Camping og Grill
Fra : Bent Skovhøj Olsen

Dato : 17-08-02 16:47

Jeg kunne godt tænke mig at starte en debat om grill på campingpladsen.
Vi syntes det er ubehagelig, at sidde en dejlig lun aften på en
campingplads, når det hen ved spisetid, breder sig en kvalm lugt af
tændvæske og brændte bøffer over hele pladsen.
Vi har været på pladser, hvor det er forbud mod at grille , man henviser til
en dertil indrettet plads.
Det er rart, og giver en bedre luft mellem telte og campingvogne.
Hilsen Bent.

Fra : Ris@ger

Dato : 17-08-02 22:57

Det handler om hensyn til mennesker der har andre behov end dig selv.
Hvis du ikke kan holde ud, at der er mennesker omkring dig, der har andre
interesser, andre måder at gøre tingene på, andre vaner, andre
livsindstillinger, andre behov, andre spisevaner osv..... - Så bliv da for
pokker hjemme.......

En af de vigtigste ting vi skal holde fast i som campister er, at der skal
være plads til os alle.
Min personlige mening er, at grill og camping hører sammen som Hans og
Grethe.

mvh

Torben

Fra : Dorte Christensen

Dato : 18-08-02 10:28

Er der ikke en ting vi kan blive enige om og det er at camping er udendørs
liv
og udendørs liv en ensbetydende med grill og hyggen ved at være sammen
om at lave aftensmad.

mvh Dorte

Fra : Kim

Dato : 18-08-02 12:40

Det var dog nok, den meste asociale holdning at have, hvis jeg kom til en
campingplads hvor det var forbudt at grille, ved vognen. Ville jeg finde en
anden plads.

Kim...

Fra : Jensn

Dato : 19-08-02 05:28

> [...]
til
> en dertil indrettet plads.
> Det er rart, og giver en bedre luft mellem telte og campingvogne.

Jeg syntes nu at den omtalte "kvalm lugt" er meget dejlig - det er da
sådan at man typisk siger "hmmm, der er sørme nogen der griller"

Men sådan er man jo så forskellig

Med hensyn til forbudet på enkelte pladser, så tror jeg da nærmere at det
er pga. brandfaren - bare et gæt ?

Mvh.
Jensn

Fra : sogs

Dato : 19-08-02 12:02

Hej Gr.
Et par konstuktive betragtninger :
Man undgår grillos ved:
1. duftfri tænding af grillen
2. knastørre kvalites-kul/briketter der lynhurtigt "brænder rent"
3. grille ved voldsom varme.så man undgår at fedt og saft drypper på
gløderne og oser på mad og omgivelser
her indgår så også tidsfaktor..

De ofte tætte ophold på pladserne kræver nødvendigvis en vis hensyntagen,
dels omkring støj, visuelt, og omkring adfærd - bl.a.affald, og hygiejne i
de
fælles faseliteter. Helt naturligt, at undgå for mange uheldige
"aromastoffer" og røg.

Vi mener altså ikke, at man absolut
har lov til at afbrænde hvad som helst, bare man kalder det;
grill ;)
Vi elsker selv at grille - især resultaterne - men nødvendigvis ikke alle
mellemprodukterne -

Det gælder altså om at finde en campingplads egnet udgave, så alle
tvangsindlagte kan holde ud at deltage.

Mit indtryk er, at man simpelthen ofte griller forkert..

Vi har fundet nogle Fire Up optændingsblokke - der ikke indeholder
petroleum, men er lavet af > ubehandlede fyrretræsspåner og høj kvalitets
paraffin < ligner nærmest tørv. Ubegrænset holdbarhed. - Det er den
mindst
stinkende løsning vi har prøvet. Hørte også, at man lugtfrit kan tænde
kullene i en "skorsten", med en "spritbrænder" fra de kendte fondu sæt.
Sprittænding og camping kunne være en farlig blanding, men løsningen virker
måske fint under helt kontrolerede brandsikre forhold.

Og så bør man bruge ordentlige kul/briketter, der skal være helt
knastørre.Vi bruger Quick Glow - Ekstraprisen betales rigeligt af den større
varme og længere brændetid. - Kommer de lige fra pallen i supermarkedet,
hvor de måske har stået i
regn og fugt ude i gården, kan man være sikker på, at det oser skrækkeligt i
lang tid, inden den lugt og røgfri forbrænding kommer i gang. Køb flere
poser kul
af gangen, og opbevar dem en tørretid indendørs til de skal bruges. Skal
de med på tur, er det klogt at opbevare posen i en solid lukket plastikpose,

de ikke suger fugt igen.

Og så gælder det om at fedtstof ikke må dryppe ned i gløderne - .

Først og fremmest skal man ha en ordentlig grill, der simpelthen fyres op
til sådan en varme, at kødet steger super hurtigt. Det lukker overfladen,
inden det begynder at dryppe. Sørg for et ordentligt blus, så stegningen af
selv de største fede bøffer er overstået på et par minutter. Varmen skal
være så
høj, at eventuelle smådryp fordamper på overfladen af kødet, og bare
bidrager til smagen uden at branke. Altså, undgå sejpineri af både mad og
omgivelser. Smager og virker absolut bedst. De infrarøde varmestråler
trænger dybt ind i kødet, der bliver færdigstegt inden det bliver sort.

Næste, tvivlsomme trin er at "grille" i en foliebakke oven på gløderne.
Selvmodsigende, idet folien skærmer
mod det der skal foregå. Man ku princippet bruge en gryde inde på
gasblusset. Vi har set dem med luftriller til aroma, men forudser, at det
opsamlede fedt i tagrenderne pludselig tændes og så er man på den for
alvor. Klogt at ha en blomsterforstøver m vand, og et brandtæppe klar.

Så er der kuglegrillen, hvor man evt. lægger kullene ud i siden og griller
ved
siden af gløderne, så eventuelle dryp kan opfanges i en bakke i bunden.
Kuglen med låg danner en ovn med grill-aroma
Her har Glæsel startet en religion, og vi har her i huset lavet meget store
flæskestege, flere ænder af gangen, og oksefilet til 30 personer, der alle
fik den helt store oplevelse. Det virker bare. Oser meget minimalt. Men en
kuglegrill fylder forbandet.

Endelig har vi studeret Cramer camping gasgrillen og læst meget begejstrede
indlæg . Pragtfuld ide, gryder ovenpå, imens man griller under gasflammerne,
sådan at grill osen undgås. Vi har set nogle campister der koger på toppen,
men alligevel tænder en kulgrill, og spekulerer så på om varmen under
blussene i virkeligheden er høj nok til at grille en ordentlig bøf. Vi har
kasseret andre camping gasgrills med for lidt varme. - og der var blusset og
lavasten under det der skulle grilles, altså havde fordelen af, at varmen
stiger op på emnet.

Er det kun "kogt kød" fanatikere der finde denne grill fantastisk, eller
kommer der lidt farve og smag på herlighederne -
I så fald har man sikkert den perfekte løsning.

mvh sten
ps. vi har da også brugt enganggrill - og være slemt kede af osen. tilgiv.

Fra : Sune

Dato : 19-08-02 16:35

"sogs" <sogs@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gr.
> Et par konstuktive betragtninger :
> Man undgår grillos ved:
[klip]

Tak for et konstruktivt indlæg.
Grill kan forkert brugt, stinke af h... til.

mvh
En der selv elsker at grille

Fra : Bent Skovhøj Olsen

Dato : 20-08-02 05:20

Nu er debatten ved at komme ind til det jeg havde forestillet mig, Jeg var
ved at tro jeg skulle hænges ved dagry.
Det må dreje sig om at vise hensyn til hinanden,
Der er familier med Astma, og andre dårligdomme der også gerne vil nyde
campinglivets glæder. Det har aldrig været min ide at få grill forbudt, på
campingpladser, bare man tænker sig om og viser hensyn.
Hilsen Bent

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 20-08-02 06:18

Sjovt at læse de mange indlæg -
Jeg (vi ) er grill-entusiaster og griller snart alt vores mad -
bruger ordentlige grill-kul og ordentlige tændvæsker og grillstarter -
så er generne mindst mulige -
men undvære min grill - aldrig -

men er der noget jeg som campist gerne vil undvære - så er det hunde i disse
så moderne hundesnore der giver en hund lov til at rende 400 meter -(nåe ja
måske lidt overdrevet) til både højre og venstre.

Jeg syntes altid jeg skal klappe folks hunde - for Ihh hvor er de dejlige.

(Jeg er klar over at jeg nu bliver hængt i min egen hundesnor)

Men jeg accepterer hunde - jeg respekterer folk der har "hundepose" med og
BRUGER den.

Men jeg beder til at campister med hund har hunden i en lige så kort snor -
som min hundetollerance.

Jeg elsker "hot-dog" på grillen

C.B.L.

Fra : Bo Larsen

Dato : 20-08-02 07:59

"Carsten Bo Laursen" <cabola@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ja
> måske lidt overdrevet) til både højre og venstre.

- Enig!

Vi har selv hund (Okey! und og hund. Den er lille, men den er dér!) Den er
altid i kort snor, npr vi går med den på camp.pladsen, for jeg _hader_ selv
folk der lader deres hunde gå løse eller i lang snor.
Husk på, at der er mange der er bange for hunde, stor som små hunde.

Mht. Grillningen, så bruger vi også disse "Fire Up"-ting til at tænde
kullene med. Brug en grilstarter. Det er genialt! Så er man fri for at bruge
tændvæske, gamle aviser, petrolium, fortelt o.s.v.
- Har gasgrill's noget som helt med grillning at gøre? Næh! (Av! Nu
bliver jeg garanteret gasset) Det skal være på kuglegrill, og den behøves
ikke at hedde Weber, men brug alligevel låget!!!

--
Med venlig hilsen / Best regards
Bo Larsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-08-02 09:49

Bo Larsen wrote:

> [...]
> folk der lader deres hunde gå løse eller i lang snor.
> Husk på, at der er mange der er bange for hunde, stor som små hunde.

Og den holdning møder man heldigvis hos de fleste campister med hund. Vi
har selv en lille hund med - i lang snor, men den kortes altid op, når
andre er i nærheden, med mindre der ligefrem inviteres.

> - Har gasgrill's noget som helt med grillning at gøre? Næh! (Av! Nu
> bliver jeg garanteret gasset) Det skal være på kuglegrill, og den behøves
> ikke at hedde Weber, men brug alligevel låget!!!

Rigtig grill er selvfølgelig en kuglegrill som hjemme i haven - men den
er ikke særlig praktisk at have med på campingturen, så til det har vi
en Cramer, der fungerer perfekt.

Bøfferne bliver ikke som på kuglegrillen - ikke ringere, bare
anderledes. Cramerens helt store fordel er at det er lettere når man
laver større ting dom for eksempel flæskesteg, hele mørbrad, Roastbeef
og hele kyllinger samt at man griller og koger samtidig, udenfor
vognen/forteltet - endelig er det også langt mere rent, at have med
gasgrillen at gøre, sammenlignet med en kuglegrill.

Uanset årstiden bliver der altid kigget (og savlet) når forbipasserende
ser kyllingen eller en roastbeef rotere og blive mere og mere gylden,
samtidig med at duften breder sig...

Med venlig hilsen,
--
Carsten Stage

Fra : sogs

Dato : 20-08-02 12:43

> [...]
> Jeg (vi ) er grill-entusiaster og griller snart alt vores mad -
> bruger ordentlige grill-kul og ordentlige tændvæsker og grillstarter -

Kom måske til at underkende engangsgrillen, eller skære alle over en kam.
Har da prøvet en enkelt, der var overraskende god. Mange dårlige oplevelser
skyldes utvivlsomt at de, som poserne med kul, er alt for fugtige, altså
opbevaret dårligt inden man spontant skal i gang med øvelserne og så sidder
i saksen. Umulig at få til at brænde, og oser i 3 kvarter, hvorefter man i
trods, alligevel går i gang........ Ofte vilkårene for campister der ikke
har så meget plads til overs i læsset. Engangsgrill burde, også i vilkel til
prisen, ikke være en dårlig løsning.
Bunden bør være rimelig tyk i godset, og med masser af lufthuller. Og så
skal kullene se ordentlige ud, ikke bare lidt snuller der farer rundt i
tomrummet. Samtidig skal pakken være hel, så der ikke er gået yderligere
fugt i" brænde bunken". Bruger man engangsgrills bør man altså tjekke
kvaliteten, opbevaring, og når den er der, købe på forskud, så man har styr
på situationen. Og gem dem så tørt. Køber man i sidste sekund fra en palle
uden for byggemarked, tank eller butik, tar man chancer.

> [...]
> BRUGER den.
>
> Men jeg beder til at campister med hund har hunden i en lige så kort

Venner kom lige med en 20 kg Bambi fra Sverige, men er nu i tvivl om det var
en af hundene Vel, men det ser godt ud alligevel. Var delt i 6 stykker,
fylder 2 hylder i fryseren - og gæt tilberedningen. Fik tydelige clousuler
Husk nu, kan vi ikke, ossv. ....... Ikke alt skal på en engangsgrill.

Nå, men vi er altså mest tilhænger af løse hunde. Syntes, at det er synd med
den snor, og at hunden får en kedelig aggressiv holdning til tilværelsen når
den altid er bundet. Kommer til at stole for meget på hjælp fra ejeren og
kommer til at mangle selvtillid. - Vi kan da heller ikke drømme om at ta
snor på katten, hverken hjemme, eller når den er med. Imod deres natur. Bare
sjovt når de render ind i telte og senge til de finder den bedste. Giver et
dejlig fællesskab og kontakt til andre campister.
Vi har en lidt overvægtig langhåret Chi wow wow. Hedder Piv. (Store øjne)og
alle besvimer af trang til at klappe, når de ser den.
Du må gerne låne i korte byger, så du kan komme af med din fobi. Du ved,
under kontrollerede former, som dem med drag til edderkopper og elevatorer.
Nogen kan li grillos og andre noget andet. Man skal finde noget
realistisk, ikke at kunne lide. F.eks beostære, myg, hvepse og klåt. ;)
Har gruppen forslag ?
mvh sten

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-08-02 15:30

Vedrørende grill så synes jeg at når talen falder på gasgrill så tales der
altid om Cramer.
Er der nogen der har erfaringer med Cadac grillen? Fordele og ulemper.
Som jeg ser det må den i hvert fald være ekstrem let at rengøre,
men hvad ellers?
Mvh
Ole

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 20-08-02 15:32

Det man gør, når man har en "RIGTIG" grill, og det vil sige at det ikke er
en gasgrill, så hælder man kul/briketter på grillen i god tid, og lade solen
tørre Kullene/briketterne i et par timer, det løser en del af problemerne,
og så køb en lille ukrudtsbrænder i JEM OG FIX den er god til at antænde
grillen med, og man undgår simpelthen denne modbydelige lugt af tændvæske.

Fra : Frodo

Dato : 07-09-02 22:39

> [...]
> Nogen kan li grillos og andre noget andet. Man skal finde noget
> realistisk, ikke at kunne lide. F.eks beostære, myg, hvepse og klåt. ;)

Hunde hører ikke med på camping og da slet ikke katte, tro ikke jeg er
hunde eller katte hader (tværtimod), har selv både hund og katte, som trives
godt hjemme eller på pension (hvis naboen ikke kan se efter dem).

Hilsen Frodo

Fra : Torbenth

Dato : 08-09-02 01:01

Frodo skrev i meddelelsen
<3d7a710c$0$5692$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
trives
>godt hjemme eller på pension (hvis naboen ikke kan se efter dem).

Enig men for det meste er det hundeejerne der ikke burde komme på en
campingplads.
Der er alt for mange hunde som gø'r når de skal ud for at blive luftet om
morgenen. Desuden har mange hundeejere den kedelige vane at lade hunden stå
bundet mens de selv går en (lang) tur. Da mange hunde ikke er afrettede
ordentligt begynder de at hyle og gø.
Det er ikke sjovt at blive vækket om morgenen af en gøende hund.
Det er med hunde ligesom med rygning. At ryge generer mange mennesker mens
ikke rygerne ikke generer andre.
At vi er mange ikke hundejere som ikke generer andre tager mange hundeejere
sig ikke af. Vi skal med djævelens vold og magt synes at det er dejligt med
gøende hunde.
Løse hunde er en pestilens på en campingplads. De besørger overalt og
bagefter kommer ungerne og skal lege samme steder.
Desuden står der direkte i campingreglementet at hunde skal være i snor og
at de ikke må gø!!
Kære hundeejere tag Jer sammen og sørg for at I (hundene) ikke generer andre
mennesker. Så skal vi nok lade være med at ryge Jer direkte ind i ansigtet.

Mvh.
Torben

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-09-02 08:54

"Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> At vi er mange ikke hundejere som ikke generer andre tager
> mange hundeejere sig ikke af. Vi skal med djævelens vold
> og magt synes at det er dejligt med gøende hunde.

Jeg er selv både campist og hundeejer med 3 hunde, - og selvfølgelig
skal du ikke synes det er dejligt med gøende hunde. Har sin hund/hunde
med på camping skal hundeejeren selvfølgelig være ordentlig
opdraget/afrettet, for ellers kan han/hun da slet ikke få nogle søde
rare og venlige og omgængelige hunde ud af sit hundehold.

At man har hund(e) skal på ingen måde være til gene for andre. Og
naturligvis skal man ikke lade sine hunde rende løse rundt på en
campingplads så de kan besørge både det ene og det andet. Og
naturligvis skal hunden(e) ikke stå og gø og larme medens vi andre går
en tur. Hunden(e) skal da naturligvis med når vi går tur.

At have hund stiller naturligvis store krav til os, og kan vi ikke
leve op til de krav, da må vi afstå fra at have hund. Da vi flyttede
til vores nuværende plads (vi er fastliggere) fik vi tilladelse til at
have hundene med, under den skarpe forudsætning at de ikke ville være
til gene for andre. Og vi fik også samtidig at vide, at selv ret små
(begrundede) klager kunne resultere i at vi ville få besked på enten
at afskaffe hundene eller flytte fra campingpladsen.

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Torbenth

Dato : 09-09-02 22:30

Andreas Falck skrev i meddelelsen ...
> [...]
>opdraget/afrettet, for ellers kan han/hun da slet ikke få nogle søde
>rare og venlige og omgængelige hunde ud af sit hundehold.

Du skal være hjertelig velkommen på Ajstrup Strand Camping. Hvis bare alle
havde din indstilling ville der ikke være problemer overhovedet.
Vi skal tænke på at det er et sommerfænomen hvor man har vinduerne åbne og
teltfolket ikke har nogen afskærmning. Lydene forplanter sig frit i luften
og kan høres langt væk.
For mig er det tegn på at der er noget galt når en hund gø´r og det vågner
jeg ved. Hver gang. Og sådan skal det være. En hund skal gø når der er noget
galt og ellers ikke.
Det kunne gå grueligt galt hvis man ikke vågnede når en hund gøede. Tænk på
de mennesker der har reddet livet fordi deres hund gøede p.g.a. brand i
huset.
Så derfor må det være en menneskeret ikke at blive generet af utidig gøen.

Mvh.
Torben

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-09-02 22:59

"Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Du skal være hjertelig velkommen
> på Ajstrup Strand Camping.

Det ville nu blive lidt vanskeligt for mig, da for det første min
campingvogn er for tung til at min bil må trække den, samt at jeg slet
ikke har træk på min bil, og heller ikke har BE-styrebevis!

For øvrigt så fulgte jeg ikke med i geografitimerne i skolen! Hvor
ligger Ajstrup Strand Camping? Og har i billige hytter til udlejning,
eller måske en rimelig god campingvogn til billig udlejning?

Men du skal da hjertelig velkommen til at komme og besøge os på den
lille men yndige camplads Nyrup Camping i Kvistgår ved Helsingør.

Resten af dit indlæg, som jeg har klippet væk, kan vi da kun være helt
enige i. Hunde skal ikke være til gene for nogen, hverken for naboerne
i campingvogne, eller dem i teltvogne eller i telte.

Et ophold på en campingpalds skulle jo gerne være en lise for både
sjæl og krop. Det skulle jo gerne være sådan at man virkeligt glæder
sig til at skulle på campingpladsen [og hos os i Nyrup er det altså en
campingplads og ikke en omgang kolonihaver] for at slappe af og nyde
tilværelsen i fulde drag!

Fra : Torbenth

Dato : 09-09-02 23:09

Andreas Falck skrev i meddelelsen ...

klip

>For øvrigt så fulgte jeg ikke med i geografitimerne i skolen! Hvor
>ligger Ajstrup Strand Camping? Og har i billige hytter til udlejning,
>eller måske en rimelig god campingvogn til billig udlejning?

Lige syd for Århus mellem Odder og Århus.
Hytter rundt omkrin koster stort set det samme. Men vores hytter er i
virkelig god stand med køkken/køleskab/vand. Toilettet skal man tænke sig
til eller bruge de samme som alle andre. Der er familiebaderum hvor man
bruger kort. Endnu er det gratis men pladsen er ved at blive solgt så vi ved
ikke hvad fremtiden byder på.

