Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:
> Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:
>
> > Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:
> >
> > > Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:
> > >
> > > > Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Kan det være rigtigt at man ikke kan printe en oversigt over
> > > > > emails i en "gruppe" (entourage både 2001 og X versionen) der er
> > > > > ingen problemer med at printe een "contact" ud..
> >
> > > > Ja jeg har ikke problemer med at printe dem, du kan eksportere dem
> > på > flere måder: Træk til skrivebordet (eller en mappe) eller træk
> > direkte > ind i en teksteditor, f.eks. BBEdit. eller vælg Save As... i
> > File > menuen og gem som Simple Text, HTML eller Entourage mailbox.
> > Entourage X > er et knippelgodt program. Har lige prøvet og hvis der en
> > enkelt kontaktperson kan du godt trække den ud (bliver lagt som en .vcf
> > fil) og åbne i bbedit, men grupper kan man ikke trække ud
kan du
> > virkelig printe en gruppe ud ? desuden når man exporter er det alle
> > brugerne, ikke kun den gruppe man har valgt... skal bruges til at man
> > kan printe alle navnene og deres email ud og vedhæfte den skrivelse man
> > har mailet dem.
>
> Hej, men er det er der hedder brevfletning ( mail merge) og det kan du
> jo lave fra Word.
Er der nogle væsentlige forbedringer i Entourage, man går glip af, hvis
ikke har X-versionen?
De af os, der endnu ikke har fået en maskine med kapacitet til Mac OS X,
er jo mig bekendt afskåret fra at opgradere Office-programmer.
Jeg tror, jeg så på en Mac/MS-side forleden, at Entourage-X endnu ikke
er udviklet til Palm sync. Kan det passe?
Jeg har nu endelig fundet en løsning på, hvordan jeg kan skrive og
printe min undervisningsolanlægning (folkeskole). Jeg har oprettet en
ekstra bruger i Entourage, der hedder Skole. Hver eneste opgave og
lektion indføres som Event. Undervisningens indhold skrives i
informationsvinduet til den enkelte event. Her er der ubegrænset plads.
Mit problem har været at finde et program, hvor al denne tekst kunne
vises og printes. Sædvanligvis er pladsen afhængig af aftalens varighed.
Det kan gøres i Entourage med listevisning. Jeg har ikke mødt andre
programmer med denne mulighed. Og det er i øvrigt en facilitet, der
interesserer MS og Bible-forfatterne uendelig lidt.
Der er kun den ulempe, at hvis jeg opretter Kristendomskundskab i 5.
lektion torsdag som Recurring Event, kan jeg ikke skrive individuelt
indhold i de enkelte forekomster. Derfor må jeg oprette lektionen på ny
40 gange. Der er heller ikke mulighed for at kopiere eller dublere en
event (som der vist er i Palm Desktop).
Ved siden af oprettes linkede noter med materiale- og
repertoireoversigter (opsamling af hvad den enkelte klasse har sunget og
spillet i musiktimerne).
Denne kalender skal ikke synces med den håndholdte Palm. Det skal kun
den user, der bærer mit navn. Men jeg ville gerne have, at de to
kalendere kunne dele udvalgte aftaler og adresser. Kan man foretage en
sync mellem to Entouragebrugere på computeren, uden at det skal have
nogen berøring med den sync, der foretages til den håndholdte?
Man vælge, hvilke personer i adressebogen, der skal synces. Man kan ikke
afmærke events. Hvis man kunne det, var det slet ikke nødvendigt at
splitte op i to brugere.
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt