Sort skærm og bip-lyde
Fra : Lasse Pedersen

Dato : 14-08-02 23:59

Jeg havde netop fået samlet mine nye com, kørt fdisk (et par gange før det
lykkedes grundet 80 gb hd), og var så midt i at starte med boot-disk da den
"frøs". Jeg genstartede og det nedslående resultat var sort skærm og en lang
biplyd efterfulgt af en lille pause hvorefter endnu et bip osv. Jeg har nu
haft ALT skilt ad, kontrolleret ALT og den bipper stadig, sådan noget lort.
Hvad kan der skyldes? CPU er næppe blevet for varm, den lå stabilt på 48
grader og shutdown var i øvrigt sat til 65. Grafikortet fejler heller intet,
jeg har prøvet et andet og resultatet er det samme. Jeg har to ram-klodser
og de er byttet rundt og prøvet enkeltvis, intet resultat.

Jeg har et Chaintech 7VJL APOGEE bundkort.......HELP ME!!!!!!!!!!!

M.v.h. Lasse

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-08-02 00:13

In news:3d5adffb$0$88384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Lasse Pedersen
said:
> [...]
> resultat.
>
> Jeg har et Chaintech 7VJL APOGEE bundkort.......HELP ME!!!!!!!!!!!

Der står i manualen hvad bippene betyder. Hvis du ikke har en, så kan du
sikkert downloade den.

-Sune

Fra : Lasse Pedersen

Dato : 15-08-02 00:24

Bip-lydene er overhovedet ikke beskrevet i manualen.......desværre

Mvh. Lasse

Fra : Martin S.

Dato : 15-08-02 01:53

"Lasse Pedersen" <ljp@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Bip-lydene er overhovedet ikke beskrevet i manualen.......desværre
>
> Mvh. Lasse

Jeg har nu heller aldrig set Beep-codes beskrevet i en motherboard
manual......
prøv dette link :
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Der er en del at vælge imellem.
Men et langt efterfulgt af 3 korte lyder som grafikkortproblem.. Defekt
eller ikke sat ordentligt i.

Mvh. Martin S.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-08-02 10:26

In news:ajeu5e$dm1$1@sunsite.dk, Martin S. said:
> "Lasse Pedersen" <ljp@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu heller aldrig set Beep-codes beskrevet i en motherboard
> manual......

Sjovt. Manualen til mit gamle P2B, og manualen til mit Tusl2-c beskriver
dem:

"Award BIOS Beep Codes:"

"Long beeps in an endless loop: No DRAM detected or installed"
"One long beep followed by three short beeps: Video card not found or
video card memory bad"

Og så videre. Side 43.

Måske er det en ASUS ting. Jeg ville aldrig købe andet.

-Sune

Fra : Martin S.

Dato : 15-08-02 10:44

"Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> video card memory bad"
>
> Og så videre. Side 43.
>
> Måske er det en ASUS ting. Jeg ville aldrig købe andet.

Helt enig med at Asus laver nogle dejlige boards.
Hmm kunne jo være at jeg ikke have læst samtlige manualer igennem :) Så må
min påstand jo løbe et vist sted hen...
Så fred være med det.

mvh Martin S

Fra : Martin S.

Dato : 15-08-02 10:47

KLIP

> Helt enig med at Asus laver nogle dejlige boards.
> Hmm kunne jo være at jeg ikke have læst samtlige manualer igennem :) Så må
> [...]

Men igen, min gamle P2B manual beskriver IKKE koderne.

mvh. Martin S.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-08-02 11:16

In news:ajftff$o3l$1@sunsite.dk, Martin S. said:
> KLIP

> Men igen, min gamle P2B manual beskriver IKKE koderne.
>
> mvh. Martin S.

Jeg solgte mit for et par måneder siden, men jeg er 100% sikker på at de
stod i. Husk på manualerne også blev lavet i flere revisioner, ligesom
boards'ne. Mit var fra '98, men jeg kan ikke længere huske
revisionsnummeret.

Men fred være med det )) he he

-Sune

Fra : Martin S.

