kommer også når mobilix og telia få 900 net.
Problemet er over hele landet, hvis der er et stærk 1800net og et svag
900net.

Fra : jan steen sørensen

Dato : 19-02-01 06:56

Selvfølgelig kan det opleves som et problem, men:

Når telefonen IKKE er i samtale, vil den søge net (ca hver 6. min.), vælger
den her et 1800 net, (og her vil den forsøge at finde kraftigere sendere).
Du etablere en samtale medens den er i 1800 net, og signalstyrken falder til
under det acceptable, vil den typisk skifte (i samtalen) til 900 net - dette
skulle ikke bemærkes af dig eller modparten når den skifter
(operatørafhængigt, hos Telia skifter den p.t. til Sonofon (høres kun af
dig: bib-bib) - indtil de får etableret deres eget 900 net).

Den største fordel ved at den "helst" vil være på 1800 er størst kapacitet -
flest ledige talekanaler, forudsat at der er signal nok!