Vi har ikke vores vogn indregistreret og låner prøveplader når den skal ud
til vintercamping. Desuden kan min lille Suzuki Swift 1.0 ikke trække ret
meget mere end en trailer med et par ølkasser *S*

Det med kolonihaver er en saga blot da det ikke længere iflg.
campingreglementet er tilladt med stakitter og blomsterbed og man må kun
have 2 læsejl.
Så de der rakker os ned desangående ved ikke hvad de snakker om!!!

Mvh.
Torben

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-09-02 07:44

"Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Lige syd for Århus mellem Odder og Århus.

Du skal have mange tak for din fine information. Har pladsen mon en
hjemmeside?

Fra : Bo Larsen

Dato : 09-09-02 10:24

Torbenth wrote:
> Frodo skrev i meddelelsen
> <3d7a710c$0$5692$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Jamen, skal vi så ikke lave en liste over ting der skal forbydes på
campingpladserne. Her er mit bud.

01. Små børn (De hyler og skriger)
02. Store børn (De larmer)
03. Hunde ( For dem kan vi ikke lide)
04. Katte (For dem kan vi heller ikke lide)
05. Campister der griller. (For grillen lugter af optænding og det ryger)
06. Fastliggere (For de tror de ejer campingpladsen)
07. Normaderne ( Fordi de kommer)
08. Campingchefen (Fordi han gerne vil bestemme over os)

Således bliver listen jo lang.
(Bestem selv om indlægget skal læses som ironi)
--
Med venlig hilsen / Best regards
Bo Larsen
Systemadministrator
Flyvevåbnets Officersskole

Fra : sogs

Dato : 09-09-02 13:23

"Bo Larsen" <Larsen_bsc *Slet dette*@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 08. Campingchefen (Fordi han gerne vil bestemme over os)
>
> Således bliver listen jo lang.
> (Bestem selv om indlægget skal læses som ironi)

Mit tidligere indlæg gik også i denne linie, men sagen rummer selvfølgelig
altid flere aspekter, end en hurtig reaktion kan dække.

Det grundliggende emne i Torbens indlæg er måske, at hytte "campister"
slet ikke er campister og, at en nats "weekend overnattere" slet ikke er
interesserede, bevidste om at ta hensyn.

Man kommer, dels rent for at feste, eller, da ferien også gerne skal fejres,
oplever vi, at man sandsynligvis kun sjældent er vokset ind i campinglivet
fra barnsben, med den ægte campist s "cultur og pli", hvorfor det skal gå
galt.

Bor man i hytter, der også er temmelig solide, har man fornemmelsen af at
bo i hus, og opfører sig som om det er en villa med 100 m. til alting,
omringet af et solidt hegn så evt. dyr ikke stikker af.. nå Hovsa,.nu igen
!

Vi snakker altså ikke om os, campisterne .....)

Her er pladserne der driver "selskabslokaler", hvor gæsterne indkvarteres i
hytterne, eller værtsparret, - arangørene af firmaturen, familie festen
eller bare den fælles fætter kusine hyggeweekend ( you name it) hvor nogle
af deltagerne ofte låner sig til div "overdækninger", - selvfølgelig
medskyldige i misseren, idet de, trods formentlig selv campister, ikke lige
tænker på at fortælle alle, hvordan man i hvert fald ikke skal opføre sig.
Og næste weekend går det så forfra på pladsen, med en strøm af nye
mennesker - (Dejlig, men drøj weekend) !
Problemet er selvfølgelig også , at det er kr. i fænomenet og at alt skal gå
glat uden pinligheder. Pladsen har et problem, hvis man ikke rent fysisk
kan holde aktiviteterne rimelig adskilt, så den gode stemning ikke bliver
ødelagt for alle involverede..

En rimelig huske ved pladsbestilling til sådanne fællesture er, at
underrette om formålet og prøve at få pladser lidt afsides, hvis man på
forhånd er klar over gode venners tilbøjelighedder med at bryde ud i sang -
eller ævle langt ud på natten - altså derfor reserverer arealet i fjernere
kroge De fleste pladser råder over et Sibirien til sådanne formål. .

Så kommer der det med hundene, og vi kan henstille til alle pladser, at man
dels informere sine kortridsgæster bedre om revlemanget, men simpelthen også
afviser at modtage gæster med hunde, hvis der ikke er egnede udenomsområder
tæt op til pladsen hvor "energien" kan udløses. Vi har været på pladser,
hvor der simpelthen ikke er forhold til at foretage de for "man and beast"
naturlige funktioner (lufteturen) , og det ville være rimeligt og lettest
hvis man bare afviste hundegæster på forhånd.

Forslag til Hans J, - Database over g o d e "hundepladser" - indberettet af
glade brugere. Man betaler oveni købet ofte en 10 er for festen pr. dag. Her
tæller 10X 10 m indhegning fyldt op med lorte altså ikke!.

Når vi ankomme til en plads, bevæger vi os altid inden indtjek ud i området
og vælger så en plads langt fra hytter, men også hvor der ikke lige ser ud
til at foregå en hel masse, altså f.eks tæt på grillpladsen, eller hvor der
ligger telte og vogne med "høj musik".
Larmen skal vi nok selv lave. Hertil vælger vi gerne plads, så vi bekvemt
kan smutte ud af en lille låge eller hul i hegnet til luftture i skov og
strand. Ingen grund til at skulle slæbe dyret tværs igennem 500 m stier og
campister på pladsen.

At forholdene skal tas alvorligt, kan måske forstås af episoder med
dyreejere og contra - fra min tid i en boligforening i en tæt lav
rækkehusbebyggelse Mange kan ikke li hunde eller katte, men især katte,
gav problemer, idet de en gang imellem trængte ind i folks huse og pissede
eller i flere tilfælde lagde sig sengen eller barnevognen til børn eller
vægeløse spædbørn, hvor katten naturligt søgte ly og varme - I et tilfælde
resulterede det så i, at barnets fader næste gang fangede katten og dyppede
den i diselolie - og d e t kom der selvfølgelig en politisag ud af.

Vi havde også et par familier i et 2 delt hus, der kom op og brydes om
påstået hundegøen tidligt om morgenen, med gensvar af 4 timers
motorplæneklipning hver gang hundeejeren havde havegæster - Det resulterede
til sidst i "mordforsøg" idet der blev taget kvælertag hen over hækken så
den ene part "besvimede".
Ingen andre naboer syntes, at der var hundegøen der generede nævneværdigt og
vi fandt ud af, af det måske, måske var en hund fra et nærliggende
villaområde - altså udenfor "vores" område.

