Arabisk destination
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 13-08-02 13:29

Hej,

En gang i foråret kunne jeg godt tænke mig at rejse til et af de arabiske
lande. Hvilke muligheder har jeg, hvis jeg fokuserer på flg.:

- Det skal være sikkert og fredeligt (relativt, e.g. ikke Irak eller
Pakistan)
- Det skal ikke være meget dyrt for en flybillet, og også gerne billigt at
opholde sig der.
- De skal tale nogenlunde standard-arabisk, da jeg på det tidspunkt gerne
skulle kunne tale en del af det sprog, og gerne vil øve det.

På forhånd tak!

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : mobo

Dato : 13-08-02 15:01

> [...]
> - De skal tale nogenlunde standard-arabisk, da jeg på det tidspunkt gerne
> skulle kunne tale en del af det sprog, og gerne vil øve det.

Hej Rasmus.....

Hvis jeg skulle anbefale noget, så ville det nok være Syrien... Jeg følte
mig aldrig utryg der, og man møder en utrolig stor gæstfrihed.Plus landet
tilbyder mange spændende ting at se... Jeg er ikke lige klar over om der er
billigt at flyve til Damascus, men så er muligheden at flyve til Libanon, og
så køre til Syrien. Der er rimelig mange busser fra Beirut til Damascus...
Det er vist omkring 3000 - 3500 for en retur med f.eks Czech airlines fra
Kbh. til Beirut.. Jeg holder meget af Libanon, men det opfylder nok ikke
det de sidste par punkter med at det skal være billigt og med det
arabiske.. Det er forholdsvist dyrt at bo og leve i Libanon og libanesisk er
vist lidt længere væk standard arabisk end Syrisk...Men det er jeg ikke en
ekspert i...Der er der måske andre der kan fortælle om....

MVH
morten

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 13-08-02 15:18

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - De skal tale nogenlunde standard-arabisk, da jeg på det tidspunkt gerne
> skulle kunne tale en del af det sprog, og gerne vil øve det.

Jeg ved ikke om de taler standard-arabisk i Tunesien, men ellers skulle det
være et af de mest fredelige af de arabiske lande at rejse til. Har selv
været der en gang, og det virkede meget roligt (og også nogenlunde billigt).

M.v.h.
Olav

Fra : jo

Dato : 14-08-02 14:41

"Olav M.J. Christiansen" <omjc@nospampleasee-kontor.dk> skrev i en
meddelelse news:3d591881$0$88354$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

Hvad med Egypten der er ihvertefald en del charterfly som er relativ
billigt.
det er et dejligt land med en venlig og hjælpsom befolkning.
jesper

Fra : Jan

Dato : 15-08-02 22:41

> Hvad med Egypten der er ihvertefald en del charterfly som er relativ
> billigt.

Enig !

> det er et dejligt land

Enig !