kobberbryllup
Fra : lhs

Dato : 09-08-02 16:15

Hej

Konen og jeg holder kobberbryllup til efteråret, vi vil gerne undgå alt
familie faldelrallen og vil afsted på forlænget week-end (Fredag til
tirsdag) med ungerne. Men vi savner lidt inspiration til et godt familien
venligt sted i november - jeg har både overvejet prag og sverige, men pga.
vejret i november gider jeg ikke køre i sne eller glatføre så det bliver vel
inden for landets grænser. Som sagt inspiration søges, kender i et godt
hotel, sommerhus eller `sted´ hvor ungerne får lige så meget ud af det som
os voksne ? (Pris spiller en rolle, det må ikke koste en herregård...)

lhs

Fra : Flinkesen

Dato : 09-08-02 16:25

Hvad med Lalandia?? Dejligt varmt badeland for ungerne (og jer),
aktiviteter, spisesteder og mulighed for at tage på ture i området.

www.lalandia.dk

God tur hvor end I havner

Flinkesen

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 09-08-02 16:25

> [...]
som
> os voksne ? (Pris spiller en rolle, det må ikke koste en herregård...)

Hvad med et af Dansk folkeferies feriecentre

mvh
Bendt

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-08-02 16:29

"lhs" <shane@get2net.dk> writes:

> [...]
> hotel, sommerhus eller `sted´ hvor ungerne får lige så meget ud af det som
> os voksne ? (Pris spiller en rolle, det må ikke koste en herregård...)

Hvad med Lalandia eller et af Danlandene? De er godt nok lidt pebrede,
men om det er en herregård er jo lidt op til ens egen økonomi.

Ellers kan jeg fortælle at i hvert fald Novasol nogle steder er
begyndt at samarbejde med lokale badeland. Da vi lejede et sommerhus i
Vejers Strand kunne vi i hvert fald se at nogle af dem der boede i
sommerhus i området havde gratis adgang til badeland med sommerhuset.

Ellers er der Weissenhäuser Strand, som er noget Lalandialignende ikke
så langt fra den tyske grænse. Der er et rigtigt
"forkæl-dig-selv"-område som I voksne kan nyde. Børnene er, når man
har kobberbryllup, ofte i en alder hvor de godt kan passe sig selv et
par timer.

Det var sådan hvad jeg lige kunne finde på, jeg håber I får nogle gode
dage.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 10-08-02 17:31

"lhs" skrev:
> Som sagt inspiration søges, kender i et godt
> hotel, sommerhus eller `sted´ hvor ungerne
> får lige så meget ud af det som os voksne ?

Skallerup Klit Feriecenter i Nordjylland.

Kender efterhånden rigtigt mange der har været der, og hver en familie har
været begejsterede (de fleste af dem vender tilbage flere gange).

Jeg har ikke selv været på Lalandia, Fanø Badeland og lignende centre - så
jeg ved ikke præcis hvad det er der gør Skallerup Klit så specielt at
opleve. Men det er nok en kombination af det hele:

Man bor i huse der ligger spredt rundt i klitterne ud til havet. Midt på det
store område ligger det fælles center, med tropisk vandland, svømmehal,
indendørs og udendørs idrætsfaciliteter (badminton, tennis, fodbold osv)
restaurant og kiosk. Husene er dejlige, med køkken, tv-stue, soveværelser,
bad, og der kan vælges mere eller mindre luksus afhængig af ens pengepung
(f.eks. spabad).

Hvis man vil på tur, er hele området nord for Hjørring rigt på oplevelser.
Se f.eks. Mårup kirke der hænger på klippekanten, Nordsømuseet i Hirtshals
(et stort akvarium), fiskermiljøet i Hirtshals, Ørnereservatet. Find selv
mere på www.visitnord.dk

Skallerup Klit Feriecenter: http://www.skallerup.dk/

Mvh, Lars

Fra : lhs

Dato : 10-08-02 18:48

Hej

Takker forløbigt mange gange for jeres indlæg, vi gransker dem med stor
iver, hvis I har flere så læg dem bare ud. Også gerne lidt utraditionelle.

Lars HS

Fra : Chevy Power

Dato : 12-08-02 11:37

> Hej
>
> Takker forløbigt mange gange for jeres indlæg, vi gransker dem med stor
> iver, hvis I har flere så læg dem bare ud. Også gerne lidt utraditionelle.

Jeg har en have der skal lægges om - det må I da gerne komme og hjælpe med
:)

Det var så lidt til den utraditionelle afdeling
--
Brian Sørup
Chevy Camaro 454

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-08-02 19:45

> [...]
det som
> os voksne ? (Pris spiller en rolle, det må ikke koste en herregård...)

Jeg har dette forslag.

http://home.t-online.de/home/Hotel.Schwalenberger.Malkasten/

Det er økonomisk endda meget overkommeligt, og det er et fremragende
sted i alle henseender.

Det ligger ca. 1 times kørsel sydvest for Hannover, og man kan derfor nå
stedet til eftermiddagskaffen, fra alle steder i DK.

I november er der heller ingen væsentlig forskel på klimaet de to
steder, så der bliver ingen glatte veje.

Først og fremmest er det anderledes, og det synes jeg en ferie skal
være.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Aksel

Dato : 17-08-02 22:06

> [...]
> steder, så der bliver ingen glatte veje.
>
> Først og fremmest er det anderledes, og det synes jeg en ferie skal

Vi har været der denne sommer, de havde et tilbud 4 overnatninger med
halvpension for 140 Euro, knap 1200 kr for voksne.
I dette tilbud var aftensmaden god men naturligvis ikke overdådig, stort
morgenbord, værelserne var som altid i Tyskland meget velholdte.
Stedet kan anbefales, byen er lille, hyggelig men totalt uden natteliv.

Hilsen Aksel

Fra : Marianne

Dato : 11-08-02 13:19

> [...]
> tirsdag) med ungerne. Men vi savner lidt inspiration til et godt familien
> venligt sted i november - jeg har både overvejet prag og sverige,

Hvis økonomien tillader det - Barcelona er et kanon godt sted !

Der ville jeg i hvert fald gerne hen igen-igen(-igen * flere), og der er
masser for børn. Vores små på 2 og 4 havde vi i hvert fald ingen problemer
med.

Der eksisterer forskellige storby-weekend-arrangementer.

mvh
Marianne