Vi var da et meget pænt kvarter, med ordentlige mennesker, der bare levede
ganske normalt. Men enkelte kunne altså ikke li hinanden. Forstå det
hvorfor.........

mvh sten

Fra : sogs

Dato : 09-09-02 14:55

> [...]
> 08. Campingchefen (Fordi han gerne vil bestemme over os)
>
> Således bliver listen jo lang.
> (Bestem selv om indlægget skal læses som ironi)

Du har ret men glemte noget - - Vi har så en lille aversion omkring, at
folk tar haven med på camping, og ønsker, at alle overholdt reglerne om at
lade den blive hjemme. Nogle laver deres lille område om til en del af
kirkegården så alle illusioner og godt humør bliver ødelagt.
lige nu er vi altså mest trætte af at folk absolut skal ha potteplanter
med - og får det hele til at ligne et konkursramt gartneri.. Hvor klager
man.-
meget humoristisk ment
sten

Fra : Torbenth

Dato : 09-09-02 22:21

Bo Larsen > skrev i meddelelsen
<3d7c6899$0$30495$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
>08. Campingchefen (Fordi han gerne vil bestemme over os)
>
>Således bliver listen jo lang.
>(Bestem selv om indlægget skal læses som ironi)

Det er problemet i en nøddeskal på den måde du beskriver det.
Hvis mennesker i hver af dine kategorier var lidt mere selvkritiske og
gjorde noget for ikke at komme ind i din kategori ville alle kunne være
allesteder og samtidig være vellidte. Samtidig kunne man få lov til at nyde
naturen (fuglekvidder/vindens susen/bølgerne som slår mod stranden m.v.
Mht. punkt 06 i din liste er intet mere forkert end det du skriver. Og hvis
pladserne ikke havde fastliggere som alle (næsten) er interesserede i at
reglementet overholdes havde du nok ikke råd til at holde ferie på
campingpladsen.
Hvis der ikke var fastliggere til at holde opsyn diverse steder på pladserne
ville der foregå meget hærværk på bygninger/telte/campingvogne.
Og her taler jeg af erfaring fra vores egen campingplads hvor unge lømler
udefra kom ind på pladsen og lavede hærværk gennem et par år. Men med
fastliggernes hjælp fik vi det stoppet.
Der er trods alt kun campisterne til at betale udgifterne på campingpladsen.
Hvis folk vil sørge for ikke at genere hinanden (unødigt) skal jeg som ryger
garantere at jeg ikke generer andre med min røg.
Nogle kan ikke tåle røg andre kan ikke tåle hundegøen tidligt om morgenen
som iøvrigt er forbudt iflg. campingreglementet mens røgforbud endnu kun
eksisterer visse steder.

Mvh.
Torben

Fra : sogs

Dato : 10-09-02 04:00

> [...]
> Hvis mennesker i hver af dine kategorier var lidt mere selvkritiske og
> gjorde noget for ikke at komme ind i din kategori ville alle kunne være

Hej Hej

For det første syntes jeg at bemærke, at alt skal tas med et gran salt -
mine indlæg, udover om trailerstik eller køleskabe bedes f.eks altid læst
lidt skævt fra siden, men samtidig er der jo næsten altid en årsag, et gran
salthed, gemt i alle myterne og jeg er sikker på, at vi hver især reagerer i
bedste hensigt.

Lige fra starten kunne denne tråd let have blevet overordentlig træls, idet
der altid er nok at ta fat på, og vi for så vidt ikke 3´ hånds kan gøre
noget ved det, udover at forarges og brokkes sammen og det er da lidt
kedeligt. Det bedste råd er, på stedet, imellem de involverede, at
diskutere sagerne, i de fleste tilfælde er det bare simpel tankeløshed.
Fulde folk er det selvfølgelig mest frugtbart at møde på lige fod, idet
fornuften så koncentreres på bedste vis, og alle så kan huske hvad man blev
enige om. Og husk, forståelsen er bedst, når man taler samme sprog og slår
ud med armene på samme måde.

Dernæst forslår jeg i stedet en elsker-liste - bare kom med en ting man særl
ig holder af ved campinglivet - og jeg lægger ud med en af mange -
første....

1. lyd af vind og natteregn på teltet - familien sovende trygt
mkring. - solo kaffen i mediteringstimen med grålyset der dimrer frem over
landskabet - vejr og varsler for dagen - campister der søvndrukket lister
rundt - små skæve nik - gomorn - dagen begynder...

mvh sten

Fra : Bo Larsen

Dato : 10-09-02 07:03

Torbenth wrote:

> [...]
> hundegøen tidligt om morgenen som iøvrigt er forbudt iflg.
> campingreglementet mens røgforbud endnu kun eksisterer visse steder.

Som jeg skrev, skal listen tages med ironi.

Jeg mener selv at jeg er en fordomsfri campist! Vi har været fastliggere i 6
år, og har for eet år siden solgt vores fastliggervogn, og købt een til at
køre med, så jeg véd ganske godt hvad det vil sige at være fastligger.
For mange normader er fastliggere en pestilens, for de skal blande sig i alt
muligt, de skal vise at _de_ bestemmer, for det er dem der lægger
eksistensgrundlaget for campingpladsen. Det er jo også rigtigt, men havd med
dem der kommer kørende med deres campingvogn? De skal da også være der.

Jeg har set, og ser, mange forskellige type af fastliggere, men groft sagt
kan de deles op i 2 kategorier. De venlige og så de andre.

Da vi ankom til vores vinterplads sidste år, var vi lige steget ud af bilen,
da den første fastligger kom. Han præsenterede sig pænt, og så var
venlighede forbi.
- Nå! I har nok hund, sagde han. Ja, vi bryder os jo ikke om hunde her på
pladsen, så den skal være i snor, og hvis den ikker er i snor, ja, så får I
det jo nok svært. Så er linien ligesom lagt, eller hvad? Men han var ikke
færdig. Græsset på vores plads var lidt langt, så den næste sætning var
noget i retning af: Vi ser jo også gerne at I slår græsset, og hvis I kigger
jer omkring kan I se at her i vores firkant, slår vi græsset i samme højde,
og med den samme græsslåmaskine. Den står hos mig. den kan du bare låne. Du
skal dog lige være opmærksom på at der skal benzin på. Det betaler du.
- Behøver jeg fortælle at det er sidste gang vi ligger i vinterhi på den
plads!

Den anden type fastliggere er heldigvis i overtal! Da vi skulle flytte
campingvognen her i foråret, tog jeg fri en hverdag, for at køre op ned og
sætte forteltet op, så alt var klart til week-enden. Jeg havde lige pakket
forteltet ud da der kom en mand hen til mig. Han præsenterede sig og
fortlate at han og konen var fastliggere, og at de lå skråt over for os. Han
ville lige høre om jeg skulle have hjælp til at sætte forteltet op, og så
havde han da lige taget et krus kaffe med til mig. Sådan! Så føler man sig
velkommen!

Fra : sogs

Dato : 10-09-02 10:00

Ja ja.vi har da også nogle ømme oplevelser hvor vi f. eks. blev tilråbt med,
"I ikke må ligger der", angiveligt fordi det blokerede en lille del af
udsigten, " I er ( på den anviste plads) for nær kystlinin og ligger
ulovligt," og "det skyldes bare at bestyrerparret er nye og har jord i
hovedet" - "vi gamle på pladsen ved bedre, har været her i 28 år - Da min
datter så senere kom, anvist og betalt, med et mindre telt til pladsen ved
siden af, kom man farende og jagede hende væk - idet "mine børn plejer at
gå igennem her, når de skal ud på deres kajak ture" - "denne plads er lagt
ud til sti" - osv - rent sludder. Det var den almindelige halvdel af
"søsiden" - af et areal udlagt for masser af år siden Vi var der
selvfølgelig kun samme overnatning.
Men man rendte altå rundt og var "pladsleder" og generede også andre der
prøvede at komme ind i det lille lokalområde, og han parkerede så til sidst
sin bil så vi ikke ku komme tilbage til vores plads efter at ha været i
byen, men også for at forhindre at andre skulle forvilde sig ind på de 8 10
pladser der var ledige ved siden af os.
Nu tar vi ikke anstød af en enkelt person, og griner stadig når vi kommer
til at tale om "foxterieren" men det glemmes da aldrig.
vi har bestemt også mødt megen nysgerrig, venlig imødekommenhed, hvor man
blev passet op med både værktøj, håndkraft - bagværk og forfriskninger. Af
10.000 findes der 10.000 forskellige mennesker, og så gælder bare om. at få
vores få gode øjeblikke til at passe sammen
..Egentlig var det foregående for at undgå at debatten kørte over i dette, og
et vilkår her er vist, at alle campingformer er lige gode, og derfor ikke
bør diskuteres. SÅ SLUT - fra min side
mvh sten

Fra : Bo Larsen

Dato : 10-09-02 10:36

Jamen, så også slut herfra. Inden vi kører helt af sporet!

