den bærbare fra føtex...
Fra : Morten Jensen

Dato : 19-08-02 20:59

hej gruppe...

har anskaffet mig ovenstående compaq Presario 723EA (WinXP Home) AMD1100
/ 256MB / 14.1" TFT / 20GB / DVD / 56K / LAN

Men hvordan kommer man ind i bios på sådan en fyr? - jeg vil rode lidt med
ram-tildelingen til det onboard grafikkort der er i maskinen og kan ikke
rigtigt finde instillinger til det i winxp - eller er jeg forkert på den?

hilsen
morten

Fra : Martin S.

Dato : 19-08-02 21:28

"Morten Jensen" <morten.j@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtigt finde instillinger til det i winxp - eller er jeg forkert på den?

Er der ikke en manual med ???

Nå Compaq har det med at tildele knappen F10 til Bios.
Martin S.

Fra : Michael Petersen

Dato : 20-08-02 10:08

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> skrev i

> [...]
> AMD1100

> Er der ikke en manual med ???
>
> Nå Compaq har det med at tildele knappen F10 til Bios.

Compaq har det også med at spærre for tilgang til bios på nogle af deres
Presario modeller.

til Morten: Ring evt til dem på 45 90 45 45

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Tjek mit Roskilde Festival Testforum - http://mcp.amok.dk/RF

Fra : Format C:\\

Dato : 20-08-02 11:53

Husk lige når du fucker op at de (Compaq support) ta'r sig fyrsteligt betalt
for at redde dig hjem når du nu har tweak'et dit grafikkort 1½ frame. Din
rescue cd redder ikke din bios så hut jeg vidsker - fár med lempe.

Format C:

Fra : Morten Jensen

Dato : 20-08-02 14:21

det er sku ikke fordi jeg vil overclocke kortet eller noget...men det er
2-32 mb shared grafik og har fra compaq's side fået tildelt 16mb - hvilket
ikke er nok til at afspille dvd filmene i højeste opløsning i 32 bit -
derfor er jeg interesseret i at tildele kortet yderligere ram....
/morten

Fra : SirWheels

Dato : 21-08-02 20:19

> [...]
> ikke er nok til at afspille dvd filmene i højeste opløsning i 32 bit -
> derfor er jeg interesseret i at tildele kortet yderligere ram....

Det er slet ikke svært.

Når din bærbare starter.. tryk da F10 - Bagefter går du bare ned til noget
med Frame Buffer eller hvad den hedder. Den har vist kun 2 muligheder 16
eller 32.

Tillykke med din bærbare i hvert fald. Presario 700-serien er en flot og
rimelig god serie. Pas dog på med at sætte en PS/2 mus til den, så kan den
finde på at slukke, hvis du altså kun kører med batteri. Kør evt. med en USB
Cordless Mouse fra Logitech. Det kan jeg i hvert fald varmt anbefale.

Pas yderligere på Hot-Fixen Q317277 fra Microsoft. Mange mener, den får den
bærbare til at låse helt uden grund, på alle mulige og umulige tidspunkter.
Jeg mener måske at det også kan have noget med DivX 5-codec'et at gøre, men
er ikke sikker.

Jeg kunne sikkert finde på at skrive meget om mange andre flere gode råd.
Hvis du mangler drivere til andre OS'er, så besøg evt. denne side
http://home.nethere.net/casympa/ og klik 'Drivers'

--
Regards/Hilsen
SirWheels - En glad Scumpaq Presario 700EA ejer