Dato : 15-08-02 11:58

> [...]
> stod i. Husk på manualerne også blev lavet i flere revisioner, ligesom
> boards'ne. Mit var fra '98, men jeg kan ikke længere huske

Yepper.. sjovt nok... så er min p2b manual fra 1998 :D (og jeg har nu
skimmet alle sider igennem - ingen beep codes beskrivelse)
men korrekt det har nok noget med revisioner etc. at gøre..
Mit P4S533 board har noget der hedder vocal-post messages. Disse står
beskrevet i manualen.. temmelig idiotisk da den f.eks. vil sige "No Cpu
installed" eller f.eks. "system failed due to cpu-overclocking" etc. og hvor
manualen tilråder at man i første tilfælde skal isætte cpu og i det andet
sætte Biosindstillinger til standard settings iht. installeret cpu...det
siger ikke sig selv - vel ?? hæhæ.
Det kan man så disable - og få std. Beep codes som ikke er beskrevet i
manualen.

Nå - Asus og andre er ihvertfald ikke konsekvente - det må være det vi kan
udlede af dette.. hæhæ..
Hygge og manualerne må R.I.P

Hej
Martin S.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-08-02 13:44

In news:ajg1j3$8vh$1@sunsite.dk, Martin S. said:
> "Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> skrev i en
> meddelelse news:ajfumc$2r20$1@news.cybercity.dk...

Clips

> Yepper.. sjovt nok... så er min p2b manual fra 1998 :D (og jeg har nu
> skimmet alle sider igennem - ingen beep codes beskrivelse)
> men korrekt det har nok noget med revisioner etc. at gøre..

Ja det vil jeg tro. Jeg kan umuligt være blevet senil allerede, det er
ALT for tidligt.

> [...]
> cpu og i det andet sætte Biosindstillinger til standard settings iht.
> installeret cpu...det siger ikke sig selv - vel ?? hæhæ.

Ha! Ja det har jeg hørt om (altså talende motherboards). Hvad bliver det
næste mon...?!!
Hvad det andet angår er der nok nogle der har haft liiiiidt travlt da de
skrev manualen

> Det kan man så disable - og få std. Beep codes som ikke er beskrevet i
> manualen.

Hurra!

> Nå - Asus og andre er ihvertfald ikke konsekvente - det må være det
> vi kan udlede af dette.. hæhæ..
> Hygge og manualerne må R.I.P

LOL! Ja. Hyg.

-Sune

Fra : Leony

Dato : 15-08-02 08:06

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu heller aldrig set Beep-codes beskrevet i en motherboard
> manual......

I så fald er det jo ikke en god manual, hvilket jo er lidt ærgeligt.
Der er en kort beskrivelse af bipkoderne i manualen til mit Asus cuv4x.

> Men et langt efterfulgt af 3 korte lyder som grafikkortproblem.. Defekt
> eller ikke sat ordentligt i.

Det vil også være det første jeg ville mistænke, især pga den sorte skærm.
Det kunne være at RAM på kortet er røget.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Martin S.

Dato : 15-08-02 09:42

> "Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> skrev i en meddelelse

> I så fald er det jo ikke en god manual, hvilket jo er lidt ærgeligt.
> Der er en kort beskrivelse af bipkoderne i manualen til mit Asus cuv4x.

Sikkert ikke. Men nu har jeg samlet jeg ved ikke hvor mange (læs min. 100
stk. PC-ere).
Alt fra Asus, Abit, QDI, MS osv. osv. - naturligvis ikke lige cu4vx.. men
f.eks. Asus p55t2p4, p2b, p3b modellerne helt frem til P4 serien. Og der har
aldrig været nogen beepcodes-beskrivelse. Ikke det jeg erindrer i hvertfald
(har så heller ikke ledt efter dem i hver eneste manual).
Det er mere reglen end undtagelsen at de ikke er beskrevet.

> Det vil også være det første jeg ville mistænke, især pga den sorte skærm.
> Det kunne være at RAM på kortet er røget.

RAM-fejl giver som regel vedvarende korte beeps. Men naturligvis.
Lasse burde prøve at fjerne grafikkortet og så se hvad pc-en bipper med.
hvis det er samme sekvens - tjah så er svaret nok grafikkort.

Mvh. Martin S.

Fra : Zalasta

Dato : 15-08-02 12:17

Jeg har arbejdet i midt-data og har derfor også samlet mange computere men
mener nu at den kun laver korte bip 3 gange, men det kan da være at jeg
husker forkert

Fra : [9000]Skolepraktik

Dato : 15-08-02 08:25

mit første gæt er oxo gfx kort eller ram og der altså nogle fabrikanter af
mainboards som beskriver bip lydene i deres manualer :D

mvh
Lasse