kattens alder
Fra : Cindie Iwersen

Dato : 09-08-02 13:09

Hejsa

Kæresten og je har snakket lidt om hvor gammel en kat egenligt i menneske
år. Er der nogen som kan hjælpe mig.
Nåja inden jeg glemmer det, her i sommer så jeg den reklamefilm med den kat
fra barcadi rommen herinde, men jeg kan desværre ikke finde den, er der en
som gider at sende mig en link til siden? Please

mvh Cindie, Pjevs og Gizmo

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-08-02 13:17

In article <aj0bbg$mlp$1@sunsite.dk>, Cindie Iwersen <ciwr@obel.auc.dk>
wrote:

> [...]
> fra barcadi rommen herinde, men jeg kan desværre ikke finde den, er der en
> som gider at sende mig en link til siden? Please

Tag et kig på min hjemmeside Jeg har en "menneske-katteår-omregner"
liggende dér

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 09-08-02 13:23

Katteår

Jeg fik i sin tid af vide at de første 3-4 år var lidt lumske men derefter
kunne man blot ligge 4 år til altså:

Menneske år Katteår
1 16-17
2 23-24
3 28-30
O.S.V
Om det er rigtigt ved jeg ikke, men jeg tror faktisk ikke der er nogen der
er blevet helt enige om det endnu eller hvad? er der nogen af jer andre der
ved bedre

Randi

Fra : Denise

Dato : 09-08-02 13:50

Hej Randi, jeg tror da der skal byttes om, så 1 katteår = 16-17 menneskeår,
eller er det mig der er gal på den.
Hilsen Denise

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 09-08-02 13:53

> Hej Randi, jeg tror da der skal byttes om, så 1 katteår = 16-17
menneskeår,
> eller er det mig der er gal på den.
> Hilsen Denise

Jo selvfølgelig ! Det er da mig der sover i timen... Det er godt du er
vågen. Det er selvfølgelig lige omvendt.

Altså:

Katte år menneske år
1 16-17
2 23-24
3 28-30
O.S.V

Randi

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 09-08-02 23:25

En af mine kattebøger - "Spørg dyrlægen om katten" - siger følgende om
kattealder i fht. menneskealder:

Kat Menneske
6 mdr.-14 år
1 år - 16 år
3 år - 20 år
6 år - 30 år
8 år - 40 år
9 år - 50 år
11 år - 60 år
13 år - 70 år
16 år - 80 år
20 år - 90 år

Mvh. Else.

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 10-08-02 15:58

Hejsa

Mange tak for hjælpen. *s*
Min kæreste er bare helt uening med listen, han mener at man skal tage
kattens alder og gange det med 7.
Så nu har jeg problemet med at forklare ham det. suk.
Det går nok.
mvh Cindie, Pjevs og Gismo

Fra : Elwarth

Dato : 10-08-02 16:21

Hej Cindie!

> Min kæreste er bare helt uening med listen, han mener at man skal tage
> kattens alder og gange det med 7.

Så vidt jeg ved, er det hundes alder, man kan regne ud på den måde.

Venligst
Dorthe

Fra : Jette

Dato : 10-08-02 17:44

"Elwarth" skrev:
> Så vidt jeg ved, er det hundes alder, man kan regne ud på den måde.

Jeps! Det er nemlig også hvad jeg altid har hørt.

Mvh. Jette

Fra : JensenJS

Dato : 10-08-02 22:41

> Kat Menneske
> 6 mdr.-14 år
> 1 år - 16 år
> 3 år - 20 år
> 6 år - 30 år
> 8 år - 40 år
> 9 år - 50 år
> 11 år - 60 år
> 13 år - 70 år
> 16 år - 80 år
> 20 år - 90 år

Prøv på netdyredoktor, de er altid gode at holde sig til
http://www.netdyredoktor.dk/Nyhedsbrev_marts_2001/Den_aeldre_kat/den_aeldre_kat.html

mvh JensenJS

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 11-08-02 18:38

Hej

Jeg skal sige fra min kæreste at det tror han stadig ikke på. Han tager et
faglig møde med sin kat nu for at få det mysterium opklaret. Gismo kan ikke
være 58 år gammel og te sig som en ren dræbermaskine, han ter sig simpelhen
som løver i Zoo. Man skal kende ham godt for at komme i nærheden af ham
ellers så går det alt mulig andet. Turen i det frygtelige gad gennem
kloarkafløbet og ned i maven. Jeg har set og observeret ham Jeg advarer folk
han er en dræbermaskine og man er ikke en dræbermaskine når man er 58 år
gammel og på vej til plejehjem og pension. Men jeg kan selfølgeligt spørge
om han har sendt sin pensionansøgning ind. Der må vare en kattefagforening.
Men ok han er måske ikke helt ung men næppe de 58. Han har godt nok lidt
hvide hårtotter i ørerne, men det er nok han temperment og hans
agressivitet, han er nemlig husets konge og vagtmester.

mvh Gismos fodermester

PS. Jeg vil lige sige at Giosmo er 10 gammel.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-08-02 22:58

In article <aj67ck$r5f$1@sunsite.dk>, Cindie Iwersen <ciwr@obel.auc.dk>
wrote:

> Gismo kan ikke
> være 58 år gammel og te sig som en ren dræbermaskine, han ter sig simpelhen
> som løver i Zoo.

Tjah, nu er alder jo noget relativt Jeg mener, jeg læste for nylig
om en mand _højt_ oppe i 90'erne, der spillede tennis og var
vinterbader... der var guderne må vide hvor mange trin ned ad en skrænt
til den strand han brugte, men det gik som smurt! Han var sgi mere
aktiv end mange på 50.. Hvorfor skulle det ikke kunne være det samme
med katte

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 12-08-02 12:00

Hejsa Ann

Det vil jeg sige videre til kæresten. *s*

mvh Cindie, Pjevs og Gismo

Fra : Jette

Dato : 14-08-02 20:45

"Ann Rudbeck" skrev:
> [...]
> til den strand han brugte, men det gik som smurt! Han var sgi mere
> aktiv end mange på 50.. Hvorfor skulle det ikke kunne være det samme

Ja, jeg kender da også flere menneskelige "dræbermaskiner" omkring de 60
... så det argument må Cindie's kæreste længere ud på landet med.

Jeg tror på at vi langt hen ad vejen selv vælger hvornår vi vil være
gamle. Nogen sætter sig ned og giver op når de er 60 og andre er i fuld
vigør til de er ... ja, til den dag de dør

Sådan er det vel også med katte ... de bestemmer jo selv alting, så
hvorfor ikke også det *S*

Mvh. Jette

Fra : JensenJS

Dato : 15-08-02 09:15

> [...]
> vigør til de er ... ja, til den dag de dør
>
> Sådan er det vel også med katte ... de bestemmer jo selv alting, så

Det har nok også en del med den måde vi lever på, mennesker fylder sig
med alverdens mindre eller meget mindre sunde ting, der slider på os
Men de katte der er så heldige at bo hos nogen der virkelig holder af
dem, får det bedste af det bedste, og vi holder øje med de mindste tegn
på sygdom, når VI ikke har det godt så går det nok, men når Misser er
syg sidder vi herinde og vælter vores bekymring ud over gruppen som er
parat med råd og vejledning med det samme, jo vores katte har det godt
så hvorfor skulle den sygne hen og opgive livet, nul der skal spurtes
og helst meget.

Jeg opfinder hermed et Katte ordsprog
Brug livet til det sjove
Lad slaven ta det grove.