Andet multimedie
bentjuul 3670
PDF fra PC til MAC
Fra : Jan

Dato : 15-08-02 08:53

Hej

Er der en venlig sjæl der ved hvordan man fra en PC kan lave en separeret
PDF der kan åbnes i Quarkexpress på en MAC. Det skal helst være fra enten
CorelDraw eller Illustrator

På forhånd tak.

Jan

Fra : B. Jakobsen

Dato : 15-08-02 09:22

ja da. Du printer separationen til fil fra CorelDraw eller Illustrator og
distiller ps-filen
Kh
Bjørn

Fra : B. Jakobsen

Dato : 15-08-02 09:46

- og så er der nogen spørgsmål nu jeg tænker mig om

Det lyder indviklet det du er igang med:
Hvis det du har brug for er at 4-farve-separere et billede - så kan du gøre
det direkte fra Corel/illu
Hvis du har brug for at billedet indgår i en større separation fra et
Quarkdokument - så skal du eksportere som eps fra Corel/illu og importere i
Quark
Hvis du har brug for en separation der ligger i pdf - så print separeret til
fil fra Corel/Illu og distill til pdf. Du kan godt sende en separeret pdf
til satsbureau - den behøver ikke at komme ind gennem Quark

Og til sidst: man kan ikke åbne en pdf i Quark. Du kan importere enkeltsider
fra den, men at åbne den er noget andet. Det kan du gøre i eks. CorelDraw
eller Illu

Kh
Bjørn