Fra : Frodo

Dato : 13-09-02 19:28

Hej Bo

I mit indlæg skriver jeg at jeg selv har hund og kat, og at jeg ikke hader
dem, jeg mener at hunde og katte ikke skal på camping, af hensyn til dem
selv,
Der er mange "dyreelskere" der tillægger deres hunde/katte menneskelige
egenskaber, hvilket efter min opfattelse er en misforståelse som ofte går ud
over dyrene.

Hilsen Brian

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-09-02 22:03

"Frodo" <frodo@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> I mit indlæg skriver jeg at jeg selv har hund og kat, og at jeg ikke
> hader dem, jeg mener at hunde og katte ikke skal på camping,
> af hensyn til dem selv,

Mine tre hunde elsker at være med på campingpladsen. Ja de ligefrem
stortrives. Og ifølge mine medbeboere på pladsen er der ingen der
føler sig generet af dem. Men de render selvfølgelig heller ikke rundt
løse, og de gør og larmer naturligvis heller ikke. Man er vel en
velopdragen hund.

Og så et lille kæmpe ønske:
Vil du ikke godt læse og følge disse gode råd:
Så vil du gøre rigtig mange mennekser en stor glæde her i den dejlige
sensommer med masser af sol.

Fra : sogs

Dato : 14-09-02 07:33

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Frodo" <frodo@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

Synd ? visse hunde racer er er rastløse og meget teritorie orienterede -
passer ikke til camping, og er nok også ireterende i hjemme i huset. Ved
ikke hvordan katte har det, men de fleste hunde er stort set bare glade for
at være sammen med deres flok -Vi har gennem tiderne haft 3 forskellige
hunde og alle var/er formidable campinghunde. Man elsker snuseturene i de
stadig nye omgivelser, dels med at følge med i det hele på ruten når vi
kører, rundt om pladsen, og tilbage i teltet, roen i hunde kurven.
Alternativt er bilen dejlig at sove i når den holder i skyggen. Vores hunde
har udmærket fundet ud af, at folk eller dyr på pladsen ikke har noget med
os at gøre.
Men en hund er altid ekstra arbejde, og binder i aktiviteterne, idet man af
frygt for kogt hund sjældent kan efterlade den i bilen på udflugterne.
Er helst fri for at ha dem med på ferie, så den efterlades om muligt tryg
hos familie. Men især Weekend-camping er dog et herlig indslag i et
hundeliv og meget velkommen.
Hunden kender, som jagthunden, tegnene når vi pakker, og vimser rundt
Herligt, vi skal på tur
mvh sten

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-09-02 16:48

> [...]

Det er altså IKKE mig, der skrev ovenstående sætning, - selv om det
kan se sådan ud ifølge klipningen!!

[ ... ]
> Hunden kender, som jagthunden, tegnene når vi pakker,
> og vimser rundt Herligt, vi skal på tur

Ja, også mine hunde er helt vilde med at komme med på campingturen, og
der er altså slet ingen tvivl om at de virkelig nyder det. Især de
lange gåture i skov og ved marker m.m.

I de tilfælde hvor hunden er til gene for andre på campingpladsen, da
er det i langt de fleste tilfælde slet ikke hunden der igentlig er
problemet, men de uheldige eksemplarer af hundeejere der ikke har
forstand på at omgås med deres hund.

Hunde der behandles som de skal, kærligt og omsorgsfuldt, og med den
opdragelse og oplæring, som er nødvendig for at de kender deres plads
i "flokken", vil der kun yderst sjældent være problemer med.

Fra : sogs

Dato : 15-09-02 08:42

> Det er altså IKKE mig, der skrev ovenstående sætning, - selv om det
> kan se sådan ud ifølge klipningen!!

Hej Andreas
Det må du undskylde - sjusket klipning, og jeg var lige så stolt fordi jeg
fik klippet. Og det er da væsentligt at ophavsmanden får kredit - jeg
klippede nok i et senere brev hvor du havde svaret og så skete det. Får mig
til at tænke på at stå i spejlsalen i et tivoli - med en hel masse spejle og
spejlbilleder på alle leder, og man render så til sidst ind i et, når man
skal ud.
Hvilket var det rigtige sted. Og hvor var originalen ( tilgiv )
eller det 1´ spejl. - ligegyldigt hvis man bare kikker efter om lynlåsen
er lukket, eller pudre næsen,. men ikke sjovt når alle begynder at rende
forvirret frem og tilbage...

Egentlig årsagen til at vi altid bør ta tid til klippe ordentligt, på samme
måde og skrive eget indlæg under det der citeres /kommenteres. Jeg har set
et par indlæg hvor det der blev citeret ikke fik de små tegn > >> >>>og så
var det endnu værre. Man farer op og ned i teksten - Der må være et eller
andet her her - osv.
Du har min 200 % støtte hver gang du gør opmærksom på dårlig teknik .....
..
Jeg prøver - jeg prøver -
mvh sten

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-09-02 14:53

> Du har min 200 % støtte hver gang du gør opmærksom på dårlig teknik

Det er jo bl.a. for at undgå misforståelser o.lign., at det er en
ganske god idé med at klippe alt det væk man ikke direkte svarer på -
og at sætte sit svar lige under det der svares på.

> Jeg prøver - jeg prøver -

Jeps, det kan man da tydeligt se, - og al ros for det. Jeg nævner jo
heller ikke disse ting for at kritisere nogen, men for at give gode
hjælpende råd, der vil gøre indlægene nemmere at holde styr på.

Fortsæt endelig i den gode linie

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-09-02 18:24

"Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote in message

> Det er med hunde ligesom med rygning. At ryge generer mange mennesker mens
> ikke rygerne ikke generer andre.

Huh? Jeg kender da nogle stykker, der i høj grad er en pestilens for
omgivelserne.

vh
Jan

Fra : Torbenth

Dato : 11-09-02 20:02

Jan Bøgh skrev i meddelelsen
<3d7f7c36$0$30486$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Huh? Jeg kender da nogle stykker, der i høj grad er en pestilens for
>omgivelserne.

Ja og hvad søren skal vi gøre ved dem?

Mvh.
Torben

Fra : sogs

Dato : 15-09-02 09:21

Listen over uundværlige ting i læsset vokser stadig.

Tak til vedkomne der gav et praktisk tip om at tænde grillen med den helt
lille gas ukrudsbrænder.
( man kan vel sige, at det bare er den første ordentlige ligther til grill,
pejs eller bestefars mavepibe ).

