Spam
Fra : Hostmaster

Dato : 17-08-02 21:49

Hejsa.

I min hverdag arbejder jeg som hostmaster på et mailhotel.

Mange brugere klager over at de får meget spam på deres adresser.. Det er jo
nok fordi at adressen er for gammel eller de bruger den for meget de
forkerte steder.

Men jeg er også selv træt af det. Kunne man ikke lave en dk gruppe (fx.
dk.edb.internet.spam) der havde målet at folk kunne snakke om måder at
blokere spam, og hænge specifikke smtp servere up som syndere. Jeg har bedt
mine brugere at vidresende e-mails som de er sikre på er spam til en
mailadresse. Der kan jeg se at de er mange gange de samme mailservere der
går igen rund omkring på nettet. Og alt som de tror er spam sender de så til
en anden mail som ender i dev 0. man er vel lidt doven.

Men hvis man nu havde en gruppe hvor man kunne publicere mailservere og
domæner som ikke er at stole på.

Er der nogen som ville læse det og er der nogen der vil lave trafik i den.
??

James

Fra : Jesper Harder

Dato : 17-08-02 21:47

"Hostmaster" <hostmaster@jemmer.dk> writes:

> [...]
> (fx. dk.edb.internet.spam) der havde målet at folk kunne snakke om
> måder at blokere spam, og hænge specifikke smtp servere up som

Gruppen findes allerede -- den hedder bare dk.admin.netmisbrug. Den
handler dog også om andre former for netmisbrug end spam.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-08-02 22:25

> [...]

> Mange brugere klager over at de får meget spam på deres adresser.. Det er jo
> nok fordi at adressen er for gammel eller de bruger den for meget de

Har du overvejet at bruge en eller anden form for filtrering? Du kunne
fx starte blidt med at filtrere i forhold til ORDB (se
<http://ordb.org/>).

--
Jacob - www.bunk.cc
Don't look now, but the man in the moon is laughing at you.