Check for om side eksisterer
Fra : Jonas Levring

Dato : 14-08-02 13:59

Hejsa

Jeg ville lige høre om der er nogen af jer det har et godt forslag til hvor
man bedst kan lave et check for om en remote side eksisterer (altså for at
se om serveren måske er nede) - og hvis den er så komme med en fejl-meddelse
?!

nogle godt forslag ?

/Jonas Levring

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 14-08-02 15:47

Jonas Levring wrote:

> [...]
> hvor man bedst kan lave et check for om en remote side eksisterer (altså
> for at se om serveren måske er nede) - og hvis den er så komme med en

Åbn en forbindelse med fsockopen() på port 80, send et GET-request med
fputs(), og hent statuskoden med fgets().

Se evt.:
http://www.zend.com/zend/spotlight/php-link-validation1.php

og nok især:
http://www.zend.com/zend/spotlight/php-link-validation4.php

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-08-02 09:45

Jonas Levring wrote in <3d5a53e6$0$251$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>:
> Jeg ville lige høre om der er nogen af jer det har et godt forslag til
> hvor man bedst kan lave et check for om en remote side eksisterer (altså
> for at se om serveren måske er nede)

Du snakker om to vidt forskellige ting...

En side kan være væk, selv om serveren er der (404 - Not Found).
Men en side kan godt være der, men være utilgængelig fordi serveren er nede.

Hvad er det du vil opnå? Måske undersøge for begge dele?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jonas Levring

Dato : 15-08-02 10:38

> Men en side kan godt være der, men være utilgængelig fordi serveren er
nede.

det er det her jeg vil undersøge for..

/Jonas

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-08-02 12:12

Jonas Levring wrote in <3d5b7644$0$253$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>:
> det er det her jeg vil undersøge for..

Well, kort sagt, så skal du bare åbne en socket til serverens port 80.
Det tricky her er, at hvis der ikke bliver svaret, så kan det tage temmeligt
lang tid før PHP fortsætter.

Der er dog kommet mange PHP-versioner siden sidst jeg legede med det, og der
er nok en måde man kan definere en timeout nu. Jeg vil lade det være en
øvelse for dig, at kigge på socket-funktionerne i php-manualen, og nok selv
gøre det samme en anden gang, jeg har bedre tid. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)