Virker fortrineligt - der er oven i købet pizo eltænding så man ikke skal
rode med tændstikker.

Fandt den på lørdagens loppemarked kr. 30 - med 3/4 fyldt gaspatron og
sagen koster ellers i Silvan ca kr.150 + 29.95 for gassen.
Ikke dyrere i brug end diverse andre tændmidler, og så kan man undervejs
altid hjælpe en sløv optændingen og grillning med ekstra varme, eller klare
sagen hvis grisen har for mange fjer tilbage efter sjusket tilberedning i
de indledende faser.
Meget begejstret
mvh sten

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 15-09-02 10:38

Velbekomme, det var et tilfælde jeg fandt ud af det, havde købt den til
afbrænding af ukrudt, og det dueer den i alle tilfælde ikke til, og en aften
hvor kulbriketterne absolut modarbejdede os, skred jeg til den drastiske
handling, at bruge den til at tænde med, og det virkede sgu bare.

Fra : Bo Larsen

Dato : 16-09-02 08:29

Karl-Heinz Hansen wrote:
> [...]
> og en aften hvor kulbriketterne absolut modarbejdede os, skred jeg
> til den drastiske handling, at bruge den til at tænde med, og det

Hvorfor ikke bare bruge en grillstarter (rør med hul i begge ender), og så
nogle lugtfri optændingsbriketter. Så går der ca. 20 min. så er der gang i
grillen.

Fra : sogs

Dato : 16-09-02 12:11

> [...]
> nogle lugtfri optændingsbriketter. Så går der ca. 20 min. så er der gang i

hej Bo
gasbrænderen fylder meget mindre i vores læs end en grillstarter - og har
så et par fordele.

De fleste "lugtfri" tændblokke oser temmelig meget - vi bruger de mindst
osende vi er stødt på - fire up - der er lavet af træflis og parafin. I
tiden indtil briketterne tændes rigtigt op i gennem grillstarteren, får
varmen nedefra de øvre lag briketter til at ose temmelig meget, fordi ilden
i tændebriketterne og antændelse af de nederste lag bruger ilten.
Mener at grillstarteren i en periode under opstarten virker som de gamle
gasværker - varme uden ilt op gennem kul - hvorved det dannes gas. Her bare
optændings grillos.
Osen er særlig synlig hvis briketterne ikke er rigtig tørre og fugten
forlænger antændelsen, idet den skal fordampes. Det er sket at vi måtte
lægge tændebriketter under 2-3 gange for at tørret kullene inden vi fik
skidtet til at tænde.
De 20 min holder fint stik når kullene er knastørre. Også vores erfaring
Men selv sådan oser det i et eller andet (beskedent ?)omfang.

Gasbrænderen er lugtfri og giver meget større flamme med væsentlig højere
temperatur. Vi væser bare frem og tilbage over briketterne i grillen - de
enkelte briketter bringes hurtigt op til antændelse - Gasflammen ordner
også de ellers ikke antændte kultgasser, der oser uforbrændt - uanset lidt
fugt - Er der et hjørne der ikke rigtig er fut i, får det nemt en tur mere,
idet man bare kan tænde brænderen igen. Og da briketterne ligger mere
spredt med bedre lufttilgang, oser det hele mindre under optændingen.

mvh sten

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 16-09-02 12:37

Jeg bruger da også en grillstarter, men da virker den også fint, den
såkaldte ukrudtsbrænder, og er rimelig billig i brug, jeg kender ikke til
optændingsbriketter, men ved at hverken tændingsvæske eller optændingsblokke
er lugtfri, og det var jo det jeg kommenterede.
Også havde jeg jo anskaffet denn brænder, den hang bare ude i skuret sammen
med et par af de dåser der hører til.

Fra : Kim Olsen

Dato : 16-09-02 17:53

..
> Også havde jeg jo anskaffet denn brænder, den hang bare ude i skuret
sammen
> med et par af de dåser der hører til.

Jeg læsser fluks min håbløse ukrutsbrænder i vognen, og forfremmer den til
grillstarter !!!

hilsen

Kim Olsen

Fra : M.C Andersen

Dato : 26-09-02 14:29

> med
> når
> Bare
> et
<<Snip> >

Personligt ville jeg nu nok blive _noget_ knotten hvis jeg havde alle mulige
hunde/katte/andre dyr til at rumstere rundt i min telt/CV, hvilket sikkert
også grunder i, at min søn har allergi overfor kattehår.

Så den der med dejligt fællesskab & kontakt med andre campister.... :
Det sjove går nok af ballonen, når ens barn får et allergisk anfald, pga
folk synes det er "sødt" at lade deres dyr "invadere" andres mobile
boliger!!
Min mening til dette er :
Lad dem med hund/kat/andre kæledyr gøre hvad de har lyst til, men lad også
os andre vælge hvilke "bo-fæller" vi vil have .
Der skal helst være plads til os alle!

Michael C. Andersen
'83 Volvo 240 GLT
'33 Plymouth Six Sedan
'64 Bailey CV

Fra : Gismo

Dato : 25-09-02 17:30

"M.C Andersen" <m_c_a@hotmail.com> skrev i en meddelelse > "Frodo"
> [...]
> Lad dem med hund/kat/andre kæledyr gøre hvad de har lyst til, men lad også
> os andre vælge hvilke "bo-fæller" vi vil have .

Jeg det er en god ide hvis der blev lavet et område på pladsen til campister
med hunde, katte o.s.v
Campingpladsen vi var på i sommers i Italien havde lavet et sådan område med
hegn udenom,
så "løse" hunde ikke genere andre campister der ikke er interesseret i hunde
og deres efterladenskaber.

Gismo.

Fra : Gismo

Dato : 25-09-02 17:51

> [...]
med
> hegn udenom,
> så "løse" hunde ikke genere andre campister der ikke er interesseret i

Jeg glemte at skrive at det med at lave områder til hunde også mindsker
generne
når hundene gør, og det gør de af og til.

Gismo igen.

Fra : Janne Madsen

Dato : 30-09-02 22:06

Gismo <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d933602$0$11434$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
med
> hegn udenom,
> så "løse" hunde ikke genere andre campister der ikke er interesseret i

Ja og når vi så er i gang med at lave indhegninger kan vi jo lige hegne
fastliggerne ind, pensionisterne kan også få deres egen lille indhegning og
børnefamilierne kan vi lige hegne ind uden for pladsen. Familier med helt
små børn skal selvfølgelig have deres helt specielle lydtætte indhegning for
de små skriger jo som hunde gør.
De eneste der ikke skal hegnes ind kan så være dem med grill hvis der er
nogen tilbage.

Lennart

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-09-02 22:05

"Janne Madsen" <argo.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> De eneste der ikke skal hegnes ind kan så være
> dem med grill hvis der er nogen tilbage.

Dem med grille skal da også hegnes inde bag et lugtfrit hegn, så vi
andre med hunde, børn og katte ikke skal lugte til deres "stank"

"Det Evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Gismo

Dato : 29-09-02 23:12

> Dem med grille skal da også hegnes inde bag et lugtfrit hegn, så vi
> andre med hunde, børn og katte ikke skal lugte til deres "stank"

> [...]

