BARCLAY
Fra : Hugh Watkins

Dato : 18-08-02 04:25

resumee

Det er et Scotske navn og hvis han der nybegynder kan spor
Christopher Magnus Barclay tilbage til Svensk officier Colonel David Barclay hvem tjendede Gustavus Adolphus i Sverrige han vil spor
hans ane tilbage til adel Roger de Berchelai circa 30 generation tilbage til circa 1030 i nørdre Frankrig.

Og samtidet til Rudhuborg Jarl http://viking.no/e/france/foundation.html

og viking angreb på Paris AD 820

meget spændende

han skal brug Latin, old Norman French, anglo-saxisk, svensk med flere sprog at læser i kilderne

clan er clan eller familie på dansk også han er et Skotske stammemedlem og har retighed til det tartan
http://www.clanbarclay.com/Photos/sm_GREEN.jpg

Hugh W

http://www.scotlands.com/tp/clan/

http://www.clanbarclay.com/

Major Historical Families
Barclays of the Bank Line
Barclays of Bury Hill Line
Collarnie Line
Gartley Line
Ladyland Line
Mathers Line
Towie Line
Urie Line

Variant Spelling and Associated Family Names

Ardrossan Barklaw Berclie
Barckley Barklay Berekele
Barckly Barkley Berkeley
Barclaye Barkly Tollie
Barclet Barraclough Tolley
Barclye Berckley Towie
Barcula Berclay Towy
Barkla Bercley Tullie

Sweden.
David Barclay of Cheapside, his second son, founded Barclays Bank. In 1621 Sir Patrick Barclay, Baron of Towie, the 17th Laird,
signed a letter of safe conduct in favour of John and Peter Barclay who wished to settle in Rostock in Livonia, on the shores of the
Baltic.

From Peter in five generations was descended Field Marshall Michael Andreas Barclay de Tolly born in 1761. He was made minister of
war in 1810 and two years later given command of the Russian armies fighting against Napoleon. His scorched earth campaign
contributed greatly to Napoleons final downfall.

Barclay de Tolly was created a prince by the Tsar and his memory is still honoured in Russia

Fra : Bente Aaris

Dato : 18-08-02 13:36

> [...]
> signed a letter of safe conduct in favour of John and Peter Barclay
who wished to settle in Rostock in Livonia, on the shores of the

Andreas Barclay de Tolly born in 1761. He was made minister of
> [...]
> contributed greatly to Napoleons final downfall.
>
> Barclay de Tolly was created a prince by the Tsar and his memory is

Oplysning:
Uden at gå så nærmere ind på dem, da jeg ikke ved så meget om dem, og de
ikke er mine,
men jeg kan jeg da lige oplyse for interesserede at de var her i Norge
også, har stødt på navnet flere gange.
Bl.a. i:

Militært mandtal 1722 Voss: Captain Barchlai's Compagnie.
--
En Johan Wilhelm Barclay har døbt et par døtre i Voss 1740-1750 (findes
på Familysearch).
--
Mette Dorthea BARCLAY DE TOLLY (AFN: 1NX4-FWN) Pedigree
Sex: F Family
--------
Event(s): Birth: 1704
<Aurland, Sogn Og Fjordane, Norway> Death: 1782
--------
Parents:
--------
Marriage(s):
Spouse: Jacob Gerhard MEIDEL (AFN: 1NX4-G8W) Family
Marriage: 9 Dec 1733
Aurland, Sogn Og Fjordane, Norway
-------
Individual Record FamilySearchT Ancestral File v4.19
--------
Eleonore Christine (Tina) BARCLAY DE TOLLY (AFN: 1NX4-FRT) Pedigree
Sex: F Family
--------
Event(s):
Birth: Abt. 1720
<Ullensvang, Hordaland, Norway>
--------
Parents:
--------
Marriage(s):
Spouse: Johan Ernst MEIDEL (AFN: 1NX4-FQM) Family
Marriage: 24 Feb 1741
Ullensvang, Hordaland, Norway
---------
(En Meidel var også Capitain i Militært mandtal Voss 1722)
--
Anna Dorothea BARCLAY DE TOLLY (AFN: D38V-L4) Pedigree
Sex: F Family

En Johan W. Barclay død 17/6 1846 begr. 22/6 53 år gml.
Hafslo Prestegjeld Sogn og Fjordene

I FT: Bergen 1865-1900 findes Mogens Tobisen Hansstaff?/Hauchstaff
Barclay
f. 1822 i Urnæs Hafslo Prestegjeld d. 1907 i Bergen.
Gift med Anna Rasmine f. Bruland d.1917
Døtre ant. ugifte lærerinder Ida Sophie f.ca.1855 og Marie Wilhelmine f.
ca.1856,
en søn Johan Wilhelm f. ca. 1853 var ikke med i FT:1865 eller videre
frem.
ant. død ung.

Blandt emigranter:
30.marts 1906 Frithjof Henrik Barclay ugift Massageur
f.1870 i Christiania, Bopæl New York, været hjemme fra Am. paa besøg,
Amk. borger Linje Cunard.

End videre findes der oplysninger på en del flere af dem i Family
Search.
der må søges på henh. Barclay og Barchlay.

Bente Aaris i Norge (dk.født ).
Mine børn kan tale dansk, men ikke skrive dansk,
skulle de evt. udelukkes fra denne gruppe,
hvor er vi så henne?????????????????