underlig sortering??
Fra : Thomas

Dato : 09-08-02 13:13

heysa jeg er ved at lave en highscorelist men den sorterer
underligt....???

hvis jeg feks. har følgende score 50,100,200,300,400,600

så skriver den:
600
50
400
300
200
100

Men hvis jeg ændre scoren i databasen fra 50 = 050

Så viser den det rigtigt ???

Er der nogen der har et svar på det ??

hilsen

Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-02 14:25

Thomas skrev:

>hvis jeg feks. har følgende score 50,100,200,300,400,600

> [...]

Klart. De er sorteret efter det første ciffer.

>Men hvis jeg ændre scoren i databasen fra 50 = 050
>Så viser den det rigtigt ?

Ja, for 0 er mindre end alle de andre tals første ciffer.

--
Bertel

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 09-08-02 14:48

Thomas wrote:
> heysa jeg er ved at lave en highscorelist men den sorterer
> underligt....???

Du bruger sandsynligvis et felt af typen char, varchar eller noget i den
stil. De skal sorteres på den måde.

> Er der nogen der har et svar på det ??

Jeg vil tro du kan opnår det ønskede ved at ændre typen til int(integer =
heltal).

I øvrigt handler dette spørgsmål om databaser, og hører derfor til i
dk.edb.database.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 09-08-02 21:41

Andreas Kleist Svendsen wrote:

> I øvrigt handler dette spørgsmål om databaser, og hører derfor til i
> dk.edb.database.

Gad vide hvor jeg fik den idé fra, det står jo ingen steder. Nå, skidt,
medmindre du bruger en database til dit projekt, så glem bare hvad jeg
skrev.
--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 09-08-02 16:05

Thomas wrote:
> [...]
> 200
> 100
>
> Men hvis jeg ændre scoren i databasen fra 50 = 050

Prøv med natsort().

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Thomas

Dato : 10-08-02 11:55

Det hjalp at ændre tabellen til int.