Jeg kan ikke se det ville være unaturligt at give campister der har hunden
med
et sted hvor deres hunde kan gø om kap og løbe rundt og lege med hinanden
det er nu engang hundens natur.

Legepladser er de fleste steder også indhegnet på en sådan måde at vi
undgår at køre børnene ned og at campisterne kan
komme til og fra pladsen uden at skade hinanden.

Der findes også mennesker der er angst/paniske når de ser en hund
andre kan ikke tåle hunde. Skal de bare blive hjemme?

Nu er ved det syntes jeg at alle rygere skulle hegnes ind i et område uden
for pladsen

Fra : Gismo

Dato : 29-09-02 23:17

> [...]
> andre kan ikke tåle hunde. Skal de bare blive hjemme?
>
> Nu er ved det syntes jeg at alle rygere skulle hegnes ind i et område uden

Ups, jeg glemte at fede kvinder, larmende unger,skallede mænd, folk der
dyrker
den forkastelige drukkultur på pladserne, at vinden blæser fra sydvest hvis
det
giver regn, ect.

Gismo.

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-10-02 08:23

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Der findes også mennesker der er angst/paniske når de ser en
> hund andre kan ikke tåle hunde. Skal de bare blive hjemme?

Nu er mine 3 hunde altså ikke ligefrem larmende. De skal altså
"aktiveres" ret så kraftigt inden de giver lyd fra sig.

Og naturligvis skal de rende rundt på pladsen. Min 3 bliver fint inde
på vores egen "grund" uanset om de har snor på eller ej, og uanset om
naboens kat vover sig tæt forbi. Men bortset fra det så er de faktisk
altid i snor, - af hensyn til folk der ikke bryder sig om at se en løs
hund.

Folk der ikke kan tåle hunde behøver jo så heller ikke at komme ind
til os, lige som de jo nok heller ikke kan klare/tåle at besøge os
derhjemme i lejligheden, hvor vores 3 hunde jo altså også er, når vi
engang imellem forlader campingpladsen og tager et yderst kortvarrigt
ophold i lejligheden!

Fra : sogs

Dato : 27-09-02 04:38

> og
Giver
> <<Snip> >

Hej

Som ophav til ovennævnte provokation, beklager jeg at ironien ikke fremgik
helt tydeligt.

mvh sten

Fra : Arne Keller

Dato : 19-08-02 14:45

On Mon, 19 Aug 2002 13:01:57 +0200, "sogs" <sogs@image.dk> wrote:

>Hej Gr.

snip en masse fornuftigt

> [...]
>kommer der lidt farve og smag på herlighederne -
>I så fald har man sikkert den perfekte løsning.

Mad fra en Cramer har ikke kulstøv, sod og os på overfladen og mangler
derfor disse krydderier.

Til gengæld har den rimelig høj temperatur og kan uden problem brune
større kødstykker.

Vi har lige været afsted i 4 dage med 25 graders varme, her grillede
vi blandt andet Flintsteak som er et helt stykke skinkekød, Mørbrad
bøffer, Laks og naturligvis pølser af forskellig slags.

Kødet bliver brunt og sprødt og smager godt.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Bo Larsen

Dato : 19-08-02 08:02

Mon ikke du skulle lægge livet som Campist på hylden.!
Mage til gammeldags mavesurt brok skal man da lede længe efter!

Camping er lig med friluftsliv. Og ingen, og jeg mener _ingen_ skal forbyde
mig at grille, når jeg er på camping. Det er da noget af de mest hyggelige.
Tænde om i grillen, nyde et glas vin mens bøfferne, eller hvad det nu er man
griller, bliver færdigt!

Jeg vil, for alt i verden. ikke undvære min kuglegril når vi camperer. Jeg
er fuldstændig enig med Kim. Vi vil også vende vognen, hvis vi kommer til en
plads hvor grillning er forbudt.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Bo Larsen
- Som camperer om vinteren, og som selvfølgelig også _griller_ om vinteren!

Fra : Jensn

Dato : 19-08-02 08:15

"Bo Larsen" <Larsen_bsc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med venlig hilsen / Best regards
> Bo Larsen
> - Som camperer om vinteren, og som selvfølgelig også _griller_ om

HALLO ! Hr. Bo Larsen

Det var skisme ikke mig der brokkede mig over "grillisterne" ! - Tværtimod

Mvh.
Jensn

Fra : Bo Larsen

Dato : 19-08-02 08:53

Selv HALLO! Det véd jeg da godt.
Jeg fik bare ikke skrevet Bent Skovhøj Olsen. Det er jo ham der har startet
denne debat!
- Så det var bestemt _ikke_ dig, jeg kritiserer!

Fra : Jensn

Dato : 19-08-02 09:01

> [...]
startet
> denne debat!
> - Så det var bestemt _ikke_ dig, jeg kritiserer!

Arh, det tænkte jeg heller ikke

Men måske vi i fællesskab skulle grille hr. Bent Olsen

Jensn

Fra : Ole Damgaard

Dato : 19-08-02 11:58

> [...]
> Med venlig hilsen / Best regards
> Bo Larsen
> - Som camperer om vinteren, og som selvfølgelig også _griller_ om

Kære Bo.
Ganske enig (jeg hører osse til den type, der ikke vil nyde nytårstorsk
medmindre den er grillet).
Grillen er uløseligt forbundet med det udendørsliv, camping er.
Jeg røg osse straks i forsvarsgrøften, da jeg så Bents klumpede indlæg. Men
hvis man nu læser nærmere ind til det, så kan jeg måske enes med ham. Som
inkarneret "grill´er" synes jeg nu osse det er kedeligt at få en sky af
tændevæske-os og senerehen brændte bøffer ind i hovedet. Det er jo ikke
vellugtende.
Duften er grill er herlig - stanken af grill er hæslig.
Og en grill stinker, hvis man behandler den forkert. Hvis du går til
slagteren og køber godt kød til grill, dufter den osse for dine naboer. Hvis
du går i supermarkedet og køber en "grillbakke" eller andet trash som intet
har med kød at gøre - så stinker det.
Hvis man endelig ønsker at grille f.eks. fede bones eller flæskesnitter
(spareribs) så giv dem dog 5 minutter i kogende vand forinden. Så behøver
man ikke at sende røgen fra et pund afbrændt fedt over til naboen.
Og skal man leve i fordragelighed kan man måske osse tage lidt hensyn til
vindretningen og placere sin grill så røgen ikke ligefrem driver direkte
over i hovedet på den nærmeste nabo - især i begyndelsen med den blusser op.
mvh ole
-der mener at kun grillmad er rigtig mad - sommer såvel som vinter

Fra : Robert Lanther

Dato : 17-08-02 21:54

> [...]
til
> en dertil indrettet plads.
> Det er rart, og giver en bedre luft mellem telte og campingvogne.

Det var da en gammeldags forstokket mening at have - der skal være plads til
alle også dem der vil grille !!!

Fra : Steen

Dato : 17-08-02 21:40

Ja sådan er det jo forskelligt hvad man føler. Når jeg oplever det du
beskriver bliver jeg lidt misundelig på de der har grill med hvis vi ikke
selv har det, og samtidig sulten. Det er jo nok fordi vi har forskellige
oplevelser med at grille, vi kan godt lide det.

Hilsen Steen