Java, databaser + xml bog
Fra : Max Rotvel

Dato : 20-08-02 16:00

Hejsa

Har I et forslag til en god bog om Java og databaser, gerne med
en masse XML også. Den må gerne forudsætte en vis Java
erfaring...

Venlig hilsen
--
Max (rotvel at mail dot dk)

Fra : Morten

Dato : 21-08-02 09:34

Max Rotvel wrote:
> Hejsa
>
> Har I et forslag til en god bog om Java og databaser, gerne med
> en masse XML også. Den må gerne forudsætte en vis Java
> erfaring...

Mener du en bog om Java i forbindelse med XML databaser eller
en bog om Java og relationelle databaser (JDBC)?

JDBC: Jeg blev selv ret skuffet da jeg i sin tid læste O'Reily's
bog om JDBC. Læs hellere Sun's tutorial og se på java.sql.* API'et.

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jdbc/index.html

XML: Man kan lave mangt og meget med XML, jeg vil foreslå at du
prøver at lege med nogle parsere så du kommer igang med DOM og SAX.

http://xml.apache.org/xerces2-j/index.html
http://java.sun.com/xml/jaxp/dist/1.1/docs/tutorial/

XML+DB: Opbevaring af XML i databaser. Dette handler mere om XML end
det handler om Java.

http://www.xmldb.org/resources.html#articles_and_papers

Mvh Morten

Fra : Max Rotvel

Dato : 21-08-02 15:55

Morten <usenet@kikobu.com> wrote:

> Mener du en bog om Java i forbindelse med XML databaser eller
> en bog om Java og relationelle databaser (JDBC)?

Helst en om begge dele . Men JDBC har helt klart størst
prioritet.

> JDBC: Jeg blev selv ret skuffet da jeg i sin tid læste O'Reily's
> bog om JDBC. Læs hellere Sun's tutorial og se på java.sql.* API'et.
>
> http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jdbc/index.html

Det vil jeg gøre, men jeg vil nu helst have en bog jeg kan
slæbe med på stranden og den slags.

Tak for tippene.
--
Max (rotvel at mail dot dk)

Fra : Max Rotvel

Dato : 23-08-02 09:36

> [...]
>
> JDBC: Jeg blev selv ret skuffet da jeg i sin tid læste O'Reily's
> bog om JDBC. Læs hellere Sun's tutorial og se på java.sql.* API'et.

Nu kiggede jeg mig selv lidt omkring - O'Reilly's bog får
heller ikke en særlig god anmeldelse her:
http://www.javaworld.com/javaworld/jw-01-1998/jw-01-
bookreview.html

Jeg besluttede mig for Bernard Van Haecke's "JDBCTM 3.0: JAVATM
Database Connectivity", den så fornuftig ud. Her er en
anmeldelse af en tidligere udgave:
http://www.geocities.com/RodeoDrive/1620/books/jdbc.html

Venlig hilsen
--